Stefan stelt zich voor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2008 19:39 #627511
door V300 register
Stefan stelt zich voor is gemaakt door V300 register
Na lange tijd heb ik mij toch maar eens geregistreerd op dit forum. Mede door goede vriend Kevin Kloosterman (bekende hier op dit forum) ben ik wat meer gaan letten op de nog rijdende Volvo's uit de 300-serie. Zelf heb ik een heuse 360GLT driedeurs in schaal 1:43 (
). Een auto in schaal 1:1 zit er voorlopig nog even niet in, aangezien ik nog studeer. Voor mijn studie heb ik geen auto nodig, omdat het op de A2 naar Amsterdam altijd vast staat en de benzineprijzen nu wel erg hoog worden.
Ik ben zelf niet met Volvo opgevoed, maar met het moedermerk (Ford dus). Mijn interesse naast auto's gaat uit naar alles wat met openbaar vervoer te maken heeft. Ik ben zeer ge?nteresseerd in oude bussen (in het bijzonder die van het Haags Bus Museum).
Leuk om te vermelden is dat ik enige tijd geleden de hele Wikipedia-pagina van de Volvo 300-serie onder handen genomen heb. Hopelijk klopt alle info.
Hieronder een fotootje van mijn "eigen" Volvo 360. Rechts van deze auto is nog een DAF 46 gezien. Een veredelde DAF 44 die in de periode 1974-1976 in productie werd genomen om de onderdelen van de 44 op te maken. De 46 was de enige DAF die in de Volvo-periode nog met DAF-logo werd verkocht.

Ik ben zelf niet met Volvo opgevoed, maar met het moedermerk (Ford dus). Mijn interesse naast auto's gaat uit naar alles wat met openbaar vervoer te maken heeft. Ik ben zeer ge?nteresseerd in oude bussen (in het bijzonder die van het Haags Bus Museum).
Leuk om te vermelden is dat ik enige tijd geleden de hele Wikipedia-pagina van de Volvo 300-serie onder handen genomen heb. Hopelijk klopt alle info.
Hieronder een fotootje van mijn "eigen" Volvo 360. Rechts van deze auto is nog een DAF 46 gezien. Een veredelde DAF 44 die in de periode 1974-1976 in productie werd genomen om de onderdelen van de 44 op te maken. De 46 was de enige DAF die in de Volvo-periode nog met DAF-logo werd verkocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 19:41 #712086
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stefan stelt zich voor
Welkom Stefan!
En een mooie GLT van Neo Scale Models heb je daar:D
En een mooie GLT van Neo Scale Models heb je daar:D
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 19:48 #712087
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Stefan stelt zich voor
Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk! Welkom Stefan 
Even over dat F**D waar je over spreekt, er staat hier boven toch Volvo? :halo:

Even over dat F**D waar je over spreekt, er staat hier boven toch Volvo? :halo:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2008 20:09 #712095
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stefan stelt zich voor
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 20:26 #712096
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stefan stelt zich voor
Haha! Geweldig!:worship:
yeeehaaa! :340: en :360:!!
Nu nog het oude neusje!
yeeehaaa! :340: en :360:!!
Nu nog het oude neusje!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 20:52 #712098
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Stefan stelt zich voor
en de oude bumpers, wieldoppen, stoelen sierlijsten!
mooi gedaan hoor!
mooi gedaan hoor!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2008 21:07 #712099
door V300 register
Is ook best wat tijd in gaan zitten. Vooral in het passend maken van de velgen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2008 22:22 #712114
door V300 register
...ik vind je beredenering om geen volvo 300 te hebben z??r beroerd:+. Ik heb 3 volvo's, en ben student
. En zaterdag zelfs 4!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2008 22:40 #712121
door V300 register
Welkom!!
de daf 46 is niet doorgebouwd om "onderdelen op te maken" maar gewoon omdat er nog vraag naar een 2-cilinder uitvoering was. Ook toen werd er al grotendeels "on demand" geproduceerd, dus grote voorraden waren er zelden.
Het type heeft een 'gehalveerde' variomatic van de daf 66, juist om zoveel mogelijk onderdelen (variomatic riemen, trommels, tandwielkasten) hetzelfde te houden. Van het koetswerk was alleen de neus specifiek, want de rest werd in identieke vorm nog tot 1981 doorgebouwd als Volvo 66.
Overigens rijdt een goed in orde zijnde 46 zeer goed. Forumuser Koniap heeft er ook een, maar die was iets minder goed in orde
Daarom heeft hij er een volledige (aangepaste) Daf 66 variomatic onder gezet
de daf 46 is niet doorgebouwd om "onderdelen op te maken" maar gewoon omdat er nog vraag naar een 2-cilinder uitvoering was. Ook toen werd er al grotendeels "on demand" geproduceerd, dus grote voorraden waren er zelden.
Het type heeft een 'gehalveerde' variomatic van de daf 66, juist om zoveel mogelijk onderdelen (variomatic riemen, trommels, tandwielkasten) hetzelfde te houden. Van het koetswerk was alleen de neus specifiek, want de rest werd in identieke vorm nog tot 1981 doorgebouwd als Volvo 66.
Overigens rijdt een goed in orde zijnde 46 zeer goed. Forumuser Koniap heeft er ook een, maar die was iets minder goed in orde

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2008 23:30 #712142
door V300 register
'Koniap' heeft een zeer leuke site trouwens.
En een leuke auto.
Ik snap de overweging van 'student zijn en dus geen auto hebben' wel: ik kocht ook mijn eerste auto pas toen ik een vaste baan had (en dat was drie jaar na het halen van mijn rijbewijs). Vanaf deze plek kan ik je echter verzekeren dat het inleveren van de befaamde OV-kaart de drempel naar de auto verlaagt en de drempel tot de trein juist verhoogt
Ik snap de overweging van 'student zijn en dus geen auto hebben' wel: ik kocht ook mijn eerste auto pas toen ik een vaste baan had (en dat was drie jaar na het halen van mijn rijbewijs). Vanaf deze plek kan ik je echter verzekeren dat het inleveren van de befaamde OV-kaart de drempel naar de auto verlaagt en de drempel tot de trein juist verhoogt

Moderators: Mark Smeets