Afscheid van een Volvo...
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;73748 schreef : Eerder waren er ook nog van die bussen waar de chauffeur nog zelf moest schakelen, volgens mij halfautomaat. Stond zo'n pilaar rechts van hem en je kon gewoon de gleuven zien waar de pook in stond. En dat kenmerkende *PSSHHHH* bij het schakelen
Dat waren de oude gele standaard-streekbussen van Den Oudsten. Tot en met 1983 werden ze geleverd met een Wilson semi-automaat, dus schakelen zonder koppeling! Volgens de meeste chauffeurs waren dit de beste bussen die ooit gereden hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Stefan;73895 schreef : Dat waren de oude gele standaard-streekbussen van Den Oudsten. Tot en met 1983 werden ze geleverd met een Wilson semi-automaat, dus schakelen zonder koppeling! Volgens de meeste chauffeurs waren dit de beste bussen die ooit gereden hebben.
Den Oudsten ja, dat stond op zo?n bordje rechtsboven naast de bestuurder. Onder het bordje ?Niet spreken met de bestuurder?

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De beste bussen om in te slapen waren toch wel die oude met die roodbruine neplederen stoelen. Lekker zacht met een zacht hoofdkussentje. (MB200?)
(ik werd altijd precies bij de goede halte wakker, ideaal! Scheelde me toch weer 2 uurtjes 'snachts slapen!

Die hele nieuwe bussen die hier nu rondrijden trekken wel vreselijk hard op zeg... Daar zit vast een reusachtige turbo in...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;73948 schreef : Ha! Dat filmpje herrinnert me weer aan mijn schooltijd!
De beste bussen om in te slapen waren toch wel die oude met die roodbruine neplederen stoelen. Lekker zacht met een zacht hoofdkussentje. (MB200?)
(ik werd altijd precies bij de goede halte wakker, ideaal! Scheelde me toch weer 2 uurtjes 'snachts slapen!
Die hele nieuwe bussen die hier nu rondrijden trekken wel vreselijk hard op zeg... Daar zit vast een reusachtige turbo in...
Dat waren inderdaad DAF-Den Oudsten MB200'en. Vroeger had je ook nog de Leyland/Den Oudsten-streekbussen. Deze hadden ook van die rode skaibankjes. Hieronder zo'n bus...
[youtube]e5NyzcsCxc8&[/youtube]
Hele nieuwe bussen? Oosterhout? Dat zijn vast de VDL-Berkhof Ambassadors van Veolia. Ben niet zo kapot van die bussen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

[youtube]qhfy0gJ0u9E[/youtube]
Overigens lijken ze me redelijk onverwoestbaar

[youtube]OLfjEjDbte8[/youtube]
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ohjee dat heb ik niet gezegd:woops:
die blokken werden vroeger ook nog in de compactste yard tractor van terberg gebruikt, de yt180. maar dan wel met een sterkere bak erachter:)
- V300 register
- Verbannen
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Kan je op 2 manieren zien... een nieuwe bus maken is ook milieu belastend?

Overigens inderdaad onverwoestbare blokken, nooit problemen mee. De enigste keer dat ze niet starten is wanneer de accu niet meer genoeg prik heeft als je een halve minuut moet doorstarten in de koud

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-