Het grote "Gespot" topic
- V300 register
- Verbannen
-
Als je het stuur naar links of rechts beweegt zie je direct de koplamprichting mee verschuiven naar die kant. Als je verder instuurt om bijv. de oprit op te draaien gaat de mistverlichting aan die de juiste kant op schijnt. Dan heb je altijd optimaal zicht.
Geniaal systeem dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;125392 schreef : Dan was de DS/ID toch echt ver z'n tijd vooruit met z'n meesturende koplampen!
Niet alleen met de koplampen. De DS was 20 jaar moderner dan elke andere concurrent.
- Mark Smeets
- Moderator
-
En wat zag ik vandaag bij station Eindhoven, juist een rode BX sport! Hij leek sprekend op de auto uit flodder, behalve dat hij niet zo glimde.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;125422 schreef : Niet alleen met de koplampen. De DS was 20 jaar moderner dan elke andere concurrent.
de DS had dubbele aanpassing van de verlichting; het dimlicht wordt in hoogte geregeld dmv een kabel vanaf de achtervering (stand van de wagen t.o.v. het wegdek compenseren)
de 'meesturende' lampen zitten alleen op het grote licht, dus dat zijn die kleine lampjes in het midden (afhankelijk van het model als apart 'tepeltje' of als aparte lamp achter het grote glas)
eea is nogal met houtje-touwtje constructies gemaakt, maar het was zeker vooruitstrevende functionaliteit.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;124754 schreef : Mike, zie ik jou wel eens rijden op de Daalseweg? Zoals maandagochtend omstreeks 7.00 uur bij de AH?
Hm, ik kom daar wel eens, maar niet op maandagochtend om 7 uur. Dan zit ik meestal al op de snelweg.
De mijne is wel makkelijker te herkennen: grote spoiler achterop. Toen ik hem kocht dacht ik: "Eraf met dat ding !", maar ik moet zeggen dat ik het toch wel mooi vind.
En de koplampen tegenwoordig worden steeds irritanter, met of zonder meedraaiend mistlicht. Vooral op de snelweg. Die dingen lijken net op groot licht als ze schuin achter je hangen.
Wat de spotten betreft: ehhh. Een paar in Nijmegen en een in Malden, vlak bij een manege. Daar stond een 340 knus samen met een moderne Volvo onder een afdakje, langs een zandpad.