Ontwerpwedstrijd nieuwe V3C Flyer
- V300 register
- Verbannen
-
er zijn genoeg 'kleinere' verenigingen die het met een aan elkaar geniete stencils doen.. soms met alleen de omslag in kleur, of een paar pagina's binnenin. Aangezien thuisproductie van bladen meestal niet full-colour gedaan wordt, is de afgeleide boodschap; een professioneel clubblad.
* mensen die het 'gewoon een goedkoop vervoermiddel' vinden, zullen zowieso geen lid worden, lijkt me. Het gaat er juist om dat zij die wel enige 'feeling' bij de auto hebben, gesterkt worden in dit gevoel. En om ze te laten weten dat ze niet de enige zijn... Daarbij mag je best schuimbekkend-enthousiast overkomen :+
* echt nederlandse auto is idd niet letterlijk correct.
--> echt nederlandse gezinsauto?? echt nederlandse massa-geproduceerde auto? --> echt nederlandse mainstream auto??
* het politieke standpunt wat uit de flyertekst blijkt, lijkt me:
(de beperkende maatregelen die de overheid al heeft, nog gaat, en mogelijk nog zou kunnen gaan invoeren onder het mom van milieubeschermende motieven, vormen een bedreiging voor de uitoefening van onze hobby)
En dit is een standpunt wat binnen V3C heel breed gedragen wordt....
Als mensen dat tegenstaat, hebben ze blijkbaar een vrij fundamenteel meningsverschil met het gros van de clubleden. Het is naar mijn idee absoluut geen probleem om als vereniging een mening te hebben over bepaalde politieke zaken, per slot van rekening is een belangenbehartiging van de leden een belangrijke (neven)taak van de club!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;121606 schreef : * het aspect van een full-colour clubblad maakt wel degelijk verschil.
er zijn genoeg 'kleinere' verenigingen die het met een aan elkaar geniete stencils doen.. soms met alleen de omslag in kleur, of een paar pagina's binnenin. Aangezien thuisproductie van bladen meestal niet full-colour gedaan wordt, is de afgeleide boodschap; een professioneel clubblad.
Maar voor zoiets worden mensen geen lid. Goed, het is niet het meest storende dus opzich geen probleem, maar ik zou het niet relevant vinden als ik dit moest lezen
Dat weet je niet! Ik ben ook begonnen met een V360 als goedkope circuitauto, volgens mij zijn er genoeg mensen in de club die lid zijn geworden nadat ze als student een goedkope V300 gekocht hebben en bij hun eerste probleem de club via google gevonden hebben!* mensen die het 'gewoon een goedkoop vervoermiddel' vinden, zullen zowieso geen lid worden, lijkt me. Het gaat er juist om dat zij die wel enige 'feeling' bij de auto hebben, gesterkt worden in dit gevoel. En om ze te laten weten dat ze niet de enige zijn... Daarbij mag je best schuimbekkend-enthousiast overkomen :+
Degenen die al gevoel met de auto hebben weten waarschijnlijk van de club want die hebben al een en ander gegoogelt.
Mwah, als je het zo bekijkt vind ik een V400 ook een echt Nederlandse auto en een S40 of V40 ook. Misschien zelfs een Carisma of een Outlander. Het blijft een Zweeds merk met een productiefaciliteit in Nederland. Dat dit de eerste jaren niet correct is weet ik, maar de laatste jaren maakt het weinig verschil meer.* echt nederlandse auto is idd niet letterlijk correct.
--> echt nederlandse gezinsauto?? echt nederlandse massa-geproduceerde auto? --> echt nederlandse mainstream auto??
* het politieke standpunt wat uit de flyertekst blijkt, lijkt me:
(de beperkende maatregelen die de overheid al heeft, nog gaat, en mogelijk nog zou kunnen gaan invoeren onder het mom van milieubeschermende motieven, vormen een bedreiging voor de uitoefening van onze hobby)
En dit is een standpunt wat binnen V3C heel breed gedragen wordt....
Als mensen dat tegenstaat, hebben ze blijkbaar een vrij fundamenteel meningsverschil met het gros van de clubleden. Het is naar mijn idee absoluut geen probleem om als vereniging een mening te hebben over bepaalde politieke zaken, per slot van rekening is een belangenbehartiging van de leden een belangrijke (neven)taak van de club!
Al wordt het breed gedragen, dan is het niet iets wat je in een eerste introductie zet. Wij zeggen tijdens het zakendoen altijd: Als je een deal wilt sluiten, begin tijdens het onderhandelen NOOIT over sport, religie of politiek. Dat loopt nooit goed af, je krijgt altijd een meningsverschil.
Als mensen graag hun politieke mening willen geven is dat op het forum goed maar niet in een introductietekst.
En zelfs op het forum lopen de gemoederen nogal eens hoog op als het over politiek gaat

- V300 register
- Verbannen
-
Als een tekst niet de hele waarheid dekt, is dat niet altijd erg - marketingteksten worden tenslotte niet onder ede geschreven. Uit enthousiasme mag je best eens wat kort door de bocht schrijven, je moet alleen geen evidente onzin neerkwakken.
- V300 register
- Verbannen
-
"Volvo 300-rijder! Uw auto is uniek!
Deze ooit zeer populaire Nederlandse gezinsauto is inmiddels voor het grootste deel uit het straatbeeld verdwenen. Op zich is dat niet zo vreemd, want het type is al sinds 1991 uit productie; de oudste exemplaren zijn de 30 jaar inmiddels al ruim gepasseerd.
Misschien heeft u het al gemerkt; ook de kennis van dit type autos is hard aan het uitsterven bij garages, ook de Volvo-garages. Voor uw "oldtimer in wording" kan dit dus problemen opleveren, om nog maar te zwijgen over allerlei beperkende maatregelen. Dit betekent dat het vanaf nu bergafwaarts gaat met de Volvo 300 serie ? als we niet ingrijpen.
In 2001 hebben we daarom de Volvo 300 Club ('v#C')opgericht, een vereniging waarbij alle Volvo 343/345/340/360 rijders en liefhebbers zich kunnen aansluiten om te helpen de 300-serie te behouden. De club brengt diverse groepen liefhebbers bijeen, van hen die vooral de Nederlandse roots (het DAF-verleden) van het type aanspreekt, tot de fans van de onverwoestbare Zweedse motortechniek van de 2-liter uitvoeringen. Wat we allemaal gemeen hebben is dat we vinden dat de 300-serie het waard is om behouden te blijven.
V3C leden organiseren evenementen zoals toertochten, puzzelritten, gezelligheidsbijeenkomsten en een jaarlijkse "nachtrit". De club heeft ook een Technische Commissie, die sleuteldagen organiseert waarbij u onder begeleiding aan uw eigen auto kunt werken. Specifiek aandachtspunt is de unieke CVT-automaat ?variomatic?. De TC beantwoordt ook technische vragen via email en/of het V3C Forum. Naast het clubblad Volvoice is er een online documentatie-archief met een breed scala aan informatie zoals folders en handboeken. Om samen een vuist te kunnen maken heeft V3C zich aangesloten bij de FEHAC, de landelijke koepelorganisatie van oldtimerclubs. Namens onze leden doet FEHAC belangrijk lobbywerk in Nederlands en Europees verband.
Het lidmaatschap kost ? 32,50 per jaar. Als u zich als lid aanmeldt, kunt u genieten van de voorzieningen en voordelen die de club biedt, en bijdragen aan het behoud van de laatste echt Nederlandse auto! Kijk voor meer informatie, aanmeldingsgegevens en het gratis V3C Forum op de website: www.volvo300club.nl
Met vriendelijke groeten, DE VOLVO 300 CLUB "
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat de flyer op de VKB gepresenteerd kan worden. Lijkt me goed dat passanten die een V300 weten te staan een flyer kunnen mee nemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Nog ??n puntje van aandacht: was het niet zo dat DAF met hoofdletters verwijst naar de vrachtwagentak en daf/Daf met kleine letters naar de personenwagens? In dat geval zou ik dit in de tekst aanpassen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-