slechte garages

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2007 22:33 #626701 door E. van Oostveen
slechte garages is gemaakt door E. van Oostveen
Het lijkt me voor ons, maar ook voor gasten interessant om een lijst van dealers en garagebedrijven te maken, waar je niet vriendelijk wordt ontvangen met een Volvo340. Of waar een slechte kwaliteit/prijs verhouding is.

Ik heb het regematig gehad dat mensen uiteindelijk bij mij terecht komen en meestal blijven, omdat ze geen vertrouwen meer hebben in de "normale" garage of snelservicegaragebedrijven. Of het probleem wordt opgeblazen (zo heb ik een auto waar alleen de moer van de autom. versnellingsbak is afgedraaid; de monteur had tegen de klant gezegd dat de auto beter naar de sloop kon, omdat de kosten van reparatie veel te hoop zouden worden.)
of mensen worden met de APK genaaid.

Kunnen we ergens een voor iedereen toegankelijk excel sheetje/formuliertje maken, zodat er automatische vulling kan plaatsvinden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2007 22:49 #688399 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic slechte garages
de mensen laten zich ook snel naaien hoor... of blazen verhalen kompleet op omdat ze het uurloon van tegenwoordig niet meer willen betalen en dan gaan ze naar beun de haas...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2007 22:58 #688402 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic slechte garages
Dat is bij sommige mensen absoluut het geval. Maar veel mensen kunnen ook gewoon niet beoordelen of een remblokje versleten is of nog 10.000 km mee kan. Een ruitenwisser is wat makkelijker. Ik heb bijv. voor mensen die goedkoop willen ook gewoon goedkope ruitenwissers liggen en voor mensen die wat meer willen besteden duurdere ruitenwissers liggen.
Een lijst lijkt me toch zinvol zeker als meerdere mensen een bepaalde garage noemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 23:15 #688407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slechte garages
Ik denk dat het niet werkt. Je kunt beter een lijst maken met aanraders.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 23:16 #688408 door V300 register
Het is begrijpelijk dat veel garages zeggen dat je je volvootje 300, wanneer er iets mis mee is, beter naar de sloop kunt brengen. Deze auto's zijn nu eenmaal niet zoveel meer waard (qua geld dan;)).
Daarbij zijn originele volvo-onderdelen nog eens flink aan de prijs.

Persoonlijk ga ik uit principe niet naar een garage. Ten eerste omdat het te duur is, ten tweede KAN ik de meeste dingen zelf oplossen, ten derde heb ik zelf onderdelen genoeg, ten vierde (misschien nog wel het belangrijkst) je leert ontzettend veel wanneer je aan je eigen auto sleuteld.
Daarbij heb ik nog eens zeer weinig vertrouwen in garages. De meest lompe knuppels sleutelen aan je auto. Als ik af en toe eens kijk wat er allemaal wel niet afgebeunt wordt.........daar wordt ik niet vrolijk van. Een aantal maten van me werken als automonteur / monteur in opleiding, dus ik ken de verhalen.

Maar natuurlijk zijn er ook hele goede garages. Zo zijn de erkende dealers naar mijn mening altijd goed te vertrouwen en daar betaal je ook vet aan ook. Al die kwikfits, jora's en dergelijke, nee daar heb ik niet zo'n hoge pet van op. (no hard feelings, Frits ;))

Edit:

rwdstudent;39959 schreef : Ik denk dat het niet werkt. Je kunt beter een lijst maken met aanraders.

Ik denk dat je gelijk hebt Frits, meestal blijven de slechte dingen van een bedrijf hangen. Daarmee stigmatiseer je een bedrijf op een negatieve manier, terwijl ze voor de rest hun werk goed doen.......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 23:23 #688411 door V300 register

Ovlov 3.6L;39960 schreef : Al die kwikfits, blablabla, nee daar heb ik niet zo'n hoge pet van op. (no hard feelings, Frits ;))

Laat ik nou me eigen heel stil houden, en niet mijn bijbaan riskeren :snif:

Tuurlijk, ik weet zelf ook dondersgoed hoe het in elkaar steekt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2007 00:05 #688418 door V300 register
toevallig is de voorzitter sinds een tijdje bezig met het samenstellen van zo'n lijst met 'aanraders'

misschien kunnen jullie elkaar helpen..

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

(hans van dunn? heet die trouwens)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2007 09:43 #688425 door V300 register
Volgens mij moet je nog knap uitkijken met een lijst met 'slechte garages'. Op het saabforum hebben ze een keer bijna een rechtszaak aan hun broek gehad omdat forumleden twijfelden aan de integriteit van een autobedrijf. Het ging toen weliswaar om de verkoop van auto's, maar als een reparatiebedrijf vindt dat je ze schade berokkent, hun goede naam onterecht in twijfel trekt en dat soort onzin, staan ze best sterk als je er geen harde aantoonbare feiten tegenover kan zetten. Dat verhaal is toen met een sisser afgelopen dacht ik, maar dat soort ellende wil je niet hebben. Beter is dan inderdaad een lijstje met aanraders :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2007 10:43 #688427 door V300 register
Ging zeker over s**bconsult?
Je kan inderdaad beter uitkijken met het publiceren van negatieve ervaringen, ookal is het (voor je gevoel) terecht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2007 11:57 #688432 door V300 register
Ik weet niet meer om welk bedrijf het ging, zal binnenkort nog wel eens kijken of ik iets over de hele zaak terug kan vinden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC