Aceton toevoegen, wie heeft dit geprobeerd?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2007 21:21 #681060
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aceton toevoegen, wie heeft dit geprobeerd?
Dit is ongeveer een jaar geleden op tv geweest bij radar (dacht ik),en bij die test met een diesel was een besparing van +/- 15%.
heb wel meer gehoord over aceton bij benzine toevoegen.
volgens mij is het bij een benzineauto 0,15% acoton en bij een diesel 0,2% aceton.
Het zou de dampspanning van de vloeistof verlagen waardoor de brandstof beter verdampt/verneveld.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
Verder over dat de rubbers er niet tegen kunnen,als er benzeen en allerlei andere stoffen in AUTOBENZINE zitten ,zou dan 0,15 % aceton kwaad kunnen?
heb wel meer gehoord over aceton bij benzine toevoegen.
volgens mij is het bij een benzineauto 0,15% acoton en bij een diesel 0,2% aceton.
Het zou de dampspanning van de vloeistof verlagen waardoor de brandstof beter verdampt/verneveld.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
Verder over dat de rubbers er niet tegen kunnen,als er benzeen en allerlei andere stoffen in AUTOBENZINE zitten ,zou dan 0,15 % aceton kwaad kunnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2007 14:39 #681113
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aceton toevoegen, wie heeft dit geprobeerd?
Ik heb het al eens gepost (zoekfunctie wellicht?). Bij mij werkte het niet. Integendeel, ik was blij dat ik de 80 km/h nog haalde. Maar dat was meteen na het tanken.
Toen het eenmaal beter gemengd was, verbruikte hij niks minder dan daarvoor.
Toen het eenmaal beter gemengd was, verbruikte hij niks minder dan daarvoor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2007 14:41 #681115
door V300 register
Zoekfuntie leverde dit op:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1216&highlight=aceton
Maar erg uitvoerig ben ik niet geweest.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1216&highlight=aceton
Maar erg uitvoerig ben ik niet geweest.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-09-2007 01:01 #681397
door V300 register
Het probleem met rubbers en pakkingen doet zich vooral bij oudere pakkingen voor.
Ten opzichte van aceton is benzeen overigens een tamelijk onschuldig goedje.Het bestaat welliswaar in verschillende gradaties maar allen de zwaardere gradaties vallen bijvoorbeeld onder de wet "vervoer gevaarlijke stoffen"!
Van een aantal jaren geleden kan ik me nog wel herinneren dat men bij wedstrijden(triumph challenge,Youngtimers)zeer veel problemen had met de omschakeling van loodhoudende naar loodvrije benzine.Pakking ringen van carburateurs e.d. werden behoorlijk aangetast.Daar zijn later specale pakkingsets voor ontwikkeld.
Ten opzichte van aceton is benzeen overigens een tamelijk onschuldig goedje.Het bestaat welliswaar in verschillende gradaties maar allen de zwaardere gradaties vallen bijvoorbeeld onder de wet "vervoer gevaarlijke stoffen"!
Van een aantal jaren geleden kan ik me nog wel herinneren dat men bij wedstrijden(triumph challenge,Youngtimers)zeer veel problemen had met de omschakeling van loodhoudende naar loodvrije benzine.Pakking ringen van carburateurs e.d. werden behoorlijk aangetast.Daar zijn later specale pakkingsets voor ontwikkeld.
Moderators: Mark Smeets