Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: identificatie)

  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
21-10-2016 19:39
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs

Rudi Dortangs schreef : Ik geloof niet in een bouwjaar 1963, bouwjaar 1965 zou zover ik het kan zien goed kunnen, 1968 geloof ik niet.

In 1968 werd de auto ook niet gebouwd, maar ingevoerd in NL. Als het chassisnummer idd 12910 is, moet het bouwjaar 1965 zijn.
  • Wil (GAST)
21-10-2016 19:16
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Hoi Rudi,

Als ik je opsomming lees lijkt het meer op een frankenstein (gebouwt uit diverse auto's) auto.
Als ik dan al een bedrag(waar ik zeer lang op gespaard heb) wil gaan besteden mag hij in mijn ogen toch wel wat meer origineler zijn> TOCH????

Bedankt voor je reactie.
  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
21-10-2016 18:44
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Niet alles is op de foto's goed te herkennen, dus een beperkte opsomming.
Ik zie diverse delen van de Jensen cq van voor 1965, maar deze zijn relatief makkelijk te verwisselen: bumpers, grille, luchtinlaat, wieldoppen, emblemen c-zuil, dashboard zonder handgreep. Niet van Jensen maar van kunnen 1965 zijn: kentekenverlichting, schopplaten, deurpanelen, achterbank met hoedenplank, voorstoelen, remsysteem, radiator (de laatste 2 passen niet bij 1968). Er zijn ook enkele delen van na 1965 die relatief makkelijk te verwisselen zijn: achterruit met verwarming, deuropeningshendels, ventilatieraampjeshendels, asbak.
Ik geloof niet in een bouwjaar 1963, bouwjaar 1965 zou zover ik het kan zien goed kunnen, 1968 geloof ik niet.
Zeker het ingeslagen chassisnummer goed controleren op echtheid.
groeten,
Rudi
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
21-10-2016 17:10
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Of deze P1800 kenmerken heeft van een 63er, kan ik niet beoordelen. Mocht dat zo zijn, dan kunnen die uiteraard ook later aangebracht zijn.
Het kenteken 97-03-ZM is overigens een combinatie die dateert van 1973. Vermoedelijk ter vervanging van het eerste NL-kenteken, dat volgens de RDW in 1968 werd afgegeven. Wellicht was het eerste kentekenbewijs verloren gegaan o.i.d. De zg. duplicaatcode bestond toen nog niet.
  • Wil (GAST)
21-10-2016 16:35
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
De Volvo p1800 waar ik het over had staat op de site van www.loubanncars.nl
Het bwj van deze auto is 65 doch na mijn mening vertoond hij de kentekens van een bwj 63.
Gaarne jullie mening over deze auto.
Of als iemand een gezond exemplaar te koop weet te staan hoor ik dit ook graag.

mvg Wil
  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
12-10-2016 22:56
Beantwoord door Jan van Bochove in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs

Wil Wil (GAST) schreef : Al gebeurd. Was geen kwade opzet.


Prima Wil, bedankt voor je begrip, ik was ook niet uit gegaan van kwade opzet hoor. ;-)

Verder hoop ik dat je hoe dan ook een mooie Volvo gaat kopen en hier misschien lid wordt.
Wie weet zien we binnenkort wel een mooie foto voorbij komen in de voorstel-hoek.

Succes met de overwegingen.

Groet Jan
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
12-10-2016 22:28
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Wil, beetje jammer dat je je volledige bericht hebt verwijderd. Was wat mij betreft niet nodig geweest. Bovendien heb ik het feitelijke chassisnummer ook al vermeld in mijn vorige bericht.

Toen de VKV nog de V-44 Vereniging heette, ben ik in 2002 lid geworden (tot 2005) en in 2008 wederom. Bij beide gelegenheden kreeg ik het boek “Welkom bij de V-44 Vereniging” toegezonden, waarin o.a. overzichten met productiegegevens e.d. staan vermeld van de diverse (klassieke) Volvo-modellen. Mogelijk krijgen nieuwe leden nog steeds dit (of een soortgelijk) boek toegezonden, maar dan met een aangepaste titel?
Hoe dan ook, ik heb mij nooit zo verdiept in de P1800, maar als ik ervan uit ga dat de gegevens kloppen die op de Volvo1800pictures-site staan vermeld, dan zit er een storende fout in de jaartallen in het onderstaande overzicht dat ik heb gescand uit het bovengenoemde boek...

  • Wil (GAST)
12-10-2016 20:32
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Al gebeurd. Was geen kwade opzet.
  • Wil (GAST)
12-10-2016 20:25
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Bedankt ,
Hoe kan ik dit verwijderen.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
12-10-2016 19:59 - 12-10-2016 19:59
Beantwoord door Lars Rengersen in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
VE is modeljaar 1965, zie ook volvo1800pictures.com/production/production.php en ook je chassisnummer valt in die range.
Kenmerken van oudere modeljaren zijn dus later toegevoegd.
Net als non-123GT Amazon's vaak optische met 123GT opties worden aangekleed.

Mod toevoeging:
Indien geen toestemming van verkoper, chassisnummer graag uit je bericht halen (zeker nu je je antwoord hebt).
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
12-10-2016 19:58 - 12-10-2016 20:08
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Het genoemde nummer is geen chassisnummer maar het zg. identificatienummer op het kentekenbewijs deel Ia. Vaak is dit een combinatie van chassisnummer(of een deel daarvan) en typenummer.
In dit geval zal het chassisnummer 12910 zijn, hetgeen betekent dat de auto zo ongeveer in februari 1965 zal zijn gebouwd. Het is dan ook goed mogelijk dat de eerste ingebruikname dateert van 1965.
  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
12-10-2016 19:19
Beantwoord door Jan van Bochove in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Hallo WilWil,

Is het met toestemming van de verkoper dat het chassisnummer openbaar gemaakt wordt op het internet?
Persoonlijk zou ik er namelijk niet zo gecharmeerd van zijn, het is ook niet zonder reden dat de RDW geen ch.nrs. op hun site zet als je een auto opvraagd.

Misschien beter om anders "achter de schermen contact op te nemen met de technische commissie van de VKV"

met vriendelijke groet, Jan (die je helaas niet inhoudelijk helpen kan)
  • Wil (GAST)
12-10-2016 19:01 - 12-10-2016 20:30
Bericht geanuleerd.

mvg
  • Rob Baeten
  • Rob Baeten's Profielfoto
06-10-2016 08:24 - 06-10-2016 08:26
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Gisteren met de RDW in Venlo bezig geweest. Heb een aantal keer met ze gesproken, erg behulpzaam en streven naar het zelfde doel.....het Nederlandse kenteken. De keurmeester waar ik mee sprak vertelde me dat geld uitgeven aan een identificatie bij mij thuis op dit moment zonde geld is. Dit omdat het chassisnummer goed zichtbaar is en ik alle Zweedse papieren , import documenten en overdracht van de vorige eigenaar kompleet heb, meer is dan niet nodig voor een identificatie. Omdat mijn wagen aangepast is gaf hij aan dat ik beter naar het keuringstation kon komen met zoveel mogelijk documentatie en foto's zodat de wagen beoordeeld kan worden en gewogen voor een kenteken. De wagen wordt dan niet technisch beoordeel, de aandrijflijn ,remmen en kap hoeft dus niet klaar te zijn. Ik ga nu via de RDW site een afspraak maken, een trailer huren en hopen op een droge dag :-)

Groeten, Rob
  • Rob Baeten
  • Rob Baeten's Profielfoto
03-10-2016 17:18 - 04-10-2016 11:17
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Daarom maar gelijk goed en een stuk eruit en vervangen met een goed gevormd stuk plaatwerk



Op maat geslepen en met een paar puntjes vast gezet





Afgelast en afgewerkt, en dat was wel naar mijn zin.......hoop dat Maurice er dit keer ook zo over denkt :)






Verder deze week een afspraak gemaakt voor de bekleding van de zittingen en het meest spannende.....binnenkort een afspraak met de RDW voor de identificatie en het labeltje aan de koets.
Wordt dus vervolgd :)

Groeten, Rob
  • V300 register
17-08-2016 14:12
Op de site van het RDW kun je hun database inzien: opendata.rdw.nl
Met behulp van de filters kun je selecteren en daarna een export naar je eigen computer halen. Met een spreadsheet kun je er dan allerlei selecties op loslaten.
Zo ben ik ook aan de aantallen van de GLTs en de diesels gekomen... :+

Helaas maakt het RDW er af en toe een beetje een zooitje van (er werken mensen blijkbaar) en ook de keuze voor handelsbenamingen maakt het soms onmogelijk om goede selecties te maken. Als er een specifiek en uniek identificatiegetal is (zoals de 1596cc inhoud voor de diesel) of er een aparte handelsbenaming is voor een speciaal model (zoals de 340 GLE K6 voor de Millionaire), kun je wel een mooie precieze selectie maken.
Voor zover ik weet is er niet zo'n identificatiegetal voor de Varios... Misschien op gewicht van de auto: heeft een Vario een andere massa dan een auto met een handgeschakelde bak?
  • Pieter Singelenberg (GAST)
27-03-2016 09:28
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic DOT-code banden 5 cijfers
Martijn, heb je beide zijden van de band goed bekeken?
als er niet het bekende "ovaaltje" met drie of vier cijfers te vinden is dan zou het in theorie mogelijk zijn dat het door jou gefotografeerde nummer wel een bouwjaar bevat, want de bouwjaarcode zit wel eens in een langere combinatie van letters en cijfers verpakt (zie mijn foto)
dan zou het een band uit 1983 moeten zijn; ik vermoed dat het hier om een Good Year Grand Prix gaat en die was inderdaad in de jaren 80 erg populair
mijn eerste gedachte bij jouw foto was echter dat het hier een matricule nummer betreft, een identificatiecode van de band net als een VIN nummer

  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
25-03-2016 11:57
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En nog weer een update. Ik heb voor mijn combi's een identiteitsonderzoek laten doen door de RDW.
Dit om eventuele problemen later te voorkomen.
Beide goed en authentiek bevonden en voorzien van een tag.


Zie ook blogpost Identiteitsonderzoek RDW chassisnummer combi’s

  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
13-10-2015 22:58
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen

"Tom Fransen" schreef:
De Duett is goed rijdend maar heeft nogal wat carrosserie werk nodig hoewel de basis heel goed en hard is. Doel is om de auto volgend voorjaar RDW klaar te hebben (dwz met name laswerk)

Welkom! Mooi autoverleden en gaaf dat je een Duett weer de straat op gaat brengen.
Persoonlijk zou ik je willen aanraden om met de auto nu al langs de RDW te gaan om hem in te voeren.
Dan weet je zeker dat je niet voor identificatie verrassingen komt te staan.
Omdat de auto uit Zweden komt (een EFTA land) hoeft hij niet APK waardig te zijn om voor een invoerkeuring te kunnen. Compleet/in elkaar volstaat.
  • Kristian Oosterveen (GAST)
27-08-2015 19:17
Beantwoord door Kristian Oosterveen (GAST) in topic Nieuw lid - '64'er Amazon
Bedankt Gert. Het lijkt me een leuk idee dat de auto in Nederland gemaakt is. Helaas kwam ik wel tegen dat de fabriek 1961 gesloten is, dan is dat dus ook geen mogelijkheid? Ik heb een apart topic aangemaakt in types en identificatie ( Waar is m'n Amazon in elkaar gezet? ), ik neem aan dat het daar thuis hoort. :)
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
14-06-2015 13:23
Beantwoord door Lars Rengersen in topic open dak
Het andere type is een Counen schuifdak.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog later ingebouwde aftermarket daken.
Een foto van jouw dak (voornamelijk hendel) kan wel helpen bij de identificatie.
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
07-01-2015 17:35
Beantwoord door Gert Vegter in topic chassisnummer p1800ES
Dit topic lijkt me thuis te horen onder het hoofdstuk "Identificatie en typen", maar niet onder "Volvo nieuws"...
Moderator?
  • V300 register
30-10-2014 11:04
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "Gespot" topic
in sommige renixen zit een toerenbegrenzing ingebouwd inderdaad. zie het tabelletje "identificatie elektronische ontstekings eenheid" ;)

de types voor B14 hebben dit zover ik weet niet en ook nooit een rotor met centrifugaal begrenzer gehad...

aan de andere kant is kromme stoterstangen als begrenzing ook wel vriendelijk.. zolang er maar geen drijfstangen naar buiten komen.
  • V300 register
15-09-2014 20:49
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage tussen carburateur en inlaatspruitstuk
bobine, heb je alleen het 'transformator' gedeelte omgewisseld of de complete ontstekingsunit???? zorg dat je de originele ontstekingsmodule hebt, of althans eentje waar het nummer precies van klopt. Elders op dit forum staat een hele ouwe thread van mij met als titel 'identificatie elektronische ontstekings units' ofzo.

DEZE DUS (KLIK)

afhankelijk van de uitvoering van de motor/carburateur moet je een renix unit hebben die eindigt op 410 (oude model met metalen distributieriem cover) of 415A (nieuwe model met plastic d.riem cover)
  • Goossen Foppen
  • Goossen Foppen's Profielfoto
28-07-2014 23:30
Beantwoord door Goossen Foppen in topic volvo archief in Zweden
Bedoel je het chassis-register van Volvo Zweden? Je kunt dan in het Engels een e-mail sturen aan fredrik.ljungqvist@volvo.com met daarin de vraag om informatie over jouw auto op basis van je chassisnummer.

zie ook Taart voor Volvo.com?
Weergeven 101 - 125 uit 196 resultaten.