Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 09:38 #818587
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Zet maar een streep door de kilometerheffing want de kans dat het gebeuren nu nog doorgaat is 20%.
Waarom? Er mag bij een demonsionair kabinet geen belangrijke besluiten genomen worden. Dus ook geen kilometerheffing. Dat wordt dus doorgeschoven naar het volgende kabinet. Als je ziet welke partijen tegen zijn, en welke partijen en volgens meneer de hond zetels gaan winnen, weet je de uitkomst van dit gebeuren als, het gaat niet meer door.
Tenzij, partijen die nu zeggen tegen te zijn in het volgende kabinet dat ineens niet meer zijn. Het is politiek dus het kan.
Waarom? Er mag bij een demonsionair kabinet geen belangrijke besluiten genomen worden. Dus ook geen kilometerheffing. Dat wordt dus doorgeschoven naar het volgende kabinet. Als je ziet welke partijen tegen zijn, en welke partijen en volgens meneer de hond zetels gaan winnen, weet je de uitkomst van dit gebeuren als, het gaat niet meer door.
Tenzij, partijen die nu zeggen tegen te zijn in het volgende kabinet dat ineens niet meer zijn. Het is politiek dus het kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 10:28 #818590
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
ik heb vandaag in de toevallige zeldzaamheid dat ik iets van het kabinet zie gezien dat ze ook op reeds genomen besluiten terug komen, hopelijk gebeurt er hetzelfde voor de oldtimerfreeze grens en niet alleen voor Uruzgan:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 10:30 #818591
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Met het niet invoeren van de KM-heffing, hoop ik dat de bevriezing van de
datum voor het verkrijgen van de oldtimerstatus en belastingvrijstelling,
ook van tafel is. Dat betekent dat ik weer kan investeren in mijn 360 sedans,
waarvan 1 al voorzien is van een budget-vriendelijk brandstofsysteem en de
andere een harde koets heeft en een semi-GLT uitrusting, zodat ook deze
op termijn van zo?n milieuvriendelijk brandstofsysteem voorzien kan worden.
Bovendien zijn de geschatte invoeringskosten van rekeningrijden beter
besteed aan het verminderen van de staatsschuld. Dat is wel een duurzame
investering omdat de rentelasten daardoor elk jaar lager uitvallen.
Waar we vooral behoefte aan hebben in een nieuwe regering is een minister
van financien die de kas beheert als ware het zijn eigen rekening.
En de huidige regering laat een rekening met een flink negatief saldo achter.
Ik weet niet hoe jullie huishoudboekje eruit ziet, maar ik kan een Euro pas
uitgeven NADAT ik hem verdiend heb.
datum voor het verkrijgen van de oldtimerstatus en belastingvrijstelling,
ook van tafel is. Dat betekent dat ik weer kan investeren in mijn 360 sedans,
waarvan 1 al voorzien is van een budget-vriendelijk brandstofsysteem en de
andere een harde koets heeft en een semi-GLT uitrusting, zodat ook deze
op termijn van zo?n milieuvriendelijk brandstofsysteem voorzien kan worden.
Bovendien zijn de geschatte invoeringskosten van rekeningrijden beter
besteed aan het verminderen van de staatsschuld. Dat is wel een duurzame
investering omdat de rentelasten daardoor elk jaar lager uitvallen.
Waar we vooral behoefte aan hebben in een nieuwe regering is een minister
van financien die de kas beheert als ware het zijn eigen rekening.
En de huidige regering laat een rekening met een flink negatief saldo achter.
Ik weet niet hoe jullie huishoudboekje eruit ziet, maar ik kan een Euro pas
uitgeven NADAT ik hem verdiend heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 10:44 #818594
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nu het kabinet gevallen is komt er sowieso niets van die KM heffing. De eerste 4 of 8 jaar niet in ieder geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 11:23 #818598
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Fran?ois, ik heb datzelfde gevoel: heb je een goede 360 uit begin 1987 en dan twijfel je over investeren. Ik ben heel benieuwd naar die bevriezing van de leeftijdsgrens. Ik had begrepen dat dat al vast stond.
Overigens ben ik van mening dat het landsbelang nog nooit is gediend door dit kabinet. Een premier die op het hoogtepunt van de crisis gaat solliciteren naar een andere baan is geen knip voor de neus waard. Helaas zullen we nu een vlaaienkoning als premier krijgen: Verhagen of (nog) erger Eurlings.
Overigens ben ik van mening dat het landsbelang nog nooit is gediend door dit kabinet. Een premier die op het hoogtepunt van de crisis gaat solliciteren naar een andere baan is geen knip voor de neus waard. Helaas zullen we nu een vlaaienkoning als premier krijgen: Verhagen of (nog) erger Eurlings.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 13:16 #818609
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
.1 Verhagen wordt geen Premier (CDA, die hebben goed gefaald)
2. Eurlings; dito.
We krijgen een Premier van VVD, D66 of PVV.
2. Eurlings; dito.
We krijgen een Premier van VVD, D66 of PVV.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 14:48 #818645
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Ik zou bovenstaande niet als een zekerheid roepen, Stefan.
Wat w?l zeker is, is dat om de oldtimervrijstelling vanaf 25 jaar oud terug te krijgen zoals die altijd was, er een nieuw besluit genomen moet worden wat afwijkt van het belastingplan wat in 2009 door de kamer besloten is.
Met andere woorden, als er geen meerderheid is in de kamer die het belangrijk genoeg vindt om (politiek/financieel gezien) nieuw belastinggeld uit te geven aan de vrijstelling van 25+ als oldtimers, blijft de huidige beslissing staan en wordt het bevroren.
Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als de FEHAC in de komende tijd gaat proberen om aandacht te krijgen voor deze zaak. In 2009 waren we in principe heel tevreden dat de bestaande vrijstellingen (dus de belastingvrij regeling t/m 1986) behouden blijft, ook als er ooit kilometerheffing zou komen.
Punt is wel dat er vanaf het tijdvak waar de vrijstelling nu op hangt aanzienlijk duurzamere auto's gemaakt zijn, met verzinkte koetsen en veel aluminium/kunststof delen. Het zou dus kunnen dat het 'gevaar' van dagelijks gebruik van oldtimers voor de vrijstellingsregeling te groot wordt om deze op 25 jaar te houden. Een alternatief zou kunnen zijn, leeftijdsgrens naar 30 jaar verleggen.
Wat w?l zeker is, is dat om de oldtimervrijstelling vanaf 25 jaar oud terug te krijgen zoals die altijd was, er een nieuw besluit genomen moet worden wat afwijkt van het belastingplan wat in 2009 door de kamer besloten is.
Met andere woorden, als er geen meerderheid is in de kamer die het belangrijk genoeg vindt om (politiek/financieel gezien) nieuw belastinggeld uit te geven aan de vrijstelling van 25+ als oldtimers, blijft de huidige beslissing staan en wordt het bevroren.
Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als de FEHAC in de komende tijd gaat proberen om aandacht te krijgen voor deze zaak. In 2009 waren we in principe heel tevreden dat de bestaande vrijstellingen (dus de belastingvrij regeling t/m 1986) behouden blijft, ook als er ooit kilometerheffing zou komen.
Punt is wel dat er vanaf het tijdvak waar de vrijstelling nu op hangt aanzienlijk duurzamere auto's gemaakt zijn, met verzinkte koetsen en veel aluminium/kunststof delen. Het zou dus kunnen dat het 'gevaar' van dagelijks gebruik van oldtimers voor de vrijstellingsregeling te groot wordt om deze op 25 jaar te houden. Een alternatief zou kunnen zijn, leeftijdsgrens naar 30 jaar verleggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 16:51 #818661
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Volgens mij is die leeftijdsgrens in Duitsland momenteel al 30 jaar.
Mijn voorstel: wel belastingvrijstelling vanaf 25 jaar, maar beperk het
aantal kilometers dat met een belastingvrije auto afgelegd mag worden.
Stel dat de limiet op 5000km per auto gelegd wordt, dan zal iemand die
denkt goedkoop te kunnen rijden 4 goede, belastingvrije auto?s aan moeten
schaffen, alle laten voorzien van een gasinstallatie en moeten onderhouden
om 20.000km per jaar af te leggen. Ik denk dat je op die manier onderscheid
kunt maken tussen de oldtimerliefhebbers en de profiteurs.
Als dagelijks vervoer zou ik dan misschien wel kiezen voor een jonge auto
met een G3 installatie. Bovendien is het dan te overwegen de oldtimers op
benzine te laten staan. Immers, een 360 kost op dit moment 432 Euro per
jaar aan wegenbelasting. Bij een literprijs van 1.44 Euro, kun je 300 liter
benzine per jaar verstoken. Bij een verbruik van 1:10 kun je dus 3000km
kostenneutraal rijden. Lijkt me voor hobbymatig gebruik ruim voldoende.
Mijn voorstel: wel belastingvrijstelling vanaf 25 jaar, maar beperk het
aantal kilometers dat met een belastingvrije auto afgelegd mag worden.
Stel dat de limiet op 5000km per auto gelegd wordt, dan zal iemand die
denkt goedkoop te kunnen rijden 4 goede, belastingvrije auto?s aan moeten
schaffen, alle laten voorzien van een gasinstallatie en moeten onderhouden
om 20.000km per jaar af te leggen. Ik denk dat je op die manier onderscheid
kunt maken tussen de oldtimerliefhebbers en de profiteurs.
Als dagelijks vervoer zou ik dan misschien wel kiezen voor een jonge auto
met een G3 installatie. Bovendien is het dan te overwegen de oldtimers op
benzine te laten staan. Immers, een 360 kost op dit moment 432 Euro per
jaar aan wegenbelasting. Bij een literprijs van 1.44 Euro, kun je 300 liter
benzine per jaar verstoken. Bij een verbruik van 1:10 kun je dus 3000km
kostenneutraal rijden. Lijkt me voor hobbymatig gebruik ruim voldoende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2010 19:05 #818684
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Zonder kilometerheffing blijf je dus flink betalen voor een hobby 360 uit 1987.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
20-02-2010 21:43 #818706
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Laat die kilometerheffing nou maar fijn doorgaan, dan kun je er tenminste een 300 van n? 86 "voor de hobby" erbij houden.
Kilometers voor oldtimers gaan beperken; nee dankje. Ik was juist van plan nog een paar ton door te rijden met de 345.
Kilometers voor oldtimers gaan beperken; nee dankje. Ik was juist van plan nog een paar ton door te rijden met de 345.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets