Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Afhankelijk van de versie zit dat er ook op bij een 1.4 carb...Nicholas;62157 schreef : Is dat niet alleen bij modellen met injectie? Die verbruiken niets als je geen gas geeft en uitbolt, maar ik heb een carburateur.
Nee hoor!Nicholas;62158 schreef : Of zit ik er helemaal naast?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;62159 schreef : Afhankelijk van de versie zit dat er ook op bij een 1.4 carb...
echt? jawadde! Dat moet ik dan toch eens uitzoeken. Ik denk dat ik een Solex heb, maar het type hoe kom ik dat te weten?
Hoe weet de carb dat je aan het uitbollen bent zodat hij de naft kan afsluiten zonder gevaar van stilvallen? Met een soort van vacu?mslang? Want die kan ik misschien wel vinden.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Nicholas;62160 schreef : Ik denk dat ik een Solex heb, maar het type hoe kom ik dat te weten?
Solex is alleen in hele kale uitvoeringen geleverd. Het feit dat je een 5-bak hebt doet mij al vermoeden dat je een gewone Weber hebt. Ik zou zeggen: maak eens een foto van je motorruimte. Dan weten we ook of je fuel cutoff hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
dit is dus het elektrische signaal dat er geen gas gegeven wordt.
om te voorkomen dat de motor geheel stilvalt, wordt onder een bepaald toerental de afsluiter weer terug opengezet. (bij de 1400 is dit 1800 toeren, bij de b200k dacht ik 1300)
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;62219 schreef : Solex is alleen in hele kale uitvoeringen geleverd. Het feit dat je een 5-bak hebt doet mij al vermoeden dat je een gewone Weber hebt. Ik zou zeggen: maak eens een foto van je motorruimte. Dan weten we ook of je fuel cutoff hebt.
Deze foto had ik nog staan, maar denk niet dat je hier veel op kan zien.
Zal morgen een betere foto trekken (moet mijn luchtfilter er dan af?)

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
je kunt het zien aan het feit dat er wel of geen zwart kastje aan de linkerkant tegen het binnenscherm geschroefd is (opdruk "solex" en een nummer)
en aan de carburateur zie je een extra draad naar de regelschroef voor stationair toerental (gasklep aanslag).
- V300 register
- Verbannen
-
meer toeren = gasklep verder open = meer brandstof...
Nee gasklep hoeft niet verder open in principe?
Ik bedoel ook niet op constante snelheid he!
Als je met optrekken 'm ietsjes hoger in de toeren rijdt, maar niet veel m??r gas geeft is ie zuiniger.
Op die manier heb ik ook 1:16,67 met de 1400 5-bak gehaald..
- V300 register
- Verbannen
-
Eyeball360;18345 schreef : De mijne verbruikt zo rond de 1 op 7/8.
Maar dat komt mede door de 2.3 denk
Maar mijn 340 1.4 handschakel reed op het laatst 1 op 14. Maar dat was wel lange afstand.
Normaal reed die rond de 1 op 10. Dat op korte afstanden met een zware rechtervoet
Vreemd, mijn 740 rijdt netjes 1 op 10 in de stad en snelweg iets zuiniger. En dan rij ik niet sloom maar ook geen schumacher. Praat je dan over carb (mijn 240 was namelijk wel een zuipbak met b23a) of K-jet injectie. Dat scheelt een hoop. Verder moet de 740 nog eens ruim 300kg extra verplaatsen.