Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen

Lees meer
13-10-2015 22:51 #154837 door Tom Fransen
Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen is gemaakt door Tom Fransen
Goedeavond,

Mijn naam is Thom en ben autohobbyist in tweede generatie.
Pa kocht zijn eerste Volvo in 1961 en wandelde achter elkaar van 444, 544, 544sport naar 122s. Tot dat de dealer in 1968 geen Amazone uit Zweedse productie meer kon leveren. Er werd overgestapt naar een Alfa 1750 GT Veloce. In 1971 ben ik geboren en ik ben ook met deze Alfa opgehaald uit het ziekenhuis. Rond 1974 werd er een Volvo 142 gekocht die daarna rond 1980 weer ingeruild werd op een Alfa, daarna volgde in 1985 weer een Volvo 245 GL, die rond 1990 ingeruild werd voor een Alfa 90..,deze werd ergens rond 2000 ingeruild op een Alfa 164 en sinds 3 jaar rijden mijn ouders een V70. Zo lang ik mij kan herinneren sleutelen wij ook al aan oude Alfa's en Volvo's en met de Alfa's is er ook nog een aantal jaren fanatiek geraced.
Tegenwoordig helpt mijn vader af en toe mee op de sleutelochtende van regio Zuid (die met die lange grijze haren..).

Kortom ik ben groot geworden met twee merken en heb zelf een paar hobby Alfaatjes en sinds gisteren een Duett P210 bouwjaar 65. Inmiddels ben ik 44 jaar, getrouwd en vader van 2 dochters van 4 jaar en werkzaam als zelfstandig Logistiek Adviseur.

Ik was al een tijdje op zoek naar een Duett maar kon in Nederland niet iets vinden wat binnen mijn budget paste en waar de prijs de staat rechtvaardigde. Het zoekgebied dan maar groter gemaakt en uiteindelijk in Duitsland geslaagd.

De Duett is goed rijdend maar heeft nogal wat carrosserie werk nodig hoewel de basis heel goed en hard is. Doel is om de auto volgend voorjaar RDW klaar te hebben (dwz met name laswerk) en er dan een zomer mee te rijden om de volgende winter weer verder te sleutelen.

Van het werk aan de Duett maak ik een appart onderwerp aan.

Groeten,

Thom


The difference between men and boys is the price of their toys.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2015 22:58 #154838 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen

"Tom Fransen" schreef:
De Duett is goed rijdend maar heeft nogal wat carrosserie werk nodig hoewel de basis heel goed en hard is. Doel is om de auto volgend voorjaar RDW klaar te hebben (dwz met name laswerk)

Welkom! Mooi autoverleden en gaaf dat je een Duett weer de straat op gaat brengen.
Persoonlijk zou ik je willen aanraden om met de auto nu al langs de RDW te gaan om hem in te voeren.
Dan weet je zeker dat je niet voor identificatie verrassingen komt te staan.
Omdat de auto uit Zweden komt (een EFTA land) hoeft hij niet APK waardig te zijn om voor een invoerkeuring te kunnen. Compleet/in elkaar volstaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2015 08:22 #154844 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen
Goedemorgen Tom,

Mooi dat je deze Duett hebt gekocht, vergeet niet de benzine te wisselen uit de tank als de auto lang heeft stilgestaan.
Verder ben ik erg nieuwsgierig naar de kentekens van de auto's van je vader; zie ook Documentatie --> Toegelaten modellen --> Kentekens en Chassisnummers (+ledenlijst VKV 2014 per type uitgesplitst). Je kan die kentekens van die vroegere auto's wellicht bekijken van foto's en dan aan mij doorgeven via: jan.venema@hotmail.nl
Succes met de invoer en het doorlopen naar de APK voor deze auto.

Met groet&
Jan Venema
lidnr.3046

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2015 20:32 #154870 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen
Leuk verhaal Tom en welkom op het forum (hoewel...zo te zien ben je al wat jaartjes lid :) )
Mooi dat Nederland weer een Duett rijker is. Hoewel ik vooral een Amazonliefhebber ben, is de Duett 1 van de weinige modellen waarvoor ik mijn Amazon (heel misschien) zou willen inruilen.

Veel sleutelplezier gewenst.

vr.gr. Goossen

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-10-2015 23:04 #154878 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen
Ik sluit mij er bij aan, mooie auto, mooi verhaal.
Veel plezier met de auto en veel plezier hopelijk op dit forum.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2015 13:41 #155264 door Freddie Venema
Beantwoord door Freddie Venema in topic Nieuwe Duetteigenaar dus ook voorstellen
Mooie geschiedenis met de auto´s en veel plezier van de nieuwe aanwinst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.