Stefan stelt zich voor
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Doeke Dobma;58159 schreef :
Daarnaast kost de auto je, als je alles volgens de regels doet, dus alles op je eigen naam etc. nog minimaal 100 euro per maand. En dan heb je de auto alleen nog maar, dan zit er nog geen onderhoud en brandstof bij! Dat is een hoop geld voor een student.
Dat is wel h??l erg overdreven Doeke.
- V300 register
- Verbannen
-
In mijn geval:
26 Euro verzekering
20 Euro belasting
700/12 -> 58 Euro onderhoud
=
dik honderd Euro per maand
Dan heb je nog geen meter gereden, en iedere kilometer kost je ? 0,10-0,16 aan benzine.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Doeke Dobma;58159 schreef :
. nog minimaal 100 euro per maand. En dan heb je de auto alleen nog maar, dan zit er nog geen onderhoud en brandstof bij!
Doeke Dobma schreef : Jou 343 is juridisch gezien helemaal niet van jou, hij staat op naam van 1 van je ouders en ook hebben je ouders ervoor een oldtimerverzekering afgesloten, omdat zij ook een andere 'eerste' auto hebben.
Nu moet je dit ?ventjes corrigeren. Ten eerste KAN de auto niet op mijn naam (ben nog geen 18) en ten tweede is het een WA-verzekering. Hij is NIET als tweede auto verzekerd.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Doeke Dobma;58168 schreef : En heb je dan ook inzittenden en rechtsbijstand verzekering?
Rechtsbijstand is apart heb ik niet met m'n auto verzekering. Inzittenden zit er wel bij, maar bij aanrijding letsel geen super hoge uitkering, die wil ik met de tijd nog een keer omhoog doen. Maar dat is nu even te duur, eerst wat meer schade vrije jaren

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
volvofiel;58189 schreef : Nu moet je dit ?ventjes corrigeren. Ten eerste KAN de auto niet op mijn naam (ben nog geen 18) en ten tweede is het een WA-verzekering. Hij is NIET als tweede auto verzekerd.
Inderdaad kan ie nog niet op je eigen naam staan. Daar ging het me ook niet om.
Maar een normale WA-verzekering voor 90 euro per jaar is wel erg weinig... dat is 7,50 per maand. Ik ben benieuwd welke verzekering dit is.
De 100 euro waar ik het over had:
- Als ik de auto minimaal verzeker, kost het me 50 euro verzekering plus 36 euro belasting = 86 euro.
- Als ik m'n auto fatsoenlijk verzeker incl. inzittenden enzo komt er nog eens een tientje bij. Je bent zomaar tegen de 100 euro kwijt.
Het ging me er even om dat je er heel luchtig over praat; alsof het hebben van een auto niets kost. Daar moet je je niet op verkijken.
- V300 register
- Verbannen
-

Een 360 driedeurs is best leuk. Ze zijn inmiddels heel erg zeldzaam aan het worden op de openbare weg. Laatst kwam ik nog een leuke op Marktplaats.nl tegen. Het was alleen geen GLT, maar met GLT-velgen, een sneeuwkap op de motorkap en koplampwissers heb je best een leuke auto.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Doeke Dobma;58195 schreef : Inderdaad kan ie nog niet op je eigen naam staan. Daar ging het me ook niet om.
Maar een normale WA-verzekering voor 90 euro per jaar is wel erg weinig... dat is 7,50 per maand. Ik ben benieuwd welke verzekering dit is.
Toen de vrouw aan de telefoon vroeg om wat voor auto het ging en de dagwaarde zag, was het ook even stil:D
Geen flauw idee wat de verzekering is, maar de auto is niet als tweede verzekerd.
Het is inderdaad w?l zo dat ik op de schadevrije jaren van mijn vader teer. En dat zijn er heel wat.
- V300 register
- Verbannen
-
100 ?/ maand lijkt mij een hele redelijke schatting voor een relatief low-budget auto (die je toch goed onderhoudt!)
En dan moet je het gros van de klussen nog zelf doen ook.
Mensen die in een "onderhoudsvrije auto" van APK naar APK pruttelen kunnen nog wel goedkoper uit zijn, maar met een b??tje pech zit je er toch zo aan.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-