Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?

Lees meer
03-08-2020 16:27 #189606 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Top, dankjewel.

Ik heb ook last van plakkende schijfremmen aan de voorzijde (na vervanging van de hoofdremcilinder + powertune rembekrachtiger voor nieuwe exemplaren).

Volgens mij heb ik de oude hoofdremcilinder ook nog liggen, dus dan kan ik meteen mooi vergelijken.

Groet,
Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2020 10:48 #189662 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Ik heb gisteren de proef op de som genomen en begonnen om de oude hoofdremcilinder uit elkaar te halen;


Vervolgens heb ik de nieuwe hoofdremcilinder uit elkaar gehaald. Hier zat ook het plaatje in, maar deze is wel heel slecht gemaakt. De groefjes lopen niet tot de buitenkant van het plaatje door.
Hieronder het verschil ten opzichte van de oude;


Ik heb nu de inkepingen iets verdiept met een ijzerzaagje;


Van de week hoef ik enkel de remmen nog even te ontluchten en dan deel ik de testresultaten.
Ik heb er vertrouwen in dat nu de plakkende remmen over zijn.

Groet,
Eric
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2020 12:36 #189663 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Tja, de her productie van diverse delen laat helaas wel te wensen over. Maar ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Succes fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2020 21:11 #189669 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Inmiddels kan ik concluderen dat het probleem verholpen is!
Ik heb nu totaal geen last meer van plakkende voorremmen. Heb verschillende soorten remtechnieken uitgeprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om de remmen plakkend te krijgen.
Hulde aan Fred!

Misschien heeft het er niets mee te maken, maar heb ook het idee dat de remmen wat soepeler remmen. Eerst had ik;
pendaal 10% ingedrukt -> 10% remkracht
pendaal 20% ingedrukt -> 80% remkracht
Zodra de rembekrachtiger een beetje mee ging doen, stond je onderhand gelijk stil.

Na de fix van het plaatje lijkt de boel wat soepeler aan te remmen. Bij lichte pendaaldruk rem je lichtjes en bij hard trappen sta je snel stil.
Kortom, ik ben helemaal blij

Groet,
Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.