Achter vrachtwagen hangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2008 09:59 #734019 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achter vrachtwagen hangen
Het gaat niet zozeer alleen om het gevoel. Met een koude motor is de olie nog niet zo dun als met een warme motor. Door de lage toeren komt er meer druk op het drijfwerk en perst die druk de olie tussen oa de lager bij je krukas weg, ieereen begrijpt wel wat voor gevolgen dit voor de smering heeft.
Ik zou juist met een motor waar je het niet zo snel bij merkt voorzichtig met koude motor zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2008 22:24 #734920 door V300 register
Super irritant is het als er weer eens zo'n"hersenloze"achter aan je bumper hangt te bengelen.10 tot 15 meter afstand,weet je eigenlijk wel waar je het over hebt?!?!?!?!?!?Als je dat achter een luxewagen doet dan heb je misschien nog een beetje overzicht wat daarvoor gebeurt omdat je er doorheen kunt kijken.Achter een 4 meter hoge en 2,5 meter brede vrachtauto zie je dus absoluut nix.Russisch roulette van de bovenste plank.Het is echt vragen om grote ongelukken.Ik gun je dat echt niet hoor maar als het toch gebeurt dan hoop ik oprecht dat het niet mijn acterbumper is waar ze de restanten onder vandaan moeten schrapen!!!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2008 22:44 #734925 door V300 register

Bart Manders;73129 schreef : Super irritant is het als er weer eens zo'n"hersenloze"achter aan je bumper hangt te bengelen.10 tot 15 meter afstand,weet je eigenlijk wel waar je het over hebt?!?!?!?!?!?Als je dat achter een luxewagen doet dan heb je misschien nog een beetje overzicht wat daarvoor gebeurt omdat je er doorheen kunt kijken.Achter een 4 meter hoge en 2,5 meter brede vrachtauto zie je dus absoluut nix.Russisch roulette van de bovenste plank.Het is echt vragen om grote ongelukken.Ik gun je dat echt niet hoor maar als het toch gebeurt dan hoop ik oprecht dat het niet mijn acterbumper is waar ze de restanten onder vandaan moeten schrapen!!!!!!

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Zeg Bart, we moeten maar eens een keer wat liefhebbers meenemen om te laten zien hoe dat in zijn werk gaat met een vrachtauto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2008 15:01 #734956 door V300 register
Ik haalde 1:16,67 met de 1400 :)

Maarja, al dat gezever. Gewoon rijden en niet te gek doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2008 16:38 #734964 door V300 register

Bart Manders;73129 schreef : Super irritant is het als er weer eens zo'n"hersenloze"achter aan je bumper hangt te bengelen.10 tot 15 meter afstand,

Zelf houd ik altijd rekening met het gevaar, remweg en de juiste afstand.
Soms tel ik zelfs die twee seconden. Maar op rustige weg is het vaak meer.
Al tot twee keer toe heeft dat mij in een situatie gebracht waarin ik de enige was zonder schade bij soort van kettingbotsing, enkele auto's op elkaar.

Ik heb op TV eens een docu gezien hoe lastig het is voor vrachtwagens als auto's kort voor hen rijden of vlak voor hen gaan zitten. Dit is heel gevaarlijk in verband met de langere remweg van de vrachtwagen. Bij invoegen op snelweg race ik zo ver door dat vrachtwagen goed stuk achter mij zit.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC