Ontwerpwedstrijd nieuwe V3C Flyer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2009 10:18 #800663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontwerpwedstrijd nieuwe V3C Flyer

slb_340;121358 schreef : Ik vind de tekst overigens te groot - als je iets onder je voorruit vindt moet je interesse gewekt zijn binnen een paar zinnen. Hij is overigens w?l compleet!

Ik moet toegeven dat ik hem gewoon veel te langdradig vind! Het moet gewoon korter kunnen denk ik!
Dit is meer een flyer die je geeft aan potenti?le interesseerden om ze over te halen om in te schrijven, maar niet om de aandacht te trekken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2009 11:31 #800666 door V300 register
Het is een flyer heh - dat betekent dus dat je na het vouwen alleen het voorblad ziet, met daarop dus de kreet 'Wist u dat u een heel bijzondere auto rijdt?' Nou als dat niet pakkend is weet ik het niet meer :)

Maar het is een ontwerpwedstrijd dus eenieder die goede idee?n heeft kan ze gewoon vrijelijk spuien. De visitekaartjes van volvosneverdie vond ik ook erg leuk gevonden, dus wie zin heeft om er een V3C-versie van te maken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2009 11:32 #800667 door V300 register
Dus eerst aandacht trekken, d?n proberen lid te maken! Dat zijn wij met elkaar eens dan. Ik zal mijn creativiteit eens botvieren op die vleiert.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 10:09 #800863 door V300 register
de nieuwe flyer staat online op de plek van de oude.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 12:43 #800873 door V300 register
Hallo,

Hier ook een idee. Me dunkt dat het allemaal ook een beetje mag opvallen omdat het toch om acquisitie gaat. Formaat is US: 210x99mm, ook gemakkelijk voor enveloppen. Voorkant/achterkant:

Zie wel dat er hier nog wat aan de afbreking verbeterd mag worden.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 12:44 #800874 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ontwerpwedstrijd nieuwe V3C Flyer
Nice!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 13:00 #800875 door V300 register
de kleurstelling is verrassend!
dit is in ieder geval heel wat anders dan wat ik verwachtte

het lidmaatschap kost momenteel trouwens 32,50 per jaar :+ dat is op 1 of andere manier fout in de originele tekst terecht gekomen

Het enige waar ik nog behoorlijk over twijfel is het lettertype voor de voorpagina/kop, je hebt zo te zien het lettertype gebruikt wat Volvo in de huidige 'branding' ook gebruikt??

Het idee om een voor/achterkant te maken en verder niks, vind ik wel goed. een voordeel is in ieder geval dat er niet gevouwen hoeft te worden.
Het formaat komt praktisch op hetzelfde uit (per zijde) als de 3 pagina's van de standaard Flyer (=Niels z'n ontwerp)
dat is gebaseerd op een A4 met 2 vouwlijnen.

wel moet dit op dikker papier gedrukt worden anders wordt het teveel een dun fliedertje wat gaat wapperen /kreukelen onder een ruitenwisser :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 14:15 #800878 door V300 register
Kijk bijvoorbeeld es op www.studio17amsterdam.nl . Ik zou 300g MC doen, blijft best lang goed en overleeft es een buitje onder de ruitenwisser van de beoogde slachtoffers. Kosten 69 euro voor 1000 stuks ex btw en bezorging (ong. 40 euro).

Lettertypen zijn een Volvo Broad voor de titeling (freeware font) en FF Celeste (heb ik ooit zelfs gekocht) voor de broodtekst.

De signaalkleur leek me wel nodig gezien het doel, en ook in de tekst zou ik lekker expliciet blijven. Foutjes haal ik nog ff weg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 15:05 #800883 door V300 register

Volvo 300-rijder!

U zult het zich misschien niet realiseren, maar uw auto is bijzonder!

Bent u al bekend met de Volvo 300 Club? Van de zeer populaire Nederlandse gezinsauto van weleer is inmiddels het grootste deel uit het straatbeeld verdwenen. Op zich is dat niet zo vreemd, want het type is al sinds 1991 uit productie, en de oudste exemplaren zijn de 30 jaar inmiddels al ruim gepasseerd.
Misschien heeft u het al gemerkt; ook de kennis en ervaring met dit type autos bij garages is hard aan het uitsterven, zowel bij Volvo dealers als bij universele garages. Voor uw "oldtimer in wording" kan dit dus lastige problemen geven, om nog maar te zwijgen over de beperkende maatregelen van diverse overheden. Dit betekent dus dat het vanaf nu bergafwaarts zou gaan met de Volvo 300 serie, als we niet ingrijpen.

