440--->340
- V300 register
- Verbannen
-
zundappje;20480 schreef : nee idd... met dat 4 bakje...
karretje met wat spul zal wel gaan...
maar als ik bijvoorbeeld 2 zundapps wil versjouwen?
easy-peazy. ik had het over 1000+ kilo. karretje met 2 zundapps is 300 kilo?
2x aandrijfas x 6 boutjes,zundappje;20480 schreef : Heb bij mijn 440 de bak vervangen...
ben je zo 10 uur zoet mee! Denk dat het bij 340 wel anders is
1x aandrijfas x 2 stroppen
1x hefboompje losmaken
4x nyloc moer maatje 17.
en oppassen dat ie niet op je bast valt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

zou ik dr omwillen van het zuiniger rijden ook een 5 bakje onder kunnen sleutelen? of zijn die alleen gelevert op de 1,7?
oke, over die aanhanger hoef ik me dus geen zorgen te maken...

@:frans nou heb ik nog totaal geen problemen gehad met de 440 behalve die bak dan... ik heb er nu sinds augustus al ruim 15dkm opzitten met de 440 waar nu 285 op staat...
En de 340 eerst koppaking, dan spruitstukpakking de blauwe rookwolken ...
ja wie vertrouw ik dan meer...
Rookwolken kunnen zijn van die spruitstukpakking...
maar is het dat niet... dan ben ik er niet gerust op!
Het is nog te vroeg om te zien of ie olie verbruikt enzo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zundappje;20489 schreef : zou ik dr omwillen van het zuiniger rijden ook een 5 bakje onder kunnen sleutelen? of zijn die alleen gelevert op de 1,7?
1400 5-bak rijdt heerlijk. En Zundappjes ook. Ik heb nog een CS gehad, met handgeschakelde 3 bak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Veel betrouwbaarder, meer karakter, veel makkelijker sleutelen.
Er zit minder luxe en elektronica op dus er kan minder kapot.
Aanhanger is geen probleem, zeker met een vario niet.
De vader van de vorige eigenaar van mijn ex Daf had een aanhanger zand geladen. 1m3 dus meer als 2700 kg zand. De aanhanger stond op een flauwe helling.
Hij had zijn oude Amerikaan ervoor staan. Grote 7 liter V8 met een automaat en hij kreeg dat karretje niet van zijn plaats.
Hij het Dafje ervoor gezet even "vlotgetrokken" en de amerikaan er weer voor.
Aanhangers zijn geen probleem dus.
Een 5-bak leg je er zo onder, zie beschrijving van Wouter en dan nog een keer in tegenovergestelde volgorde.
Je moet bij de pook geloof ik nog iets vervangen, en ook het versnellingsdiagrammetje op de pookknop.
Als alles meezit ben je in een uurtje of 2 wel klaar geloof ik.
Iemand heeft op het forum een keer beschreven hoe hij dat gedaan heeft.
Misschien staat het nog ergens, ik kon het zo snel even niet vinden...
Als je toch je bak gaat wisselen, leg er dan meteen een vario onder... das veel leuker!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;20519 schreef : bij de pook hoef je niets te verwisselen, je kunt ook het plaatje met het schakeldiagram etc gewoon laten zitten, maar dan heb je dus een 'stealth' 5e versnelling
haha en DAT is dan weer hip

maar dan moet je wel een 5bak vinden

ik ben er ook al een tijdje naar op zoek, en om nou een hele 340 te kopen voor enkel de 5 bak wordt wel duur denk ik?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
vario moet ik niet hebben...
Maar ik ben er nog niet uit of ik de 340 houdt..
problemen zie 1400 techniek
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutch History;20433 schreef : Wat je zelf zegt, de 340 is veel meer 'auto', en heeft veel meer dan de 440. Maar goed, das mijn persoonlijke mening
Edit: bovendien heeft de 340 een leukere club
volgens mij is er van de 400 geen club!!!
enne de 300 is tien keer zo degelijk als een 400
de 400 is tupperware, weet het uit ervaring want ik heb de laatste tijd veel aan een 440turbo gesleuteld en alles wat van kunstof is breekt af
niet bedoeld om je auto aftezeiken ofzo maar dat is mijn mening
gr ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar voorlopig heb ik meer vertrouwen in het kunstof

en ik heb een 440 1.8i das een wat degelijker blok.
En... zoveel kunstof heb ik nog niet afgebroken hoor....
maarja... voorlopig blijft het toch de 440 moet ik zeggen.
De 340 is tot nu toe 1 en al ellende
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.