Welke onderdelen zijn belangrijk?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2008 20:15 #627897
door Alex (GAST)
Welke onderdelen zijn belangrijk? is gemaakt door Alex (GAST)
Hallo mensen,
Ik weet niet of ik nu in de juiste rubriek zit, zoniet; dan mag de moderator dit aanpassen!
Ik heb een oude 340 uit 1987 staan, die wil ik graag opruimen of opslaan in onderdelen.
Dan moet ik hem/haar wel in stukken snijden, want het staat een beetje in de weg. De motor is er al uit, want die heb ik in mijn V66 gelepeld.
Graag zou ik willen weten waar op korte, danwel lange termijn oren naar zijn om bepaalde onderdelen te bewaren, qua plaatwerk, vario, e.d.
Ik hoor het wel.
Groetjes Alex.
Ik weet niet of ik nu in de juiste rubriek zit, zoniet; dan mag de moderator dit aanpassen!
Ik heb een oude 340 uit 1987 staan, die wil ik graag opruimen of opslaan in onderdelen.
Dan moet ik hem/haar wel in stukken snijden, want het staat een beetje in de weg. De motor is er al uit, want die heb ik in mijn V66 gelepeld.
Graag zou ik willen weten waar op korte, danwel lange termijn oren naar zijn om bepaalde onderdelen te bewaren, qua plaatwerk, vario, e.d.
Ik hoor het wel.
Groetjes Alex.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2008 21:31 #727478
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Welke onderdelen zijn belangrijk?
Alex,
Misschien is het handig om de paravan eruit te slijpen. Is vaak een rottig onderdeel.
Denk ook aan de kofferbakrand, wielkastranden etc. (de delen die vaak roesten).
Misschien is het handig om de paravan eruit te slijpen. Is vaak een rottig onderdeel.
Denk ook aan de kofferbakrand, wielkastranden etc. (de delen die vaak roesten).
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2008 21:40 #727481
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Welke onderdelen zijn belangrijk?
Heel kort: alles dat nog goed is! en dan heb je waarschijnlijk nog te weinig.
Binnen en buitendorpels, wielkuipen voor en achter, vulslang benzinetank, rubbers van het onderstel, slangen koelwater,......zijn er al niet meer.
Binnen en buitendorpels, wielkuipen voor en achter, vulslang benzinetank, rubbers van het onderstel, slangen koelwater,......zijn er al niet meer.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2008 23:56 #727514
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Welke onderdelen zijn belangrijk?
Ik kan natuurlijk niet ALLES bewaren... is er geen centraal magazijn bij deze club, zoals de DCN dat heeft?
Zodat ik op andere aankopen korting krijg op onderdelen als ik deze inlever?
Anders gaat datgene dat ik niet kan opslaan toch pleitos oooooit, want volgens mij ben ik voorlopig nog niet van plan een 340 weer te gaan restaureren... zucht... haha...
Zodat ik op andere aankopen korting krijg op onderdelen als ik deze inlever?
Anders gaat datgene dat ik niet kan opslaan toch pleitos oooooit, want volgens mij ben ik voorlopig nog niet van plan een 340 weer te gaan restaureren... zucht... haha...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2008 00:18 #727518
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Welke onderdelen zijn belangrijk?
Hoi Alex, dat is een goed voorstel. Dump bruikbare onderdelen bij mij en krijg later korting. Je krijgt bij mij al korting omdat je clublid bent, maar extra korting is nooit weg.
Bovenstaande lijst is verreweg te kort. Ik zal proberen nog een aantal dingen op te sommen:
Goede deuren en bekleding, goede achterklep, voorschermen, spatbortranden aan tweekanten (in wielkast en buitenkant) ruim uitslijpen, richtingaanwijzer, alle relais + zekeringskast + kabelboom gehele auto (3 onderdelen), trekhaak, goede achterbumper, voorruit, radiofrontje, antenne, spiegels van deuren, schakelaar gevarendriehoek, goede voorstoelen, hoedenplank, rembekrachtiger + potje met eventueel goede remleiding, remleiding van voor naar achter, maar nog belangrijker remleiding over de achteras, versnellingsbak, benzineleiding van voor naar achteren (is plastic), bij automaat emvk/tachorelais, ruitenwissermotor, reservewiel, velgen/banden, remklauwen, uitlaat met name achterste gedeelte en voorpijp, stuurslot en alle andere sloten (1 setje), kachelmotor en standenrelais, doorlopend middenconsolebakje, ehbo-klepje, diversen-klepje, goede schone hemel en handgrepen, koplampen, goede (gedeelten van) voorbalk, benzinedop, achterlichten, gasveren kofferbak, veerpoten voor links + rechts, schokbrekers achter, aandrijfas, ruitensproeiermotortje, goede deur- en kofferbakrubbers, goede raamrubbers, kachelregeling in slang.
