Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Erik;184580 schreef : De auto's moeten op 12 oktober van de corporatie Talis van mijn oprit af zijn. Volgens de roddel had de gemeentesecretaris zich aan de Volvo's gestoord. Er staan al drie jaar auto's en daarom heb ik dit huis gekozen.
Ook zien ze de stenen die ik voor mijn oprit wil gebruiken en achter in de tuin liggen als grofvuil en muss ich diese auch abfuhren. Ik weet niet waar ik nu leef, maar hier klopt iets totaal niet. Veroorzaak nooit overlast en hou rekening met mijn buren etc en dan krijg je dit. Oh, ja de tuin was ook niet netjes genoeg en dat terwijl ik ook voor mijn beide buren de heg knip. De tuin is nog hetzelfde als bij de vorige bewoonster en die is hier op hoge leeftijd gestorven. Ik snap hier totaal niets meer van. Ik krijg het dreigement van Talis dat ik 25 euro per dag moet betalen als ik niet aan hun eisen voldoe. Ik kan de auto's niet anders kwijt en krijg de stenen er niet op tijd in. Ik zal deze moeten ingraven of op een andere manier moeten verstoppen. 1 auto zal ik heel snel APK moeten maken en dan kan ik hem op straat zetten. Een andere auto misschien slopen en de blauwe 343????? en dan nog de zeldzame Opel rekord-C twee drs.
Ik heb notabene dit huis helemaal opgeknapt: ipv. 1 stopkontact acht stopcontacten in de keuken (inbouw), extra stopkontacten in het hele huis, Zolder opgedikt en begaanbaar gemaakt etc. Toen was ik door mijn reserves heen. Ik werd er nog voor gecomplimenteerd op het kantoor van de verhuurder en nu dit. Is dit Nederland 2011??
Volgens Arag rechtsbijstand heeft de corporatie de algemene voorwaarden zo opgesteld dat er feitelijk alleen een siertuin om het huis gemaakt kan worden. De tuin kan dan nog afgekeurd worden als die niet (pot)sierlijk genoeg is. Opslag van materialen is niet toegestaan. 's winters moeten dus ook de tuinstoelen etc. naar binnen aangezien je ze dan niet gebruikt. Tuinkabouters etc. mogen wel. Vertel me even of ik nu als horige onder de regenten leef of dat dit volstrekt normaal is? Ik wil in ieder geval zo snel mogelijk een eigen huis hebben, want ik heb hier net al van zitten kotsen.
Wat een enorme onderdrukking/vrijheidsbeperking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je een soort plan van aanpak? Je huurt dit huis dus, en daarom mag je de dingen niet in je tuin opslaan? Als dat in het huurcontract stond/staat, tsja dan kan je het moeilijk aanvechten helaas.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
het doel achter de regeltjes voor de 'zichtzijde' van je erfje kan ik wel begrijpen. Niet iedereen kan onze hobby waarderen en zeker als het auto's betreft die sterk vervuild zijn, zichtbare roestsporen of schade hebben (of alle 3 tegelijk) zou ik het zelf ook niet zo nodig vinden dat een van mijn buurtbewoners dat in zn voortuin/oprit heeft staan.
De enige manier is ermee dealen en zorgen dat er vanaf de openbare ruimte maximaal 2 auto's te zien zijn die ook nog schade- roest- en algenvrij zijn, met APK en verzekering. Achter je schutting hebben ze gewoon niks te zoeken, daar hoef je ze niet eens binnen te laten om te kijken.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
We moeten dus vaststellen dat Talis tamelijk nauwkeurig heeft vastgelegd hoe het gehuurde te gebruiken en daarbij ook dus aanwijzingen kan geven.
Nu u zich door ondertekening van de huurovereenkomst ook hebt verplicht de algemene voorwaarden te volgen bent u daaraan gebonden.
Het is vervelend voor u maar juridisch gezien kan Talis dus inderdaad van u verlangen de auto?s weg te halen voor zover het echt gaat om het stallen ervan. Tegen het parkeren van 1 auto op de oprit ? die verder regelmatig wordt gebruikt - zal Talis waarschijnlijk geen bezwaar hebben.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Hoe kan dit nu normaal zijn?
Bedankt voor jullie support overigens.
Ik heb ook al aan een groot sierpaard, uitbundige kerstversiering en heel veel kaboutjes en andere opgedrongen kitchshit gedacht. Het lijkt wel of ze niet te veel naar Eigen Huis en Tuin hebben gekeken oid.
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij kun je er weinig anders tegen doen dan overleggen en proberen tot een oplossing te komen....vaak, als je eenmaal een goed gesprek hebt, is er meer mogelijk dan van tevoren lijkt.
Succes in elk geval!

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Nooit, echt nooit hoef ik 1 van die personen nog in mijn beurt te hebben. Wat een stelletje kaffers. Ze waren ook nog in het zwart gekleed, waarvan 1 met lederen jack. Bitte, vortmachen......