In 2001 hebben we daarom een vereniging opgericht met als doelstelling het behoud van de Volvo 300 serie. De Volvo 300 Club is een vereniging waarbij alle Volvo 343/345/340/360 rijders en liefhebbers zich kunnen aansluiten. De club brengt diverse groepen liefhebbers bijeen, van hen die vooral de Nederlandse roots (het DAF-verleden) van het type aanspreekt, tot de fans van de onverwoestbare Zweedse motortechniek van de 2-liter uitvoeringen. Wat we allemaal gemeen hebben is dat we vinden dat de 300-serie het waard is om bewaard te blijven.

V3C leden organiseren om beurten (door het hele land verspreid) evenementen zoals toertochten, puzzelritten, gezelligheidsbijeenkomsten en een jaarlijkse "nachtrit". De club heeft ook een Technische Commissie, die sleuteldagen organiseren waarbij u onder begeleiding aan uw eigen auto kunt werken. De TC beantwoordt ook technische vragen via email en/of het V3C Forum. Specifiek aandachtspunt is de unieke CVT-automaat ?variomatic? die vrijwel geen enkele garage kan repareren, terwijl dit eigenlijk heel simpel is. Naast het clubblad, de Volvoice, een full-colour kwartaalblad, is er een online documentatie-archief met een breed scala aan informatie zoals folders en handboeken. Om samen een vuist te kunnen maken tegen overmatige regeldrift van de overheid, heeft V3C zich aangesloten bij de FEHAC, de landelijke koepelorganisatie van oldtimerclubs. Namens onze leden doet FEHAC belangrijk lobbywerk in Nederlands en Europees verband.

Het lidmaatschap kost ? 32,50 per jaar. Als u zich als lid aanmeldt, kunt u genieten van de voorzieningen en voordelen die de club biedt, en bijdragen aan het behoud van de laatste echt Nederlandse auto! Kijk voor meer informatie, aanmeldingsgegevens en het gratis V3C Forum op de website: www.volvo300club.nl

Met vriendelijke groeten, DE VOLVO 300 CLUB

staan hier nog rare taal/stijl/spel fouten in?? is een soort samenvoeging van de wijzigingen door Niels en Ilja

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 15:25 #800888 door V300 register

want het type is al sinds 1991 uit productie, en de oudste exemplaren zijn de 30 jaar inmiddels al ruim gepasseerd.

, en

kennis en ervaring met

Kennis van en ervaring met

is hard aan het uitsterven

Iets sterft snel uit, niet hard.

lastige problemen

Pleonasme

de club biedt, en bijdragen

, en

Daarnaast nog een paar dingen die ik irritant zou vinden als ik zo'n flyer op mijn auto zou vinden:

om nog maar te zwijgen over de beperkende maatregelen van diverse overheden

Om samen een vuist te kunnen maken tegen overmatige regeldrift van de overheid

Laat ajb politieke standpunten weg uit een flyer. Iedereen heeft een andere mening en zoiets schrikt per definitie af.

die vrijwel geen enkele garage kan repareren

Ondanks dat het waar is, niet slim om zoiets te roepen. Als mensen deze ervaring hebben weten ze dat al, als ze een andere ervaring hebben kan zo'n opmerking iemand beledigen. (mijn garage is wel goed, en die van ome Piet ook!)

een full-colour kwartaalblad

Dit is irrelevant. Dat het een 4x per jaar verschijnend blad is kun je noemen, maar termen als full-colour maken het stuk alleen maar langdradig terwijl het geen reden is om lid te worden.

het behoud van de laatste echt Nederlandse auto

Spyker, Donkervoort, Carver?

Dat is alles wat ik op het eerste gezicht kan vinden. Ik weet het, het is veel. Het is dan ook moeilijk om een goede flyer te maken. Je moet uitkijken dat je niet overdrijft omdat jij liefde voor het "product" hebt. De persoon die dit leest vind het waarschijnlijk een gewoon goedkoop vervoermiddel.

Opzich staat er wel alles in, maar ik heb toch het idee dat het te lang is. Een mooie opmaak zou veel goed kunnen maken (stijl van een advertorial bijvoorbeeld) maar als dit een lap tekst wordt zou ik weinig zin hebben om het door te lezen.
Ik kan eens kijken of ik er wat (in mijn ogen) beters van kan maken, mocht daar behoefte aan zijn.

Ik zie dat Ilja op de vorige pagina al een mooie opmaak heeft staan! Zoiets bedoelde ik dus ook ongeveer. Alleen die full-color print is misschien een beetje duur voor de meeste, maar het ziet er wel gelikt uit in ieder geval.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC