Schrikbarende aantallen

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 10:27 #727774 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Schrikbarende aantallen
Ik heb nog een Rekord C staan. Een witte met orginele 1700 motor. Ik ben nog steeds verliefd op die auto. Ik verkoop nog liever mijn Ascona's (A-sedan uit 1972, kleur rood en C-hatchback uit 1983, kleur grijs) dan de Rekord. De ene ascona staat al te koop op speurders, maar de andere is ook te koop. Een oude Volvo is toch iets comfortabeler rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 16:25 #727816 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schrikbarende aantallen
Wow! Heb jij een Ascona hatchback? De Ascona is de mooiste Opel ooit!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 16:32 #727820 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Schrikbarende aantallen
Kijken,kopen,genieten?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 16:37 #727823 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schrikbarende aantallen
Over twee jaar...:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2008 17:57 #727841 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schrikbarende aantallen
Deze cijfers voor wat betreft de Volvo 340/360 verbazen mij niks. De 340 zie je nog wel eens rijden, maar helaas verdwijnen veel nog in goede staat zijnde exemplaren naar de sloop (meestal met kleine mankementen). Ook het imago en de beperkte onderdelenvoorziening spelen de 340 parten. Bij de 360 ligt dit anders. De meeste exemplaren worden omgebouwd tot cupwagen voor op het circuit. Ik schrik ook niet meer van het aantal nog geregistreerde 360's, want dit aantal was zo ongeveer wel te verwachten. Het kan trouwens beroerder. Kijk maar eens hoeveel Peugeot 104's en Renault 18's er nog geregistreerd zijn. Dat aantal ligt beduidend lager.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2008 20:45 #727851 door V300 register
Ja als de koppeling stuk gaat gaan ze al naar de sloop. Niks dat ik iets over mijn 340 wil zeggen... maar elke 340 van de sloop ziet er mooier en beter uit dan die van mij....

Sommige exemplaren zijn nog helemaal nieuw!. Dan kijk je zie je een halve rote dorpel en dat is dan alles....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2008 21:21 #727854 door V300 register
Viel mij ook op dat op de sloop mooie onderdelen (kunnen) liggen,dan waar ik zelf mee rond rijd...
komt denk ik door afradend advies van garage's, en omdat techniese onderdelen niet meer in voorraden worden gehouden, dus ergens anders zijn opgeslagen.
Ooit heb ik Dodge's, GMC's en Willy's JEEP helpen restaureren. De onderdelen kwamen opeens na 40 jaar uit de meest vreemde schuurtjes en bedrijfjes! New Old Stock! Nog in de originele 1943 verpakking!...(raam en deur rubbers, koplampspiegels,pakkingsetjes,olie en waterslangen,versnellingsbakken,enz...) ik heb nog hoop dat dit ook met 300 serie's zal zijn. Er zullen nog kleine voorraden vrij komen. Die zou je dan ook als club moeten beheren, ben ik van mening.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2008 21:30 #727856 door V300 register

Bodejodel;68183 schreef : 452, dat is wel heel weinig...

Ik wist van de oude lijst van verleden jaar.
Toch alweer ongeveer 200 stuks foetsie. Naar sloop, Afrika of ander land?

Hierbij is er nog de tweedeling van carburateur en injectie.
Met de carb versie kan je motorisch nog terugvallen op de 240.

De opvallende hoeveelheid van de 240 trekt in dit lijstje mijn aandacht.
Dit type werd tot ongeveer '93 gemaakt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2008 22:36 #727859 door V300 register
Onderdelen zijn heel belangrijk idd. Volgens mij gaat het zo een beetje offtopic...

Maar de manier van bewaren is ook heel belangrijk. Neem nu de slangen die ook al nieuw amper tot niet te verkrijgen zijn. Uitspoelen helpt onzettend veel. Sommige slangen gaan namelijk door de koelvloeistof die er nog inzit een beetje scheuren. (de koelvloeistof word knetterhard, een keer buigen is slang weggooien)

Dat is wel handig van de dafclub die hebben een magazijn waar toch wel veel nog te krijgen is van de daf dan.

Ik denk dat het erg belangrijk is maar dat de volvoclub denk ik te klein is. Bij wie maak je het magazijn? Wie slaat de onderdelen op, wie koopt ze in ect ect.

Ik kom soms best wel veel nieuw spul tegen, maar ja het is nu al het probleem dat ze de prijs weten... Dus ik koop dan wel eens iets wat ik niet nodig heb, maar das niet uit het oogpunt er winst op te maken maar om andere te helpen.

Wat dan ook nog helpt is mensen zoals ik die moeten gewoon lid worden ect ect anders word het helemaal niks. Maar goed ik word wel lid hoor, eerst wat geld ergens vinden haha. Maar ik bedoel te zeggen zonder financiele middelen is een club ook nergens!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2008 13:20 #727886 door V300 register

Frans;68295 schreef : Ik wist van de oude lijst van verleden jaar.
Toch alweer ongeveer 200 stuks foetsie. Naar sloop, Afrika of ander land?

De opvallende hoeveelheid van de 240 trekt in dit lijstje mijn aandacht. Dit type werd tot ongeveer '93 gemaakt.

De 240 is ook echt een liefhebbersauto. Zo worden er heel veel exemplaren uit Scandinavi? ge?mporteerd. Het zijn vooral de estates die het goed doen. Door de grote populariteit van de 240-serie blijven ook de origineel Nederlandse exemplaren op de weg en worden ze veelal tegen woekerprijzen te koop aangeboden. De sedan-uitvoering van de 240 is wel zeldzamer dan de estate-uitvoering, maar de afgelopen week heb ik toch nog zo'n 5 orgineel Nederlandse sedans gezien (dus het type vanaf 1982, na de facelift dus). Zo'n 240 blijft natuurlijk een schitterende auto.

Toch denk ik niet dat er 360's ge?xporteerd worden. Buiten Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavi? is de 300-serie nooit echt populair geweest. Naar Afrika gaan veelal Franse auto's heen (zoals de Peugeot 505, Peugeot 605, Renault 25, etc). De meeste exemplaren zullen dus op het circuit terecht gekomen zijn en een enkeling is naar de sloop gegaan. In handelskringen is de 340/360 een zeer oninteressante auto. Mochten garages een 340 innemen, dan is de kans groot dat het einde verhaal is...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC