Jongens, help!!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2007 17:24 #664226 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Jongens, help!!!
De zitpositie in een 360 is wat aan de hoge kant, maar wel erg comfortabel.
De "rugleuning lekker in standje cruise" positie vind ik zelf behoorlijk irritant rijden. Ik zit liever iets rechterop, dan heb ik wat beter overzicht en betere controle over je stuur.
In race- en ralleyauto's zitten de bestuurders niet voor niets bijna op het stuur.
Helemaal achterover zitten doe ik wel in een sportwagen, maar niet in een gewone dagelijkse auto.
In een 360 is die zitpostie inderdaad redelijk onmogelijk zonder je armen te laten verlengen. (of de stuuras)

De stoelen van mijn 740 zijn n?g net even wat comfortabeler, maar de aanschafprijs van zo'n auto was destijds dik het dubbele van wat een 360 kostte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2007 22:06 #664271 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jongens, help!!!

firsttimedrifter;22286 schreef : @Erik, echt reclame willen ze op mn auto niet plakken. Ik ben nou niet direct een christelijke rijder, hoewel ik wel een heer ben wat betreft voorang geven.

En ja, een sunny uit 93/94 oogt wat moderner, rijd nu eenmaal wat soepeler. En kost de helft in benzine, wegenbelasting en verzekering. Of ie afgetrapt is, nee tuurlijk niet. Anders koop ik 'm niet. Ik zoek er een die is achtergelaten door een opa-tje. M'n broer had laatst het geluk, sunny uit 93 van eerste eigenaar. Beste man was 82 en liet zn rijbewijs niet verlengen.

En mijn 360 vertoont hier en daar wat roestplekjes ook. Kortom, ik zoek iets mooiers en goedkopers om te rijden. Maar wel een btje auto, als een sunny, 323 of corrola inderdaad.

Hallo Firsttimedrifter,
Een Volvo is idd duurder, meestal ruimer, meestal makkelijker en goedkoper te onderhouden, niet diefstalgevoelig, grote kans op heel oud worden, maar vooral heel erg veilig: zie de Europese botsproeven, maar bedenk ook ff hoe snel je uit een 340 komt (grote doorgang raaam) of uit een Sunny, Mazda of andere auto. Kijk ook even wat er gebeurt als je van de zij aangereden wordt (stevige zijbalk in slimme constructie deur bij 340) en bedenk ook ff wat er gebeurd als de Sunny door zijn prettige vering over de kop vliegt. Ik hoop dat je niet al te lang bent. Ten slotte nog de zithouding en de ruimte tot stuur en motorruimte, de plaatsing van de diverse onderdelen in de motorruimte etc en de balkconstructie zijn met name zo (stevig) gebouwd om je maximaal te beschermen. Daar ben ik bij veel andere auto's niet zo zeker van. Ik heb afgelopen een Nissan Micra gelast: de tranen sprongen in mijn ogen; wat is het sneu dat iemand tot zo'n auto veroordeeld is....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2007 22:18 #664275 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jongens, help!!!
Daar ben ik het vrijwel volledig mee eens!*

*Mooie juridische term om niet ergens op vastgepind te worden :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2007 01:01 #664291 door V300 register
haha wouter, daar ben ik het helemaal met je eens ;)
al heb ik dan wel een ouder model, het blijft heerlijk zitten...
en een vw pheaton (van de baas) omg hoe heerlijk zit die!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2007 18:10 #664463 door V300 register
@Erik, een vriend van me is niet heel lang geleden vol aan de zijkant van z'n neus geraakt met zijn mazda 323F. Een Seat kwam met ruim 60 aan rijden, en hij gaf geen voorrang. Eigen schuld eigenlijk, maar goed.
Hij werd fors over de weg geslingerd, denk een meter of 10 a 15. Dan heb je voordeel 1 van zijn auto, koprollen doet ie niet snel.
Verdere voordelen durf ik niet op te noemen. Je zou denken dat auto's er wel veiliger op zijn geworden met kreukelzone's enz. Ik voel me ook heel erg veilig in de 360. Maar eerlijk is eerlijk, zoveel zit ik er niet mee. Een Sunny overleef je ook prima een aanrijding. (Hoop ik dan maar...)

Toch heb ik mijn oude 340 een keer haast op z'n kant gehad met een veel te scherpe bocht. Het zwaartepunt is niet ideaal. Verder is hij inderdaad behoorlijk geconstrueerd, wat wil je... het is en blijft een Volvo!

Ps. De 323 had na een week een stapel nieuwe panelen en een andere stuurstang. Verder was er niks aan het handje, behalve dat hij misschien nog een keer moet voorkomen. Trouwens heel zuur, hij had de auto krap aan een week!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2007 21:35 #664468 door V300 register
Het zwaartepunt van een 340 is best wel ideaal, motor voorin, versnellingsbak/vario achterin. Weinig last van zijwind enzo. Dat is met veel auto's van nu wel minder.

Wat je zegt over veiligheid van auto's nu, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Misschien zitten er nu airbags in en gordelspanners en weet ik veel wat allemaal voor moois, maar al het plaatwerk moet allemaal zo licht mogelijk en zo dun mogelijk, terwijl een 340/360 een hele veilige auto is met stevige balken in de deuren enzo. Een 340/360 zal wel geen hoge punten scoren op het gebied van voetgangersveiligheid, maar goed... moeten die maar niet oversteken als ik eraan kom ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2007 22:56 #664479 door V300 register
ja, alleen de voorruit had wat meer bolling in mogen zitten ;)
iets earodinamischer :p
want als je wind van voren hebt, dan voel je de auto afremmen :/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2007 23:09 #664488 door V300 register
Nee man! Prutser! Dat hoort er gewoon bij! :D:D:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2007 23:45 #664491 door V300 register
Lutser dat je bent :p
ik wil earodinamica, ik koop er een porsche bij :cool: :p

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2007 09:01 #664503 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Jongens, help!!!

Dutchie;22749 schreef : Het zwaartepunt van een 340 is best wel ideaal, motor voorin, versnellingsbak/vario achterin.

Niet Smokkelen! Gewichtsverdeling is wat anders dan het zwaartepunt he... :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC