Aceton toevoegen, wie heeft dit geprobeerd?
- V300 register
- Verbannen
-
In Amerika zijn er hele hypes over Aceton, wellicht is wat zoeken op fora daar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

gewoon een beetje goede verhouding mengen, en het dan de tank in kiepen. en kijken wat de auto na een tijdje rijden doet.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet niet veel van auto's maar dankzij de zeevaartschool weet ik dat zelfontbranders geschikt zijn om de meest gore zut te verstoken.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Nog even een "toevoeging"...
Het idee achter de aceton is dat door dat bij te mengen de verneveling beter (lees fijner) wordt en zodoende beter rendement gehaald wordt uit de te verbranden brandstof. Je haalt dus meer vermogen uit het mengsel van lucht/brandstof en geeft dus minder gas. De rendement neemt welliswaar toe echter onvoldoende voor meer merkbare kracht (pk's).
Tja of het slecht is voor de motor? Benzine is ook niet echt iets om je mond mee te spoelen. De hoeveelheid aceton die je bijvoegd is te verwaarlozen ten opzichte van de viscositeit.
Mijn ervaring van aceton in een oude dieselmotor is dat hij wel iets zuiniger werd. Echter ook weer niet zo dat ik enorm bespaarde en geld over hield. Had ik anders een Volvo 340 gekocht?
anyway ik ga het wel weer uitproberen maar nu op de volvo. Schijnt trouwens dat aceton in Duitsland veel goedkoper is dan in Nederland...
Wie gaat het ook proberen?
- V300 register
- Verbannen
-
veel oudere auto's hebben al problemen met pakkingen e.d. in carburateurs omdat de loodvrije benzine agrssiever is dan loodhoudende.En dan nog aceton erbij.Het behoort tot de cattegorie ''tussen de oren werkt het ' !!!!!!!!!!!!!
Goed afstellen en op tijd goed onderhoud levert op de lange duur meer op.
Maar iedereen staat het experimenteren vrij natuurlijk.Columbus werd per slot van rekening ook voor gek versleten in zijn tijd!
- V300 register
- Verbannen
-
grilkip;34418 schreef : Mischien goed om in gedachten te houden dat Elles aceton heeft toegevoegd bij een dieselmotor.
Ik weet niet veel van auto's maar dankzij de zeevaartschool weet ik dat zelfontbranders geschikt zijn om de meest gore zut te verstoken.
Hey heb je nu nog iets met zeevaart te maken? Ik ben net klaar met de 2de stage.. en dus ook zeer binnenkort met de opleiding.
- V300 register
- Verbannen
-
Wel dom, want ik hoefde niet zo lang meer. Het had wel z'n leuke kanten (stappen in Singapore