Hoezo geen echte volvo..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2007 22:11 #626104
door V300 register
Hoezo geen echte volvo.. is gemaakt door V300 register
Na het rijtje. 440, 480, 460, allen in Turbo, te hebben gehad vind ik dat ik toch wel wat weet over deze auto.
zo zin wij er vandaag toch maar eens achter gekomen dat een 400 toch echt wel een sterke auto is. :humor:
Mijn broer steekt even hier van huis een gelijkwaardig kruispunt over om daarna zijn weg te vervolgen (logisch:p) aangezien dit kruispunt nogal onoverzichtelijk is rijd hij rustig in zn twee dit kruispunt over, hij heeft overigens voorrang. mee dat hij naar links kijkt of er iets aan komt ziet hij op 100 meter afstand een golf IV aankomen, op ruime afstand dus om nog te stoppen, dat was deze vrouw echter niet van plan en reed dus vrolijk door met een rotgang, met het gevolg dat zij mijn broer vol in de flank raakt en even vrolijk 15 meter opzij duwt totdat de 460 door de zijwaardse frictie tot stilstand komt in het gras.:lol:
hevig geschrokken stapt mijn broer uit en loopt gelijk naar de bestuurster van de golf om te vragen hoe het gaat. ( EN WAT ZE BEZIELDE) door de klap zat de bestuurdersdeur helemaal vast van de golf die heeft hij dus moeten losrukken, met een dikke knie stapte de vrouw uit. Later blijkt dat de vrouw met een snelheid van rond de 70 kmph vol in de flank is gereden bij de 460, zoals je je kan voorstellen is dit en gigantische snelheid om geraakt te worden bij de bestuurderskant, aangezien er ook geen poging is geweest van om te remmen. mijn broer heeft hier helemaal NIETS aan over gehouden, nog geen spierpijn, ik vind dan ook dat de verhalen van de 400 dat het niet zo'n hele degelijke auto is allemaal onzin is. ok het interieur rammelt :yeah: maar zoals je op de foto's kan zien is hier niets van gespleten.
Wel vind mijn broer het ontzettend jammer van zn 460 turbo die hij net en maand had dat ie nu total loss is. Maar 1 ding staat vast er komt er weer 1.

Mijn broer steekt even hier van huis een gelijkwaardig kruispunt over om daarna zijn weg te vervolgen (logisch:p) aangezien dit kruispunt nogal onoverzichtelijk is rijd hij rustig in zn twee dit kruispunt over, hij heeft overigens voorrang. mee dat hij naar links kijkt of er iets aan komt ziet hij op 100 meter afstand een golf IV aankomen, op ruime afstand dus om nog te stoppen, dat was deze vrouw echter niet van plan en reed dus vrolijk door met een rotgang, met het gevolg dat zij mijn broer vol in de flank raakt en even vrolijk 15 meter opzij duwt totdat de 460 door de zijwaardse frictie tot stilstand komt in het gras.:lol:
hevig geschrokken stapt mijn broer uit en loopt gelijk naar de bestuurster van de golf om te vragen hoe het gaat. ( EN WAT ZE BEZIELDE) door de klap zat de bestuurdersdeur helemaal vast van de golf die heeft hij dus moeten losrukken, met een dikke knie stapte de vrouw uit. Later blijkt dat de vrouw met een snelheid van rond de 70 kmph vol in de flank is gereden bij de 460, zoals je je kan voorstellen is dit en gigantische snelheid om geraakt te worden bij de bestuurderskant, aangezien er ook geen poging is geweest van om te remmen. mijn broer heeft hier helemaal NIETS aan over gehouden, nog geen spierpijn, ik vind dan ook dat de verhalen van de 400 dat het niet zo'n hele degelijke auto is allemaal onzin is. ok het interieur rammelt :yeah: maar zoals je op de foto's kan zien is hier niets van gespleten.
Wel vind mijn broer het ontzettend jammer van zn 460 turbo die hij net en maand had dat ie nu total loss is. Maar 1 ding staat vast er komt er weer 1.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2007 22:40 #672181
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoezo geen echte volvo..
oei, zonde van de auto. Gelukkig geen casualties (op de volvo na dan... die golf telt niet
)
Sterkte in ieder geval met de afhandeling en het nieuw regelen van een andere 400 turbo.

