Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 19:48 #917323 door André Minet
Ach het is altijd goedkoop scoren in politiek opzicht met de vrijstelling van oldtimers
van belasting.

Wat wij in dit land nodig hebben is een aantal oldtimerliefhebbers in het kabinet,
en in de kamers.

Zoals al vaker opgemerkt heeft de overheid misbruik van de vrijstelling zelf in de hand gewerkt.

De FEHAC moet gewoon dmv lobbyen de volgende voorstellen er door zien te krijgen:

Behoud van de vrijstelling voor alles wat nu vrijgesteld is.

Auto' s op LPG en diesel zijn nooit vrijgesteld van provinciale opcenten.

Op basis van de registratie bij het RDW in Veendam vanaf 30 jaar en ouder vrijstellen
met ingang van 1/1/2017 op basis van de volgende voorwaarden:

Verplicht minimaal 1 auto belastingplichtig op naam waarvan de bedoeling is dat dit het dagelijkse vervoermiddel is.

De auto waarvoor je vrijstelling wilt hebben moet minimaal 3 jaar op jouw naam staan.

Mocht dit niet afdoende zijn :

Vrij te stellen voertuig moet minimaal 5 jaar op Nederlands kenteken staan.

En voertuig moet in Nederland geassembleerd zijn .

In dat geval draait elk autoproducerend land op voor het behoud van het eigen
automobiel erfgoed.

In alle gevallen komen wij als volvo 300 rijders wel in aanmerking voor vrijstelling zij
het niet allemaal vanaf 2017....

mvg

Andre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 20:35 #917324 door V300 register

Adaf55;207410 schreef :
Wat ik denk dat we wij in dit land nodig hebben is een aantal oldtimerliefhebbers in het kabinet,
en in de kamers.

Adaf55;207410 schreef : De FEHAC moet volgens mij gewoon dmv lobbyen de volgende voorstellen er door zien te krijgen:

Sorry Andre, ik ben het niet met je eens.. En we hebben dus een ander forum hiervoor. Zie URL van Steven

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 21:22 #917327 door André Minet
Jos,

je hoeft het niet met mij eens te zijn ; iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Maar verbeter mij aub niet als het taalkundig in orde is .

Citeren mag altijd.

Als je die link van Steven aanklikt kom je op pagina 11 van hetzelfde topic terecht....

mvg

Andre

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 21:23 #917328 door V300 register
[mod]Ik heb net de boel verplaatst, vandaar dat het nu allemaal weer op de goede plek staat.[/mod]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 22:32 #917331 door V300 register
Nee nee Wim het gaat natuurlijk niet om taalkundige fouten. Sorry als het zo over kwam. We zitten alleen op het forum om onze mening te uiten, en het kwam bij mij over alsof jij ''de waarheid'' vertelde. Sorry als het zo bot overkwam, nogmaals

Back OT!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 07:58 #917342 door V300 register
Dan moet er idd een 60 of 90 dagen kaart terugkomen. Dat kan heel simpel. Je stelt bij de belastingdienst een telefoonnummer in, als men in Nederland dus geen Belgi? 1 dag wil rijden. Iedereen ontvangt een code, je belt dus voor een volledige dag met jou code en je kunt 1 dag in het jaar rijden tot de 60 dagen op zijn. Rijd je zonder aangemeld te zijn, boete. Klaar. Behalve op vakantie want dat is niet te controleren in het buitenland, moet de regeling dus niet gelden.

Als ze dit niet doen, dan is het het vernielen van het mobielerfgoed. Deze maatregel levert namelijk alleen maar verliezers op door hem helemaal af te schaffen. Je zou de regeling alleen voor benzine modellen kunnen toepassen bovenstaand. Dit is een PVDA punt die had dit er ook instaan. Een dag in de week moet je toch wel in de auto rijden voordat alles vast kan roesten. Met 15 of 30 dagen kaart is complete onzin natuurlijk.... 60 is echt minimaal en kun je hem niet gebruiken voor woon werk verkeer.

O ja, dit levert geld op overheid? Natuurlijk, de auto blijft staan en benzine tank ik ook niet meer, hij wordt geschorst of gaat op den duur de verkoop in. Alleen jammer dat de 2e hands prijzen helemaal naar beneden storten. En dat vindt ik ook kwalijk! Een beetje 340 is dadelijk een paar 100 minder waard!

Als ze nu zeggen diesel en eventueel gas belast kan ik het begrijpen. Milieu, lekker makkelijk. Daar hadden we in dit forum jaren geleden ook al over, als de overheid geld nodig heeft beginnen ze over het mileu...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 09:51 #917347 door V300 register
Betalen voor gebruik blijft het eerlijkst, maar...
Ik vind de charme van klassieke auto's nu juist dat je ze ook nog in het dagelijks verkeer tegen kan komen. Als het alleen voor clubdagen en toertochten is:....saaaaaai, dan kun je ze net zo goed in een museum zetten. Ik weet dat dit geen populair standpunt is, maar ik vind het wel. Ik snap heus het onderscheid tussen liefhebber en 'dagelijkse' rijder, maar als het dagelijks rijden nooit gefaciliteerd was geweest was een groot deel van die auto's al eerder op de sloop beland...de liefhebbers kunnen namelijk niet alle auto's redden. Ik ben dus bang dat als dagelijks rijden (maar wel laag kilometrage p/j denk aan studenten of mensen die met de fiets naar hun werk kunnen) te duur wordt, dat er heel wat auto's subiet naar de sloop zullen worden gebracht, want ze leveren toch niets meer op. En oja, de marktwerking die die datum-belastingvrijstelling teweegbrengt is mijns inziens juist gezond voor het behoud van de auto's waarbij die vrijstelling eraan zit te komen....dat valt straks ook compleet weg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 10:51 #917352 door V300 register
Onze volvo 340 worden weer waard wat ze eerst waard waren, een mooie voor 500 euro....
Sterker nog de marktwaarde zullen nu al gaan zaken door dit standpunt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 11:44 #917355 door V300 register
Eerlijk gezegd blijf ik toch weg dagelijks met m'n 360 rijden. Ik heb geen enkele behoefte aan een moderne auto voor dagelijks gebruik. En daar schaam ik me niet voor. Punt.

• Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 12:00 #917357 door Frans van Zeeventer
De KNAC heeft een petitie online gezet over MRB, misschien helpt het om het te tekenen

Petitie: Behouden MRB-vrijstelling oldtimers

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC