Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 16:53 #763736
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Precies, heb in een oud topic ook als eens aangegeven dat een hobby nou eenmaal geld kost, voorbeeld: heb een volvo 480T staan van 1989, kost aan belasting 93 euro per kwartaal, dit is 1 euro per dag.
Ik behoor (helaas) nog steeds tot het gilde der rokers en geloof mij dit kost echt meer........hihi, nu echt serieus proberen te stoppen en dan nog maar een paar auto's erbij.
P.s. ik rook niet in mijn auto's..
Ik behoor (helaas) nog steeds tot het gilde der rokers en geloof mij dit kost echt meer........hihi, nu echt serieus proberen te stoppen en dan nog maar een paar auto's erbij.
P.s. ik rook niet in mijn auto's..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 16:54 #763737
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Heee...Joepie, zie dat ik eindelijk als clublid geregistreerd sta....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 17:03 #763740
door V300 register
Kilometerheffing, wel of niet belastingvrij... het zeepje rapen moet je toch.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 20:32 #763786
door V300 register
Ja maar mijn probleem is dat ik alemachtig veel rij.
ik rij in een maand tijd ongeveer 10.000 KM met mijn volvo!
dat is best veel vind ik.
dus moet ik straks meer betalen aan km heffing dan wegenbelasting.
dat is mijn probleem.
ik rij in een maand tijd ongeveer 10.000 KM met mijn volvo!
dat is best veel vind ik.
dus moet ik straks meer betalen aan km heffing dan wegenbelasting.
dat is mijn probleem.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
22-03-2009 20:34 #763787
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nouw dan is de oplossing toch simpel
Houdt deze 2 Volvo's
en koop er als daily driver een belasting vrije Volvo bij
Houdt deze 2 Volvo's
en koop er als daily driver een belasting vrije Volvo bij

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 21:08 #763790
door V300 register
Eerlijk gezegd vind ik het feit dat mijn auto wellicht belastingplichtig blijft, vervelend maar uiteindelijk niet echt iets om me over op te winden.
Waar bij mij de schoen wringt, is de oplossing. Een technische draak van een oplossing, met kastjes op je dashboard etc.
-Om te beginnen wil ik niet zo'n lelijk kastje op mijn dashboard
-De regering hoeft niet te weten wanneer ik waar was
-Die kastjes maken de weg vrij tot het afschaffen van de flitspalen: die zijn straks toch niet meer nodig, die kastjes registreren genadeloos jouw 3km/uur te hard als je het viaduct af rijdt. Kassa....
-En had ik al gezegd dat ik weiger zo'n lelijk kastje op mijn dashboard te plakken?
Waar bij mij de schoen wringt, is de oplossing. Een technische draak van een oplossing, met kastjes op je dashboard etc.
-Om te beginnen wil ik niet zo'n lelijk kastje op mijn dashboard
-De regering hoeft niet te weten wanneer ik waar was
-Die kastjes maken de weg vrij tot het afschaffen van de flitspalen: die zijn straks toch niet meer nodig, die kastjes registreren genadeloos jouw 3km/uur te hard als je het viaduct af rijdt. Kassa....
-En had ik al gezegd dat ik weiger zo'n lelijk kastje op mijn dashboard te plakken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 21:10 #763791
door V300 register
Met 100.000 km/jaar ben je sowieso aan de beurt wat kosten betreft, wegenbelasting of niet. Wat dacht je van de accijns die je naar binnen werkt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 21:57 #763810
door V300 register
Als ze het nou eenvoudig op zouden lossen, gewoon de accijns gebruiken hiervoor. De slurpers heb je dan meteen te pakken, heb je een zuinige wagen, ben je goedkoper uit.
Het moet ook meteen allemaal zo moeilijk, met inderdaad zo'n lelijk gedrocht in de wagen. (die vast tegen een belachelijk bedrag gemonteerd moet worden, want je zal het maar zelf doen ennetjes wegwerken het uitschakelbaar monteren.
Het moet ook meteen allemaal zo moeilijk, met inderdaad zo'n lelijk gedrocht in de wagen. (die vast tegen een belachelijk bedrag gemonteerd moet worden, want je zal het maar zelf doen en
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 22:05 #763817
door V300 register
Mmja het is weer politiek op z'n best: er is eigenlijk nog niks bekend - ook de prijs niet - behalve dat je zes miljoen jaar celstraf krijgt als je 220 volt op het kastje zet of anderszins fraudeert. Leuke klus als je 'draagvlakarchitect' of spindoctor bent in Den Haag...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 22:08 #763821
door V300 register
De insteek was geloof ik 'niet duurder' vor de gemiddelde automobilist. (waarbij blijkbaar de gemiddelde automobilist alleen boodschapenrondjes maakt, max 20.000 km/jr.)
Moderators: Mark Smeets