Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wouter76;175522 schreef : Jazekers, E98 of V-power zou ik best eens een tank willen proberen maar de E95 is me zo al duur zat eigenlijk.
De reden van mijn vraag was namelijk dat je waarschijnlijk nog zuiniger zult rijden met euro 98 (kun je in Duitsland redelijk 'goedkoop' tanken).
- V300 register
- Verbannen
-

Maar het is dus wel jullie ervaring dat je op 98 meer km's uit je tank haalt? Ik ga het zelf ook maar eens testen vd zomer als we flink km's gaan maken.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;175460 schreef : Ja joh? Als ik die stand halverwege heb, dan haal ik de 1 op 9 niet eens. Maar ik geloof dat dit nog wel eens per auto wil verschillen. Om de 1 op 10 te halen moet ik 250 halverwege hebben.
Ik heb de brandstofslangen vervangen met 1/4 uit de tank (en als je ze los trekt lopen ze leeg) Daarvoor had ik met +- 200 km de meter in de buurt van leeg staan en dan ging er +- 30 liter in. Hier ben ik dus erg blij mee. (en ja, de vlotter zal ik ook na moeten kijken, al zit er een flinke deuk in de tank ter hoogte van de vlotter)
Voor de brandstofslangenvervangactie (3x woordwaarde) was het verbruik 1:7.4, dus voor hier is het een verbetering.
McKlei;175639 schreef : Het prijsverschil tussen 95 en 98 is natuurlijk ook weer niet zo enorm groot. Is iets van 6 a 8 cent/liter toch? Met de huidige prijzen is dat maar 3-5% dus als je 10% zuiniger rijdt is dat meteen de moeite
Maar het is dus wel jullie ervaring dat je op 98 meer km's uit je tank haalt? Ik ga het zelf ook maar eens testen vd zomer als we flink km's gaan maken.
Ik weet niet of je meer km's uit een tank haalt, de wagen (Lijntje in dit geval) rijdt er wel een flink stuk rustiger op. Dat samen met het feit dat ik er nauwelijks mee rij maakt dat ze gewoon 98 krijgt. (al zijn er in Lelystad slechts 2 pompen die het hebben)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-