- Berichten: 14
Corrosie op trommelremmen
- Roy Oosterom
- Offline
- Nieuw lid
Maar soms komt er toch corrosie op , ook in de zomer. De remmen slaan bij het minste geringste direct vast bij het aanraken van het rempedaal Dan haal ik de trommels eraf schuur de schoenen en trommels wat op en maak ze schoon luchtslang en remmenreiniger; probleem opgelost. Maar voorkomen is beter dan genezen Iemand een tip ? Mijn vrouw opperde al wielen inpakken in een fleece deken of zo
Groeten Roy Oosterom
06-5053579
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Roy Oosterom
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 14
Met 'vastslaan' bedoel ik dat de remmen direct volledig aangrijpen , net alsof je noodstop maakt gedoseerd remmen lukt niet . De remschoenen zijn al wat afgevlakt door Nordicar, maar het probleem blijft Soms is het alleen in d eochtend , in de loop van de dag is probleem vanzelf 'opgelost" raadselachtig....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Het komt door de luchtvochtigheid, of de wagen nu buiten staat of in de een garagebox maakt niets, het verschijnsel blijft.
Wat ik ook wel eens doe is de rem een klein stukje indrukken zodat de remschoen iets aanlopen, en dan een blokje om rijden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Roy Oosterom
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 14
Is het probleem ook verholpen als je wel een paar 100 meter rijdt en niet remt? gewoon stapvoets en in het geval je toch moet remmen de handrem gebruikt. Het verdient geen schoonheidsprijs natuurlijk. Maar als het helpt kan het wel. Ik zat ook denken om de remmen wat minder strak af te stellen , middels de twee stelbouten aan de binnenzijde van het wiel.
Groet Roy Oosterom
06-50535789
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 196
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 206
Hierbij was meen ik de concluise dat de remmen niet geheel symmetrisch zijn, en ook andersom gemonteerd kunnen worden. Hierbij wordt het krachtenspel zo benut dat het zich zelf bekrachtigd. Helaas is V3C forum nog niet/niet meer operationeel. Even googelen leverde wel dit verhaal op, dat ik herken uit die discussie. Het gaat over Citroens, maar wel TA, ongeveer uit dezelfde tijd als 444. Vooral onderste alinea ligt het een beetje toe.
Kortom: zit binnenwerk wellicht verkeerd georienteerd?
De link: www.kulsdom.be/werking_remschoenen.html
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 196
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 196
Gr. Albert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.