- Berichten: 2084
uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-10-2016 18:44 #164370
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Niet alles is op de foto's goed te herkennen, dus een beperkte opsomming.
Ik zie diverse delen van de Jensen cq van voor 1965, maar deze zijn relatief makkelijk te verwisselen: bumpers, grille, luchtinlaat, wieldoppen, emblemen c-zuil, dashboard zonder handgreep. Niet van Jensen maar van kunnen 1965 zijn: kentekenverlichting, schopplaten, deurpanelen, achterbank met hoedenplank, voorstoelen, remsysteem, radiator (de laatste 2 passen niet bij 1968). Er zijn ook enkele delen van na 1965 die relatief makkelijk te verwisselen zijn: achterruit met verwarming, deuropeningshendels, ventilatieraampjeshendels, asbak.
Ik geloof niet in een bouwjaar 1963, bouwjaar 1965 zou zover ik het kan zien goed kunnen, 1968 geloof ik niet.
Zeker het ingeslagen chassisnummer goed controleren op echtheid.
groeten,
Rudi
Ik zie diverse delen van de Jensen cq van voor 1965, maar deze zijn relatief makkelijk te verwisselen: bumpers, grille, luchtinlaat, wieldoppen, emblemen c-zuil, dashboard zonder handgreep. Niet van Jensen maar van kunnen 1965 zijn: kentekenverlichting, schopplaten, deurpanelen, achterbank met hoedenplank, voorstoelen, remsysteem, radiator (de laatste 2 passen niet bij 1968). Er zijn ook enkele delen van na 1965 die relatief makkelijk te verwisselen zijn: achterruit met verwarming, deuropeningshendels, ventilatieraampjeshendels, asbak.
Ik geloof niet in een bouwjaar 1963, bouwjaar 1965 zou zover ik het kan zien goed kunnen, 1968 geloof ik niet.
Zeker het ingeslagen chassisnummer goed controleren op echtheid.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wil (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 12
21-10-2016 19:16 #164372
door Wil (GAST)
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Hoi Rudi,
Als ik je opsomming lees lijkt het meer op een frankenstein (gebouwt uit diverse auto's) auto.
Als ik dan al een bedrag(waar ik zeer lang op gespaard heb) wil gaan besteden mag hij in mijn ogen toch wel wat meer origineler zijn> TOCH????
Bedankt voor je reactie.
Als ik je opsomming lees lijkt het meer op een frankenstein (gebouwt uit diverse auto's) auto.
Als ik dan al een bedrag(waar ik zeer lang op gespaard heb) wil gaan besteden mag hij in mijn ogen toch wel wat meer origineler zijn> TOCH????
Bedankt voor je reactie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-10-2016 19:39 #164373
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
In 1968 werd de auto ook niet gebouwd, maar ingevoerd in NL. Als het chassisnummer idd 12910 is, moet het bouwjaar 1965 zijn.Rudi Dortangs schreef : Ik geloof niet in een bouwjaar 1963, bouwjaar 1965 zou zover ik het kan zien goed kunnen, 1968 geloof ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2084
21-10-2016 20:02 #164375
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Hallo Wil,
wat mij opvalt, is dat hij op Marktplaats met "nette staat" beschreven staat, wat niet op een uitzonderlijk goede staat laat sluiten, maar een beschrijving zegt niet alles. Als een echt goede restauratie terugverdiend moet worden lukt dat met de verkoopprijs niet. Een goede restauratie terugverdienen lukt echter normaal nooit. Hij ziet er op de foto's goed uit, en er is tenminste ook nogal wat geld uitgegeven om hem ouder uit te laten zien, dus het zal geen goedkope restauratie geweest zijn. Natuurlijk moet een restauratie altijd goed bekeken worden.
mbt origineel: dat is hij nu natuurlijk niet, maar de veranderingen zullen grotendeels relatief eenvoudig terug te draaien zijn. Een Frankenstein uit verschillende auto's zou ik het niet noemen, het is een gemodificeerde auto met voor het bouwjaar afwijkende onderdelen. De te oude onderdelen zijn trouwens grotendeels duidelijk meer waard dan de 1965er onderdelen. Niet makkelijk terug te draaien zijn de gaten voor de emblemen op de C-zuil en als de achterbumperhoeken op de juiste manier vast zitten, zitten er daarvoor gaten in de achterschermen die niet onder de 1965er bumpers wegvallen.
Ik wil niet voor anderen oordelen wat iemand voor zijn geld verwacht of wil hebben. Een echte en goed gerestaureerde 1963er zal amper voor dat geld te vinden zijn, natuurlijk is het weer verschillend wat iemand "goed" noemt. Ik ben trouwens een Amazon Kombi aan het restaureren en die zal ook onderdelen van andere bouwjaren krijgen (nieuwer gescheiden remsysteem, oudere zichtbare delen, enz.). De combinatie aan onderdelen die ik wil hebben is echter nooit verkocht door Volvo, en ik vind dat ik mijn auto naar mijn smaak mag maken. Verkoop ervan is niet gepland, maar ik bewaar toch de originele onderdelen.
groeten,
Rudi
wat mij opvalt, is dat hij op Marktplaats met "nette staat" beschreven staat, wat niet op een uitzonderlijk goede staat laat sluiten, maar een beschrijving zegt niet alles. Als een echt goede restauratie terugverdiend moet worden lukt dat met de verkoopprijs niet. Een goede restauratie terugverdienen lukt echter normaal nooit. Hij ziet er op de foto's goed uit, en er is tenminste ook nogal wat geld uitgegeven om hem ouder uit te laten zien, dus het zal geen goedkope restauratie geweest zijn. Natuurlijk moet een restauratie altijd goed bekeken worden.
mbt origineel: dat is hij nu natuurlijk niet, maar de veranderingen zullen grotendeels relatief eenvoudig terug te draaien zijn. Een Frankenstein uit verschillende auto's zou ik het niet noemen, het is een gemodificeerde auto met voor het bouwjaar afwijkende onderdelen. De te oude onderdelen zijn trouwens grotendeels duidelijk meer waard dan de 1965er onderdelen. Niet makkelijk terug te draaien zijn de gaten voor de emblemen op de C-zuil en als de achterbumperhoeken op de juiste manier vast zitten, zitten er daarvoor gaten in de achterschermen die niet onder de 1965er bumpers wegvallen.
Ik wil niet voor anderen oordelen wat iemand voor zijn geld verwacht of wil hebben. Een echte en goed gerestaureerde 1963er zal amper voor dat geld te vinden zijn, natuurlijk is het weer verschillend wat iemand "goed" noemt. Ik ben trouwens een Amazon Kombi aan het restaureren en die zal ook onderdelen van andere bouwjaren krijgen (nieuwer gescheiden remsysteem, oudere zichtbare delen, enz.). De combinatie aan onderdelen die ik wil hebben is echter nooit verkocht door Volvo, en ik vind dat ik mijn auto naar mijn smaak mag maken. Verkoop ervan is niet gepland, maar ik bewaar toch de originele onderdelen.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 637
22-10-2016 13:38 #164385
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Is dit geen leuke?
Is mss nog op af te dingen... www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1...eviousPage=lr&pos=25
Is mss nog op af te dingen... www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1...eviousPage=lr&pos=25
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2084
22-10-2016 14:35 #164386
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Ik denk dat eerder zo iets gezocht wordt, maar dan voor ongeveer de helft van de prijs, dat is duidelijk een echte Jensen:
www.erclassics.nl/oldtimer-te-koop/volvo/volvo-p1800-1961-1586/
Waarbij men dan ook iets zou kopen dat niet origineel is: van latere bouwjaren is bijvoorbeeld het complete interieur. Het ziet er natuurlijk uit als een heel mooie auto (en gezien de huidige toestand van mijn 1800S mag ik eigenlijk niets kritiseren), maar ik zie op de foto's al te veel dingen die me niet bevallen en dus naar mijn mening niet bij een dergelijke prijs passen (naast het complete niet originele interieur o.a. dicht geplamuurde naden en verfnevel op onderdelen die verwijderd hadden moeten zijn bij het spuiten). Een P1800 vlekkeloos laten restaureren zal echter ook voor dit geld niet lukken.
succes,
Rudi
www.erclassics.nl/oldtimer-te-koop/volvo/volvo-p1800-1961-1586/
Waarbij men dan ook iets zou kopen dat niet origineel is: van latere bouwjaren is bijvoorbeeld het complete interieur. Het ziet er natuurlijk uit als een heel mooie auto (en gezien de huidige toestand van mijn 1800S mag ik eigenlijk niets kritiseren), maar ik zie op de foto's al te veel dingen die me niet bevallen en dus naar mijn mening niet bij een dergelijke prijs passen (naast het complete niet originele interieur o.a. dicht geplamuurde naden en verfnevel op onderdelen die verwijderd hadden moeten zijn bij het spuiten). Een P1800 vlekkeloos laten restaureren zal echter ook voor dit geld niet lukken.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wil (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 12
22-10-2016 16:25 #164388
door Wil (GAST)
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Bedankt voor jullie mails,
Ik zoek zeker geen es (toch bedankt voor de tip)
Ik heb vaker bij de site van ER classics gekeken maar krijg toch een hele nare smaak in de mond als ik de adv zie.
Kortom geen goed gevoel bij dit bedrijf.
Ik zoek zeker geen es (toch bedankt voor de tip)
Ik heb vaker bij de site van ER classics gekeken maar krijg toch een hele nare smaak in de mond als ik de adv zie.
Kortom geen goed gevoel bij dit bedrijf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.