340 GL REDLINE met 1700cc?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2007 21:01 #664894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL REDLINE met 1700cc?
Ja dat klopt. We hebben het er toen over gehad. Dat bedoel ik ook te zeggen met dat er soms "vreemde types" tussen zitten. Mijn eerste 340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2007 23:25 #665022 door V300 register
hey iedereen hier ben ik terug!

ik kan blijkbaar niet antwoorden in m'n eigen thread zonder te registreren.
dat heb ik dan ook met veel plezier gedaan ;)
maar let nu niet te veel op de belachelijke naam die ik gekozen heb, zeker als je later nog hoort met welke volvo's ik tot nu toe gereden heb :o lol

dank dank dank voor jullie antwoorden, nu ik beter weet ga ik zeker eens gaan kijken, want ondertussen heb ik eigenlijk nog niets anders gevonden..
Maar eigenlijk is de redline versie voor mij misschien wel de beste keuze, als je weet dat ik jaaaren met 480's heb gereden. Zelfde kleur zetels, en bovendien 1700cc... :cool: perfect toch?? waar wacht ik op? die Moet de mijne worden!!!

ik had graag langer blijven zoeken, eigenlijk al een jaren op zoek naar een schone 360, maar hier in belgie gewoonweg geen ??n vindt die na 15 jaar en eigenaar nr.3 of 4 nog goed verzorgd geweest is.. :mad:

Nu ik opeens geen eigen volvo/auto meer heb, moet het nu w?l snel gebeuren..

Nu, die 340gl.. heeft (op foto) geen zichtbare roest, en is gekeurd met 180.000 km. En die gaat weg voor 850 euro. Voor belgi? is dat een mooie prijs voor een late volvo300, zeker als die rij-klaar wordt verkocht. (dat ie speciaal is weet de verkoper dan nog niet eens)
Dus, binnenkort rijdt ik misschien eindelijk rondt met m'n eerste, degelijke, '?chte' Volvo(daf), ipv. nog eens een 400series Renault(volvo) :D LOL

groeten
maarten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2007 08:55 #665031 door V300 register
pssst..., in de 340 zitten ook Fransche bloksjes... ;)
850 is hoofdprijs, maar als de auto in echt goede staat is absoluut die prijs wel waard.
Als je gaat kijken, let dan vooral op krokante dorpels, voorbalk... enfin, de standaard 300-punten. Kan je vast wel wat meer van vinden met een zoekje op APK-punten of koopadvies ofzo.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2007 09:18 #665033 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 GL REDLINE met 1700cc?
Kun je geen Nederlandse auto invoeren naar Belgi??
Ik weet niet hoe importeren naar Belgi? in zijn werk gaat, maar hier zijn voldoende mooie 360's te vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2007 11:20 #665041 door V300 register
importeren naar Belgi? vraagt iets meer voorbereiding dan naar Nederland, het beste kun je hierover contact opnemen met je verzekeringsagent, die kennen de voorgeschreven regeltjes en hebben de juiste formulieren als het goed is op kantoor liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2007 14:03 #665050 door V300 register
hehe idd ik weet dat behalve de B200 al jullie blokken de franse taal spreken, en ik heb zeker absoluut niks tegen de renault motorblok hoor.. het frans is een mooie taal, zeker en vast..

(en als je ziet hoe Renault aanwezig is in de motorsport.. van amateur-rally met 1600cc tot en met de F1.. kan nooit slecht zijn h?..)

Maar hier in belgi? spreekt de helft al frans, en aangezien wij wel eens regelmatig richting scandinavi? op vakantie gaan, vind ik de zwaardere klanken van de Zweedse taal eigenlijk toch ook mooi klinken :D

M'n eerste wordt denk ik dus de 340gl redline, gewoon omdat zeker voor een 300 perfect bij me past (ex480) en dus ook later zeer mooi zal staan op m'n 'C.V.' (Curriculum Volvo's :p )

alhoewel idd. als ik lees dat jullie ze eigelijk aan elkaar 'cadeau doen' (ik las hier onlangs dat er een Prachtige 360GLT sedan bijna weg zou gegaan zijn voor 400euro?? huh?? of is die verkocht op 1 april ofzo:confused: om ons hier h?lemaal gek te maken.. hehe

nu, mocht het ooit zover komen dat ik er ooit ??ntje kom weghalen, no prob, op o.a. forums over de 480 weet met ondertussen ook perfect hoe dat moet..
en de verzekeringsagent, daar moet ik binnenkort dus sowieso toch eens even langs, dus binnenkort heb ik de formulieren zelfs al klaarliggen, just in case.. :)

maarten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2007 14:31 #665052 door V300 register

bodejodel;23333 schreef : ...maar hier zijn voldoende mooie 360's te vinden.

Dat valt heeeel erg tegen. In 2005 waren er nog ongeveer 1400 360's in Nederland geregistreerd. Ik was al een tijdje op zoek naar een 360 en heb er verschillende gezien. Ik ging uiteraard alleen op die auto's af die er op grond van de foto's en advertenties erg goed uitzagen. Het merendeel is er echt slecht aan toe! Vandaar ook mijn onderschrift. Die man had mij een lange reis laten maken voor een auto die 'altijd binnen had gestaan'.... met een goede sprinklerinstallatie waarschijnlijk. :p

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2007 14:44 #665054 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 GL REDLINE met 1700cc?

lucluc;23352 schreef : Dat valt heeeel erg tegen.

Ik bedoelde dat tot een paar weken terug zowel mijn 360 als die van Ronald te koop stonden. in ieder geval 2 erg mooie en perfect onderhouden exemplaren die tegelijk beschikbaar kwamen...

lucluc;23352 schreef : Die man had mij een lange reis laten maken voor een auto die 'altijd binnen had gestaan'.... met een goede sprinklerinstallatie waarschijnlijk. :p

"Altijd binnen gestaan" is voor mij bij een roestgevoelige auto juist een reden om er niet te gaan kijken.
Die auto's roest vaak harder als auto's die buiten hebben gestaan. Buiten droogt de wind die om en "door" de auto blaast het vocht wat tijdens een natte rit op plaatsen is gekomen waar je het niet wilt hebben.
Als een auto nat binnen is gezet blijft dat vocht juist zitten en gaat lekker roesten, zeker als het een verwarmde garage is; vocht+staal = roest, vocht + staal + warmte = ROEST
Alleen als het een airconditioned ruimte is heeft het een voordeel ten opzichte van buiten.
Een goede ruime carport is dus ideaal; geen nattigheid van de regen en wel een drogend windje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2007 14:47 #665055 door V300 register

bodejodel;23354 schreef : ...vocht + staal + warmte = ROEST

Dit is een plausibel verhaal, moet ik zeggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2007 16:50 #665058 door V300 register
Zoiets heb ik ook weleens eerder gehoord ja!
Koop de mijne dan, altijd buiten gestaan :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC