Het grote "Gespot" topic
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag trouwens een Daf Kalmar gespot in Hengelo gld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal na het eten even de foto uploaden, ik heb mijn camera in de auto laten liggen.
i34.tinypic.com/ne884w.jpg
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;125274 schreef : Dat hebben meer moderne auto's. Dat moet dan 'bochtverlichting' voorstelllen. Erg nutteloos als je het mij vraagt :S
je zult het misschien niet zelf geprobeerd hebben, cq in een auto gereden waar dat op zit.. maar ik ben dus gewoon FAN van dat systeem.
scheelt heel veel zicht bij slecht verlichte wegen (buitengebied, rijd je half de sloot in of ligt er asfalt... nu zie je het)
Ook paaltjes en hoge stoepranden op smalle parkeerterreinen/woonerven worden veel beter zichtbaar.
het werkt alleen onder een bepaalde snelheid, als het licht aan is.
bij M-B werkt dit overigens niet met AAN/UIT maar gaan de lampjes met een fade-in/fade-out aan en uit.
- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;125317 schreef : je zult het misschien niet zelf geprobeerd hebben, cq in een auto gereden waar dat op zit.. maar ik ben dus gewoon FAN van dat systeem.
Ik heb idd zelf nog nooit een auto gereden die dit heeft. Blijkbaar moet ik dat dan toch eens uit proberen. Maar van buiten ziet het er erg nutteloos uit.
antiekeradio;125317 schreef : het werkt alleen onder een bepaalde snelheid, als het licht aan is.
bij M-B werkt dit overigens niet met AAN/UIT maar gaan de lampjes met een fade-in/fade-out aan en uit.
Volgens mij werkt het bij Skoda of Seat (of beide?) ook zo
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
En dan meteen led verlichting erin, zodat we allemaal weer helemaal bij de tijd zijn....
- V300 register
- Verbannen
-
Wat Wouter zegt, het is in het donker ideaal... maar overdag inderdaad een beetje zinloos. Het systeem gaat echter altijd aan als je de lichtknop op 'aan' zet en dat doet zo'n beetje iedereen standaard bij het starten.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;125331 schreef : Ask Diede
Wat Wouter zegt, het is in het donker ideaal... maar overdag inderdaad een beetje zinloos. Het systeem gaat echter altijd aan als je de lichtknop op 'aan' zet en dat doet zo'n beetje iedereen standaard bij het starten.
Auto's met regensensor hebben meestal ook een standje 'auto' voor de verlichting. We worden steeds meer gedwongen richting dagrijverlichting, maar de technische mogelijkheden om dit te voorkomen zijn er allang. bijv. de 'running lights' verlichting onderin de koplampen.
ik weet niet of het bij de laatste series mogelijk is om het bermlicht systeem afhankelijk van de lichtsensor te laten werken, ipv reageren op het gewone dimlicht. Zal weer wel een paar jaar overeen gaan voor het ?cht helemaal logisch werkt