Niemand startproblemen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2009 21:46 #628382
door V300 register
Niemand startproblemen? is gemaakt door V300 register
Niemand startproblemen?
Iedere ochtend rond 6:30 uur start ik mijn wagen met beleid en rijdt weg.
Vandaag kwam deze vraag bij mij op. Nu het zo koud is.
Iedere ochtend rond 6:30 uur start ik mijn wagen met beleid en rijdt weg.
Vandaag kwam deze vraag bij mij op. Nu het zo koud is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2009 21:48 #746873
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Niemand startproblemen?
Zeker wel. M'n 343 moest langer starten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:04 #746875
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niemand startproblemen?
Met de 343 destijds op LPG was het met zo'n kou ?cht afvragen of het ging lukken...
De 360(B19A) met LPG is niet eens twijfel. Start net zo snel als in de zomer, op benzine ?f LPG...maakt geen verschil
De 360(B19A) met LPG is niet eens twijfel. Start net zo snel als in de zomer, op benzine ?f LPG...maakt geen verschil
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:06 #746876
door V300 register
340 vario staat altijd buiten, start altijd! kou, regen, lange periode stilstaan maakt niet uit... Dat zijn meestal de momenten waarop je heel erg blij met je volvo bent.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:09 #746878
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Niemand startproblemen?
mijn accu vertoonde al wat langer verschijnselen dat hij wat minder werd (wat wil je ook, er stond eerst een audioinstallatie altijd flink aan te trekken) gisteravond een nieuwe accu (ex verassingsvario) aan de lader gehangen en vanavond even geprobeerd, man ik dacht even dat een of andere lolbroek de bougies eruit gedraaid had zo snel als de startmotor rondging!
overigens, de mijne start ook altijd en altijd de 1e x aan:)
overigens, de mijne start ook altijd en altijd de 1e x aan:)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:13 #746879
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Niemand startproblemen?
Starten en lopen hier. En dat zelfs met oude bougies en 1 vonkende bougiekabel. Ook de injectie: starten en lopen. Ook de 343 starten en lopen. Ook de Seat Ibiza Diesel: starten en lopen. Ook de 340 DL: starten en lopen.
We hebben er zin in......
We hebben er zin in......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:15 #746880
door V300 register
vanmorgen startte die gelijk 
ik ben benieuwd naar morgenochtend, het gaat namelijk rond de -18 worden hier....
en anders maar een vuurtje stoken onder het carter

ik ben benieuwd naar morgenochtend, het gaat namelijk rond de -18 worden hier....
en anders maar een vuurtje stoken onder het carter

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:25 #746883
door V300 register
Op scheepsdieselmotoren is het heel normaal dat het koelwater verwarmd word. Ik heb mijzelf wel eens afgevraagd of zoiets niet met een auto mogelijk is..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:28 #746884
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Niemand startproblemen?
op elke motor is dat mogelijk, het heet motorverwarming.
er wordt een dompelaar/verwarmingselement aangebracht in het koelwatercircuit op de motor.
bij de vrachtwagen turbo-diesel motoren bij terberg slaan we een blindplaat naar de knoppen, waar dan zo'n element ingezet kan worden. heb geen idee of dergelijke blow-out kleppen (beveiliging tegen het kapot vriezen van de motor, daarom zitten er normaal ook meerdere) op bijv de b14 zitten, nooit op gelet.
het werkt overigens maar half, want je warmt alleen je motorkoelwater op (en de motorolie wordt ook iets warmer..) brandstof en het eerste beetje inlaat blijven ijskoud zodat je alsnog even moet choken.. je krijt uiteindelijk een stopcontact in de grille waarmee je de auto aan het lichtnet kan hangen. wij monteren ook direct een startbeveiliging, zodat de motor niet gestart kan worden wanneer deze stekker er nog in zit. er zijn meerdere wandcontactdozen en verlengsnoeren gesneuveld voordat we daarmee begonnen..
er wordt een dompelaar/verwarmingselement aangebracht in het koelwatercircuit op de motor.
bij de vrachtwagen turbo-diesel motoren bij terberg slaan we een blindplaat naar de knoppen, waar dan zo'n element ingezet kan worden. heb geen idee of dergelijke blow-out kleppen (beveiliging tegen het kapot vriezen van de motor, daarom zitten er normaal ook meerdere) op bijv de b14 zitten, nooit op gelet.
het werkt overigens maar half, want je warmt alleen je motorkoelwater op (en de motorolie wordt ook iets warmer..) brandstof en het eerste beetje inlaat blijven ijskoud zodat je alsnog even moet choken.. je krijt uiteindelijk een stopcontact in de grille waarmee je de auto aan het lichtnet kan hangen. wij monteren ook direct een startbeveiliging, zodat de motor niet gestart kan worden wanneer deze stekker er nog in zit. er zijn meerdere wandcontactdozen en verlengsnoeren gesneuveld voordat we daarmee begonnen..
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2009 22:31 #746885
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Niemand startproblemen?
Mijn fiets pakt ook elke ochtend aan, zijn bestuurder iets minder.
van de 360?????
en de andere 2 zijn acculoos de 345 en 343
van de 360?????
en de andere 2 zijn acculoos de 345 en 343
Moderators: Mark Smeets