Zo dit was het wel.
M.v.g.
Erik
Bovenstaande lijst is verreweg te kort. Ik zal proberen nog een aantal dingen op te sommen:
Goede deuren en bekleding, goede achterklep, voorschermen, spatbortranden aan tweekanten (in wielkast en buitenkant) ruim uitslijpen, richtingaanwijzer, alle relais + zekeringskast + kabelboom gehele auto (3 onderdelen), trekhaak, goede achterbumper, voorruit, radiofrontje, antenne, spiegels van deuren, schakelaar gevarendriehoek, goede voorstoelen, hoedenplank, rembekrachtiger + potje met eventueel goede remleiding, remleiding van voor naar achter, maar nog belangrijker remleiding over de achteras, versnellingsbak, benzineleiding van voor naar achteren (is plastic), bij automaat emvk/tachorelais, ruitenwissermotor, reservewiel, velgen/banden, remklauwen, uitlaat met name achterste gedeelte en voorpijp, stuurslot en alle andere sloten (1 setje), kachelmotor en standenrelais, doorlopend middenconsolebakje, ehbo-klepje, diversen-klepje, goede schone hemel en handgrepen, koplampen, goede (gedeelten van) voorbalk, benzinedop, achterlichten, gasveren kofferbak, veerpoten voor links + rechts, schokbrekers achter, aandrijfas, ruitensproeiermotortje, goede deur- en kofferbakrubbers, goede raamrubbers, kachelregeling in slang.
Zo dit was het wel.
M.v.g.
Erik
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-09-2008 08:36 #727525
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke onderdelen zijn belangrijk?
Mocht je er een handbak onder hebben hangen: Ik ben zeer geinteresseerd in je de versnellingsbak en de aandrijfas!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2008 11:06 #727546
door E. van Oostveen
Ik ook in een vijbak + aandrijfas en alle andere onderdelen. Een vierbak heb ik wel voor je,
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2008 23:31 #727748
door Alex (GAST)
het is een vario, dus handbak wordt niet wat.
wat ik me ook afvraag qua plaatwerk, is de sponningen van de ramen... die zijn bijvoorbeeld bij Duitse merken vaak op die plekken verrot, is dit nog handig om te bewaren bij een V340.
Of de A-stijl is ook vaak rot bij een Opel of Ford, heb dit bij Volvo 340 nog nooit gehoord, maar wellicht in de toekomst handig of iemand die het op dit moment nog zoekende is?
mvg.
wat ik me ook afvraag qua plaatwerk, is de sponningen van de ramen... die zijn bijvoorbeeld bij Duitse merken vaak op die plekken verrot, is dit nog handig om te bewaren bij een V340.
Of de A-stijl is ook vaak rot bij een Opel of Ford, heb dit bij Volvo 340 nog nooit gehoord, maar wellicht in de toekomst handig of iemand die het op dit moment nog zoekende is?
mvg.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2008 00:29 #727755
door E. van Oostveen
Wat je zou kunnen doen is het gedeelte waar het rubber van de ramen overheen valt er zeer ruim uitslijpen. Tot aan de goot van de motorkap en de regengoot van het dak is helemaal perfect.
Er zijn regelmatig auto's die daar een probleem hebben, maar voor de rest nog vrij goed zijn.
Er zijn regelmatig auto's die daar een probleem hebben, maar voor de rest nog vrij goed zijn.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2008 01:11 #727761
door Alex (GAST)
hehe.. wat me nu opvalt nu ik mijn eigen topic lees...
zijn er eigenlijk meer mensen die zo gek zijn als mij?
om zo veel van een sloper af te slijpen, kost tijd voor mij en ik help mezelf er misschien niet eens mee en de kans dat ik een ander ermee kan helpen is ook niet zo groot...
erger nog... de tijd die ik erin moet steken...
... ach, niet zeuren maar doorbikkelen...
zijn er eigenlijk meer mensen die zo gek zijn als mij?
om zo veel van een sloper af te slijpen, kost tijd voor mij en ik help mezelf er misschien niet eens mee en de kans dat ik een ander ermee kan helpen is ook niet zo groot...
erger nog... de tijd die ik erin moet steken...
... ach, niet zeuren maar doorbikkelen...

Moderators: Mark Smeets