Hallo iedereen, aangenaam!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2007 21:43 #626191 door V300 register
Hallo iedereen, aangenaam! is gemaakt door V300 register
Hallo, ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn bericht te dumpen maar komt in ieder geval uit een goed (bijna-) Volvo-hart!

Ik ben Ralph, nieuw hier en ga morgen na jaren gefietst te hebben na afscheid van mijn MB190 weer eens een auto kopen, het moest een degelijke stadauto worden met stoelen a la reisauto en liefst weer achterwielaandrijving en weer automaat en zwaar/degelijk gebouwd, conclusie, ik ben de Volvo 340 GL aan het ontdekken.

Na googlen ga ik morgen (kan niet wachten) naar een Volvo 340 kijken, is van een oudere vrouw die in de 80 is die er niet meer mee durft te rijden.

Ik hoop dat het wat is, zal mijn bevindingen nog posten of ik een Volvo-rijder geworden ben!

Groeten Ralphies.:nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2007 21:46 #676763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hallo iedereen, aangenaam!
Hoi,

van harte welkom!

goed opletten op roest, voor de rest zijn het goede auto's (maar dat wist je denk ik al wel :) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2007 21:58 #676765 door V300 register
Ja zal eens goed kijken idd naar roest, zal ook nog googlen naar de zwakke roestpunten waar ik op moet letten.

Ja ben wel gek op hoekige auto's, ik kan zelfs een lada waarderen ;) Maar de opper-volvo is toch wel de 244 maar met mijn butloontje ben ik ook al heel heel tevreden met een Volvo340 als "compact car", voor de rest weet ik nix zinnigs van dat formaat van een ander merk op te noemen wat ook mooi is, moderne auto's met dat gladde wintelgedoe trekt me totaal niet.

Ja de roest o.a. onder de frontbalk vooraan checken las ik en de vario uittesten op opschakelen las ik net. Zal zorgen dat ik morgen ter plekke er sta met de benodigde kennis haha.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2007 22:56 #676768 door V300 register
Vraag ook raad. Kijk eens op mijn bladzijde. Welke advertentie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2007 10:53 #676778 door V300 register
Hoi, leuke site heb jezelf. Ik had hem gegoogled van de week die advertentie maar enkel tel. opgeschreven, stond niet zo heel veel informatie in, had meteen gebeld om het e.e.a. uit te horen, en zo kwam ik erachter dat hij niet van de man aan de telefoon was maar namens zijn moeder die in de 80 is de advert. gezet heeft. Ik zie het gauw genoeg aan de papieren dus dit is op zich wel een grappige afkomst, lijkt me in ieder geval wel betrouwbaar over te komen dus wie weet vanmiddag, ben benieuwd.
Alleen door laatste jaren bijna geen km's draaien heeft ie de garage voor een beurt niet meer van binnen gezien. Dus ik denk dat ik hem hier in breda eens een beurt laat geven, bij Smeekens ofzo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2007 18:09 #676796 door V300 register
We zijn benieuwd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2007 11:18 #676803 door V300 register
Ja de Volvo 340 is goed bevonden hoor, het is een schuurslaper op een boerderij-gebeuren, afgelopen jaar met de apk 2006 en 2007 papieren de km-stand vergeleken er was maar 200km mee gereden, enkel de paar kilometer naar de kerk (notebene de kerk voor mijn woning, dus ik heb hem al tig keer moeten zien :humor:).

Roest valt mee, een schuur-roestplek links voor op spatbord rand van ergens langs gegaan met iets en op bovenkant dorpel bij portier rv.
En bij achterruit onder de glasplaat in beide hoeken een blaasje.
En door tegen iets van achter te zijn gebotst, de achterbumper wat kunstof verdrukt (soort plet-effect zonder dat de bumper echt ingedeukt is).

Ik neem aan dat ik er een ander bumpertje op kan laten zetten, het lijkt me enkel een kunstof bekapping op een stalen balk.

Verder veert hij als mijn oude Mercury die ik ooit had (zo'n nep-mustang), zelfde bladveren-gevoel, dus een leuk hobbelpaard maar dat vind ik wel leuk.

Als cvt zijnde zal hij met stilstand niet trekken in zijn D-stand zoals gewone automaten, want dat viel me wel op, hij kruipt niet.
En als je vanuit stilstand beetje gas geeft, hapt de auto meteen , tis geen subtiel van stand komen, is dit normaal?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2007 15:25 #676807 door V300 register
nee. koppeling moet waarschijnlijk afgesteld worden, daardoor gaat deze ook weer veel soepeler aangrijpen. het klopt w?l dat de auto niet kruipt in D of R.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2007 17:24 #676813 door V300 register

Ralphies;30331 schreef : Ja het is een schuurslaper op een boerderij-gebeuren, afgelopen jaar met de apk 2006 en 2007 papieren de km-stand vergeleken er was maar 200km mee gereden, enkel de paar kilometer naar de kerk (notebene de kerk voor mijn woning, dus ik heb hem al tig keer moeten zien :humor:).

Ooit op de zelfde wijze een 340 uit boerenschuur gehaald. Later bleek de kant van de auto welke tegen de muur stond een behoorlijke roestplek te hebben. De steensmuur van de boerderij was soms vochtig.

Het kunststof k?n je van je bumper halen.
Maar de gehele bumper moet er af om dat te kunnen doen.
Dus bij vervangen van kunststof kun je makkelijker je gehele bumper vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2007 20:47 #676818 door V300 register
Hallo iedereen, heb hier een fotootje even vanavond geschoten:

download.yousendit.com/F40656F36241F554

Verder onder de motorkap gekeken, 14.4E motor en je kunt overal goed bij dus, ga ik toch zelf na een stukkie gooed warm gereden te hebben een keer de olie zelf met filter vervangen, alles is zo goed bereikbaar!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC