Welke onderdelen zijn belangrijk?
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Bij DCN moet je geld toegeven om er iets te mogen achterlaten want die vinden het een last om iets in te nemen...
Zou ik al zeker niet bijhouden omdat je het kunt laten namaken:
" remleiding van voor naar achter, maar nog belangrijker remleiding over de achteras, benzineleiding van voor naar achteren (is plastic), bij automaat slangen emvk/tachorelais)"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik bewaar al jarenlang achterassen. Geen kip die er voor kwam. Toch maar laten liggen en met succes De laatste twee jaar heb ik drie achterassen verkocht. Ik heb er nu weer een paar op voorraad.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;68211 schreef : Ik bewaar al jarenlang achterassen. Geen kip die er voor kwam. Toch maar laten liggen en met succes De laatste twee jaar heb ik drie achterassen verkocht. Ik heb er nu weer een paar op voorraad.
:halo:
- V300 register
- Verbannen
-
het bewaren van remleidingen en synflex (de doorzichtige) vacuum-en benzineleidingen, is misschien een van de weinige zaken die echt overbodig zijn, want beide zijn nog volop te koop, op maat maken en klaar.
Bij een restauratie wil je echt geen 2e hands remleidingen onder de auto hebben... Dat zijn typisch dingen die je beter nieuw op maat kunt (laten) maken. Vuil binnenin, roest langs buiten, mogelijke verzwakking door buigen/terugbuigen.... thanks but no thanks.
De synflex slangen kun je zo van de rol kopen in verschillende maten.
de specifieke onderdelen zoals ontstekingsunits, motorrubbers, noem maar op.. dat zijn zaken om te bewaren.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
volvomania;68209 schreef : Als ik een 300 sloop gaat ie op de puntlas uit elkaar en hou ik alles bij dat niet is aangetast. Je bent dus gek als je het niet doet want restauratie of niet, zolang je ermee rijd zul je het ooit nodig hebben.
Bij DCN moet je geld toegeven om er iets te mogen achterlaten want die vinden het een last om iets in te nemen...
Zou ik al zeker niet bijhouden omdat je het kunt laten namaken:
" remleiding van voor naar achter, maar nog belangrijker remleiding over de achteras, benzineleiding van voor naar achteren (is plastic), bij automaat slangen emvk/tachorelais)"
ik heb wel eens rotzooi bij de DCN gebracht,... kostte geen drol... :S
en remleidingen maken veel mensen nieuw van koper, maar hoe zit het met de remmen zelf en de aansluitingen? als daar nieuwe gebruikte onderdelen bijzitten, ook wegpleuren?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
M.v.g.
Erik
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
volvomania;68209 schreef : Zou ik al zeker niet bijhouden omdat je het kunt laten namaken:
Wouter; er staat niet bijhouden. Reden is dathet water in de remolie de remleidingen laat corroderen van binnen uit.
Die paar extra centen voor een stel nieuwe leidingen geven je wel de veiligheid.
Als je ze daarentegen bij houdt om als mal te dienen voor een nieuw stel kan ik je wel gelijk geven.
- V300 register
- Verbannen
-
ik had blijkbaar het niet over het hoofd gezien

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-