- Berichten: 10
Schrikbarende aantallen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Sommige exemplaren zijn nog helemaal nieuw!. Dan kijk je zie je een halve rote dorpel en dat is dan alles....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
komt denk ik door afradend advies van garage's, en omdat techniese onderdelen niet meer in voorraden worden gehouden, dus ergens anders zijn opgeslagen.
Ooit heb ik Dodge's, GMC's en Willy's JEEP helpen restaureren. De onderdelen kwamen opeens na 40 jaar uit de meest vreemde schuurtjes en bedrijfjes! New Old Stock! Nog in de originele 1943 verpakking!...(raam en deur rubbers, koplampspiegels,pakkingsetjes,olie en waterslangen,versnellingsbakken,enz...) ik heb nog hoop dat dit ook met 300 serie's zal zijn. Er zullen nog kleine voorraden vrij komen. Die zou je dan ook als club moeten beheren, ben ik van mening.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;68183 schreef : 452, dat is wel heel weinig...
Ik wist van de oude lijst van verleden jaar.
Toch alweer ongeveer 200 stuks foetsie. Naar sloop, Afrika of ander land?
Hierbij is er nog de tweedeling van carburateur en injectie.
Met de carb versie kan je motorisch nog terugvallen op de 240.
De opvallende hoeveelheid van de 240 trekt in dit lijstje mijn aandacht.
Dit type werd tot ongeveer '93 gemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar de manier van bewaren is ook heel belangrijk. Neem nu de slangen die ook al nieuw amper tot niet te verkrijgen zijn. Uitspoelen helpt onzettend veel. Sommige slangen gaan namelijk door de koelvloeistof die er nog inzit een beetje scheuren. (de koelvloeistof word knetterhard, een keer buigen is slang weggooien)
Dat is wel handig van de dafclub die hebben een magazijn waar toch wel veel nog te krijgen is van de daf dan.
Ik denk dat het erg belangrijk is maar dat de volvoclub denk ik te klein is. Bij wie maak je het magazijn? Wie slaat de onderdelen op, wie koopt ze in ect ect.
Ik kom soms best wel veel nieuw spul tegen, maar ja het is nu al het probleem dat ze de prijs weten... Dus ik koop dan wel eens iets wat ik niet nodig heb, maar das niet uit het oogpunt er winst op te maken maar om andere te helpen.
Wat dan ook nog helpt is mensen zoals ik die moeten gewoon lid worden ect ect anders word het helemaal niks. Maar goed ik word wel lid hoor, eerst wat geld ergens vinden haha. Maar ik bedoel te zeggen zonder financiele middelen is een club ook nergens!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;68295 schreef : Ik wist van de oude lijst van verleden jaar.
Toch alweer ongeveer 200 stuks foetsie. Naar sloop, Afrika of ander land?
De opvallende hoeveelheid van de 240 trekt in dit lijstje mijn aandacht. Dit type werd tot ongeveer '93 gemaakt.
De 240 is ook echt een liefhebbersauto. Zo worden er heel veel exemplaren uit Scandinavi? ge?mporteerd. Het zijn vooral de estates die het goed doen. Door de grote populariteit van de 240-serie blijven ook de origineel Nederlandse exemplaren op de weg en worden ze veelal tegen woekerprijzen te koop aangeboden. De sedan-uitvoering van de 240 is wel zeldzamer dan de estate-uitvoering, maar de afgelopen week heb ik toch nog zo'n 5 orgineel Nederlandse sedans gezien (dus het type vanaf 1982, na de facelift dus). Zo'n 240 blijft natuurlijk een schitterende auto.
Toch denk ik niet dat er 360's ge?xporteerd worden. Buiten Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavi? is de 300-serie nooit echt populair geweest. Naar Afrika gaan veelal Franse auto's heen (zoals de Peugeot 505, Peugeot 605, Renault 25, etc). De meeste exemplaren zullen dus op het circuit terecht gekomen zijn en een enkeling is naar de sloop gegaan. In handelskringen is de 340/360 een zeer oninteressante auto. Mochten garages een 340 innemen, dan is de kans groot dat het einde verhaal is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.