Hoezo geen echte volvo..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2007 14:21 #672230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoezo geen echte volvo..
haha, ik heb t 3 maanden geleden in nijmegen gehad met een vriend :p
hij had een renault 19, en hij zetten hem in de berg en daalse weg geloof ik in een zilveren volvo estate.
beide auto's lagen aan de zijkant helemaal in puin, en die renault omdat die dus in een bocht moest uitwijken voor 4 fietsers langs elkaar had de wielophanging in een hoek van 45graden staan.

conclusie: jongeren met alcohol op kunnen niet meer normaal deelnemen aan het verkeer. zeker niet op een fiets waarvan ze denken dat ze alles mogen :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2007 19:25 #672264 door V300 register
Jongeren met alcohol op kunnen nog uitstekend deelnemen aan het verkeer!

... ze moeten alleen niemand tegenkomen :p :(

Nee je hebt gelijk, jongeren met een flinke slok op is, zeker in combinatie met groepsgedrag-branie stoerdoenerij, behoorlijk dodelijk.

Een paar jaar geleden is hier in Delft nog een stelletje platgereden door een dronken gast, die reed met zijn bezopen harses 100!!!kmh door Delft. Het stelletje is geplet en versnipperd tussen auto en een van onze mooie pittoreske delftse brugleuningen. Man = doorgereden. :(

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 08:53 #672308 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hoezo geen echte volvo..
Jammer van die auto, maar gelukkig is ie heel gebleven!
Ik heb nooit getwijfeld aan de sterkte van die auto's, ze moeten haast wel sterker zijn als de 300. Dat is Volvo wel aan zichzelf en aan zijn klanten verplicht.
Dit is wel het bewijs! Is de snelheid van die Golf al bewezen? Ik vind de schades van beide auto's namelijk wel erg gering voor 70 km/h.
Botsproeven worden meestal gedaan met lagere snelheden, en dan liggen ze meestal echt goed in puin...
Ik ben een keer aangereden door een Fiat Seicento, terwijl ik meereed in de Astra (vorig model) van een collega. Fiat reed 80 en de Astra was er veeeeeel slechter aan toe als die 460... vandaar mijn twijfels over de snelheid...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 08:55 #672309 door Jeroen van Bodegom

KonradW;28138 schreef : zonde, maarja als je broer het goed aanpakt, trekt hij wel dat mooie leren interrieur eruit, als je dan weer een 460 vind zonder dat interrieur ben je snel klaar:)

De bestuurdersstoel ziet er niet echt jofel meer uit... Ik denk dat die lastig te monteren is in een rechte auto...:uh-uhh:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 11:46 #672315 door V300 register

Is de snelheid van die Golf al bewezen? Ik vind de schades van beide auto's namelijk wel erg gering voor 70 km/h.
Botsproeven worden meestal gedaan met lagere snelheden, en dan liggen ze meestal echt goed in puin...
Ik ben een keer aangereden door een Fiat Seicento, terwijl ik meereed in de Astra (vorig model) van een collega. Fiat reed 80 en de Astra was er veeeeeel slechter aan toe als die 460... vandaar mijn twijfels over de snelheid...

omdat de bestuurster van de golf een cdtje zat te wissellen heeft ze zelf verklaard dat ze die snelheid reed op het moment dat ze de 460 raakte. ik heb in haar auto gekeken en haar versnellingspook stond in de 5de versnelling, je weet zelf wat voor snelheid je dan minimaal reed. Omdat de 460 zijwaarts in principe de klap heeft opgevangen lijkt het weinig schade, al waren beide auto's total loss. en jah over die astra.. HET IS GEEN VOLVO!!! :d

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 14:06 #672322 door Jeroen van Bodegom
Nee... maar zo'n astra is wel weer veel nieuwer en sterker als een 460... en zo'n Fiat Placenta is veel lichter en slapper als een Golf IV...

Ik rij trouwens in z'n 5 zodra ik 50 rij... dus dat zegt nog niks... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 14:14 #672323 door V300 register
nieuwer is die idd. en nu zal ik wel heel eigenwijs zijn :P (gelukkig) sterker ben ik niet zo zeker van. Ik zou toch voor de 460 kiezen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 14:29 #672325 door Jeroen van Bodegom
Je bent inderdaad eigenwijs... :D
De Astra haalde destijds in 1999 een score van 5 en 4 sterren... dat zie ik een 460 van voor die tijd niet halen. Dat is toch een ontwerp van 1990.
Maar ik geloof direct dat een Volvo 440/460 beter zou scoren als een andere auto uit zijn klasse en tijd...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 19:37 #672345 door V300 register

knurrie;28241 schreef : omdat de bestuurster van de golf een cdtje zat te wissellen heeft ze zelf verklaard dat ze die snelheid reed op het moment dat ze de 460 raakte. ik heb in haar auto gekeken en haar versnellingspook stond in de 5de versnelling, je weet zelf wat voor snelheid je dan minimaal reed.

Denk toch eerder 'op het moment van remmen'. Anders had het eindresultaat er heel anders uitgezien vrees ik. Jammer van die 460. :no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2007 11:47 #672388 door V300 register
440 is een ontwerp van midden jaren 80, op de markt gekomen in 1988 geloof ik.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC