uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs

Lees meer
12-10-2016 19:01 - 12-10-2016 20:30 #164132 door Wil (GAST)
Bericht geanuleerd.

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-10-2016 19:19 #164134 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Hallo WilWil,

Is het met toestemming van de verkoper dat het chassisnummer openbaar gemaakt wordt op het internet?
Persoonlijk zou ik er namelijk niet zo gecharmeerd van zijn, het is ook niet zonder reden dat de RDW geen ch.nrs. op hun site zet als je een auto opvraagd.

Misschien beter om anders "achter de schermen contact op te nemen met de technische commissie van de VKV"

met vriendelijke groet, Jan (die je helaas niet inhoudelijk helpen kan)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2016 19:58 - 12-10-2016 20:08 #164135 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Het genoemde nummer is geen chassisnummer maar het zg. identificatienummer op het kentekenbewijs deel Ia. Vaak is dit een combinatie van chassisnummer(of een deel daarvan) en typenummer.
In dit geval zal het chassisnummer 12910 zijn, hetgeen betekent dat de auto zo ongeveer in februari 1965 zal zijn gebouwd. Het is dan ook goed mogelijk dat de eerste ingebruikname dateert van 1965.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2016 19:59 - 12-10-2016 19:59 #164136 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
VE is modeljaar 1965, zie ook volvo1800pictures.com/production/production.php en ook je chassisnummer valt in die range.
Kenmerken van oudere modeljaren zijn dus later toegevoegd.
Net als non-123GT Amazon's vaak optische met 123GT opties worden aangekleed.

Mod toevoeging:
Indien geen toestemming van verkoper, chassisnummer graag uit je bericht halen (zeker nu je je antwoord hebt).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2016 20:25 #164138 door Wil (GAST)
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Bedankt ,
Hoe kan ik dit verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2016 20:32 #164140 door Wil (GAST)
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Al gebeurd. Was geen kwade opzet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2016 22:28 #164145 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Wil, beetje jammer dat je je volledige bericht hebt verwijderd. Was wat mij betreft niet nodig geweest. Bovendien heb ik het feitelijke chassisnummer ook al vermeld in mijn vorige bericht.

Toen de VKV nog de V-44 Vereniging heette, ben ik in 2002 lid geworden (tot 2005) en in 2008 wederom. Bij beide gelegenheden kreeg ik het boek “Welkom bij de V-44 Vereniging” toegezonden, waarin o.a. overzichten met productiegegevens e.d. staan vermeld van de diverse (klassieke) Volvo-modellen. Mogelijk krijgen nieuwe leden nog steeds dit (of een soortgelijk) boek toegezonden, maar dan met een aangepaste titel?
Hoe dan ook, ik heb mij nooit zo verdiept in de P1800, maar als ik ervan uit ga dat de gegevens kloppen die op de Volvo1800pictures-site staan vermeld, dan zit er een storende fout in de jaartallen in het onderstaande overzicht dat ik heb gescand uit het bovengenoemde boek...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-10-2016 22:56 #164146 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs

Wil Wil (GAST) schreef : Al gebeurd. Was geen kwade opzet.


Prima Wil, bedankt voor je begrip, ik was ook niet uit gegaan van kwade opzet hoor. ;-)

Verder hoop ik dat je hoe dan ook een mooie Volvo gaat kopen en hier misschien lid wordt.
Wie weet zien we binnenkort wel een mooie foto voorbij komen in de voorstel-hoek.

Succes met de overwegingen.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2016 16:35 #164367 door Wil (GAST)
Beantwoord door Wil (GAST) in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
De Volvo p1800 waar ik het over had staat op de site van www.loubanncars.nl
Het bwj van deze auto is 65 doch na mijn mening vertoond hij de kentekens van een bwj 63.
Gaarne jullie mening over deze auto.
Of als iemand een gezond exemplaar te koop weet te staan hoor ik dit ook graag.

mvg Wil

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2016 17:10 #164368 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic uitleg identificatie type nr op kentekenbewijs
Of deze P1800 kenmerken heeft van een 63er, kan ik niet beoordelen. Mocht dat zo zijn, dan kunnen die uiteraard ook later aangebracht zijn.
Het kenteken 97-03-ZM is overigens een combinatie die dateert van 1973. Vermoedelijk ter vervanging van het eerste NL-kenteken, dat volgens de RDW in 1968 werd afgegeven. Wellicht was het eerste kentekenbewijs verloren gegaan o.i.d. De zg. duplicaatcode bestond toen nog niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.