Sterkte in ieder geval met de afhandeling en het nieuw regelen van een andere 400 turbo.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2007 22:49 #672186
door V300 register
Jeetje gulukkig zat je Broer niet in Fiat 500 :nono::humor:

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2007 23:07 #672188
door V300 register
of iets anders uit die streek.

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2007 23:21 #672191
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hoezo geen echte volvo..
Zonder Sips en dan toch al zo veilig. Wat gebeurd er eigenlijk als de Golf 170 had gereden?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2007 23:52 #672196
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Hoezo geen echte volvo..
Gelukkig kun je (zo te zien) nog veel mooie onderdelen redden...
Maar inderdaad afkloppen dat je broer er zo ongeschonden vanaf is gekomen!
Maar inderdaad afkloppen dat je broer er zo ongeschonden vanaf is gekomen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2007 00:34 #672200
door V300 register
Een kennis van mij werkt bij de brandweer. Die hebben een programma waarin elke auto staat. In hier worden de balken weergegeven. Dit doen ze omdat als ze de boel open moeten knippen moeten weten waar die balken zich bevinden. Hele dikke balken, kunnen namelijk niet met een klein schaartje geknipt worden...
De volvo 340, staat er wel in, maar voor de rest geen ene balk. Ik weet dat er in de voordeur 1 balk zit, en dat zei ik ook. Ik zei hoe dik die was, en toen was het antwoord das geen probleem daar knippen wij zo doorheen. Moeilijkheden staan in het systeem...
De autoos van nu, hadden we 1 of 2 balken die wel in het systeem zitten....
Maar goed, dat gaat over dikke veiligheidsbalken. Das wat anders dan dat de bouw van de auto beter zou zijn, Daarbij een ontwerpjaar van 20 jaar later mag ook wel veiliger zijn.
Je hebt blijkbaar ook een sips van volvo (ik heb er nooit van gehoord) wellicht is de afkorting niet helemaal juist, maar hij wist te vertellen dat de brandweer daar niet blij mee was, als ze iemand er uit moesten halen. Dat vererigde nogal wat bruut knipwerk!
De volvo 340, staat er wel in, maar voor de rest geen ene balk. Ik weet dat er in de voordeur 1 balk zit, en dat zei ik ook. Ik zei hoe dik die was, en toen was het antwoord das geen probleem daar knippen wij zo doorheen. Moeilijkheden staan in het systeem...
De autoos van nu, hadden we 1 of 2 balken die wel in het systeem zitten....
Maar goed, dat gaat over dikke veiligheidsbalken. Das wat anders dan dat de bouw van de auto beter zou zijn, Daarbij een ontwerpjaar van 20 jaar later mag ook wel veiliger zijn.
Je hebt blijkbaar ook een sips van volvo (ik heb er nooit van gehoord) wellicht is de afkorting niet helemaal juist, maar hij wist te vertellen dat de brandweer daar niet blij mee was, als ze iemand er uit moesten halen. Dat vererigde nogal wat bruut knipwerk!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2007 01:06 #672201
door V300 register
naar mijn weten heeft elke Volvo van die stalen balken. en inderdaad mijn 850 en latere modellen 940 bijv. hebben Side Impact Protection System, hierbij zijn als ik het goed heb de dorpels en de B stijl nog extra versterkt met staal of iets dergellijks. ik heb bijvoorbeeld de deurpanenelen van mijn vorige 480 er wel eens afgehad en daar zag je die balken duidelijk zitten. dus ik neem aan dat de rest van de 400 serie deze ook wel zal hebben anders was mn broer er niet zo van af gekomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2007 12:52 #672213
door V300 register
zonde, maarja als je broer het goed aanpakt, trekt hij wel dat mooie leren interrieur eruit, als je dan weer een 460 vind zonder dat interrieur ben je snel klaar:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2007 12:56 #672215
door V300 register
Een collega van mij heeft soortgelijk ongeluk meegemaakt, gelukkig zat hij ook in de 440. Had ie in een andere auto gezeten, dan was de kans klein geweest dat hij ooit mijn collega was geworden

Moderators: Mark Smeets