Corrosie op trommelremmen

Lees meer
24-09-2023 18:05 - 24-09-2023 18:07 #204778 door Roy Oosterom
Beantwoord door Roy Oosterom in topic Corrosie op trommelremmen
Beste Kees, en Albert 

Ik ben net terug van 4 weken vakantie, de auto heeft 5 weken in de stalling gestaan kurkdroog  binnen!  , niet op rem uiteraard en uit de versnelling. Vanmiddag was het mooi weer en even een kilometer of 30 gereden. Geen centje last met blokkerende remmen. Ik ben er nu 99% zeker van corrosie de oorzaak is . Als de auto een paar dagen buiten staat met een verhoogde luchtvochtigheid is het bingo. Ik ben bang dat hieraan niets aan te doen is . Maar wellicht is het onderstaande nog een optie?? 

Is het probleem ook verholpen als je wel een paar 100 meter rijdt en niet remt? gewoon stapvoets en in het geval je toch moet remmen de handrem gebruikt? . Het verdient geen schoonheidsprijs natuurlijk. Maar als het helpt kan het wel.  Ik zat ook denken om de remmen wat minder strak af te stellen , middels de twee stelbouten aan de binnenzijde van het wiel. 

Groeten Roy Oosterom 
06-50535789

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2023 14:33 #204838 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Corrosie op trommelremmen
Dag Roy, ik heb daar ook last van, ik heb dat eerder genoemd en er is in mijn optiek weinig aan te doen.
Ik lost het op met de volgende handelingen, ik rij met een snelheid van +/- 25 km in de eerste versnelling en trap met mijn linker voet heel iets op de rem, wel gas blijven geven. Na een aantal meters is het probleem weg en kun je weer normaal remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2023 00:33 #204842 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Corrosie op trommelremmen
Dit moet je doen bij reostige schijfremmen 

Wat te doen tegen roestige remschijven?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQLcmMmtNEztKMIFMrZPfvOa2ARFn5XhYrAwObgWVGdrA&s
Toch is hard remmen de beste oplossing om roest op de remschijven te voorkomen. Niet altijd uiteraard, maar af en toe een beetje pittiger remmen zorgt er wel voor dat de remschijven mooi schoon blijven. Daarnaast is het goed voor de remblokken. Zachtjes remmen verglaast remblokken waardoor de remkracht verder afneemt.

Iki zie niet in dat het bij trommels anders zou zijn.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2023 14:20 #204856 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Corrosie op trommelremmen
Ik heb het vermoeden dat de 'oude' remblokken met asbest geen oxyderende metaal deeltjes hadden. Wel is het  remblokken trommels systeem een aantal keren verbeterd en pas echt opgelost met de komst van de schijfremmen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.