440--->340

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2007 23:52 #625743 door V300 register
440--->340 is gemaakt door V300 register
na een paar keer in mijn 340 gereden te hebben,
ben ik er best tevreden mee leuk karretje
dikke 1.4 70pk:D... geen stuurbekrachtiger wel centrale vergrendeling,
het zit best lekker.

Ik ben maar een student er 2 auto's op na houden is een beetje idioot,
ik wilde de 440 naar de 3 ton rijden (staat nu 285 op) maar hij kost meer in
wegenbelasting en verzekering.

Wat zijn de voors en tegens om de 440 de deur uit te doen en de 340 te houden?

voor mij:

voor 440;
440 rijdt soepeler
meer vermogen
zit prima
stuurbekrachtiger
kan makelijk een aanhanger achter
moet naar de 3 ton
het is mijn maatje

voor 340;
90dkm op de klok
zit bijna net zo goed
meer auto gevoel
de heerlijke roffel als je hem op toeren jaagt
laat zich makkelijk sleutelen
achterwiel aandrijving

tegen 440;
kost meer als 340 maandelijks
hoge km stand...
voorwielaandrijving

tegen 340;
geen stuur bekrachtiger
minder vermogen
roest
komt ie wel door de apk?

over het verbruik ga ik niet lullen want de 340 met 4 bak loopt ongeveer 1 op 10 naar mijn idee en de 440 doet ook 1 op 10

En de looks.. og de 340 heeft wat lekker ouderwets en de 440 heeft ook wel wat.

Wie kan mij overtuigen de 340 te nemen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 09:07 #662239 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340
de 340 uiteraard, die auto zal je langer blijven rondrijden van de 440 ;)

zolang je die roest maar gewoon netjes behandeld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 11:43 #662282 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340
Wat je zelf zegt, de 340 is veel meer 'auto', en heeft veel meer dan de 440. Maar goed, das mijn persoonlijke mening :)


Edit: bovendien heeft de 340 een leukere club :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 11:45 #662284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340
de enige nadelen van de 340 tov de 440 die niet zo simpel op te lossen zijn, zijn de roestgevoeligheid en het hogere lawaainiveau.

bijv. stuurbekrachtiging en trekhaak zijn gewoon naderhand te monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 15:33 #662296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340

Dutch History;20433 schreef : Edit: bovendien heeft de 340 een leukere club :D


dat is 1 ding dat zeker is :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 15:34 #662297 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340

antiekeradio;20435 schreef : de enige nadelen van de 340 tov de 440 die niet zo simpel op te lossen zijn, zijn de roestgevoeligheid en het hogere lawaainiveau.

bijv. stuurbekrachtiging en trekhaak zijn gewoon naderhand te monteren.


Een 440 is heel erg roestgevoelig in de wielkasten...
dus wat dat aan gaat....

Het lawaai niveau og... ik hou wel van een beetje kabaal van onder de kap :)

Trekhaak zit er wel al op... maar of ik er nou zoveel mee kan trekke met die 70pk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 16:41 #662300 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340
Op mijn site, zie onder, zat na de witte 340 een 440. Lang, ongeveer 2.5 jaar. Heel bewust weer naar de 340 gegaan. Nooit spijt gehad, maar dat zul je begrijpen.
Mijn belangrijkste "voor" was is dat ik grip op de auto heb. Alles lijkt makkelijker te verhelpen, en natuurlijk gewicht en andere.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 18:52 #662321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340
met een 1.4 vario kun je verbazingwekkend hoge aanhangergewichten versjouwen. doet niks onder voor een 440 1.8.

1400 handbak, tja, dat is inderdaad niet gemaakt om een caravan achter te hangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 19:05 #662326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340
nee idd... met dat 4 bakje...
karretje met wat spul zal wel gaan...
maar als ik bijvoorbeeld 2 zundapps wil versjouwen?

en idd frans... ik heb het idee dat het bij de 340 allemaal veel makelijker sleutelen is... Heb bij mijn 440 de bak vervangen...
ben je zo 10 uur zoet mee! Denk dat het bij 340 wel anders is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2007 19:11 #662330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 440--->340
De 440 is ook de enige wagen van de velen waarmee ik stil heb gestaan langs de weg. In +/- 15 jaar en 12 autoos. Gebroken koppelingskabel. En de 440 leek plotseling is alles de geest te geven. Was er van alles aan de hand. Zo van: ik heb mijn tijd gehad. Bij de 340 bepaal ik de tijd dat hij het gehad heeft. Ik ben de baas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD