Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?

  • Adriaan van Boheemen
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-05-2020 11:10 #188451 door Adriaan van Boheemen
Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!? is gemaakt door Adriaan van Boheemen
Van mijn Amazon uit 1966 zet de rembekrachtiger bij starten van de motor (of soms na enkele kilometers rijden) zonder beroeren van het rempedaal het remsysteem compleet vast. De auto kan dan niet meer voor- of achteruit. Het lostrekken van de vacuumslang geeft lucht en deblokkeert het remsysteem. Inmiddels hoofdremcilinder, rembekrachtiger door nieuwe vervangen maar het probleem blijft. Wie herkent het verschijnsel en weet raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 20:40 - 17-05-2020 20:40 #188460 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Heb je behalve de hoofdremcilinder en de bekrachtiger ook de vacuum-slang vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 22:03 #188462 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Bizar verhaal, dat het probleem gewoon blijft na vervangen van hrc én bekrachtiger.
Als het nu aan een verstopte (?) slang blijkt te liggen dan zijn er een hoop onnodige vervangingen gedaan... (onnodig is relatief, nieuw is (bijna) altijd beter).
Ben benieuwd!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2020 09:25 - 18-05-2020 09:25 #188464 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Als je de slang los laat, blijft het systeem dan wel normaal werken ?.
Het systeem wordt dus onder druk gezet, zonder de rem aan te raken... de rubber slangen kunnen als ventiel gaan werken, zou de rembekrachtiger dit ook kunnen doen...?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2020 10:37 #188465 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Ik heb er weer over nagedacht. Zoals uit mijn vorige vraag blijkt, verdenk ik de slang tussen bekrachtiger en spruitstuk.
Had je kort
voordat dit probleem zich voordeed met de oude hoofdremcilinder en de oude bekrachtiger ook al aan de remmen gewerkt en zo ja, wat heb je dan gedaan?
Zit er soms een extra terugslagklep in de slang ,die eerder en ook nu verkeerd om is gemonteerd?
Ik zou graag horen wat er precies is veranderd of is gebeurd in de periode vanaf het moment dat de auto nog prima remde en nu!

Groet, Niek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2020 12:17 #188466 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Adraan, ik begreep, dat het vastkomen zich pas voordeed nadat je ook de hoofdremcylinder (enkel systeem) vervangen had.
Niet om minachtend over herkomst/kwaliteit te discussiëren, weet ik dat er soms een kleinigheid mist met grote gevolgen.. Onder in de hoofremcyl. zit een voetklep (rubber in een metalen zitting) partnr 666151.
Hieronder hoort, moet een plaatje met een kleine boring en beide 2 zijden radiale groeven.(part nr666152)
DIt zorgt ervoor dat de remklauwen /blokken vrij komen. De remklauwen hebben immers geen veren zoals de schoenen van de trommel remmen! Deze zlfde hoofdremcyl wordt namelijk ook gebruikt voor de "schijfremloze" amazon en daar is dat plaatje niet nodig.
Bijgaand een copy uit het grote onderdelen boek (group 5 page 41)

Succes fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Adriaan van Boheemen
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-05-2020 20:39 #188469 door Adriaan van Boheemen
Beantwoord door Adriaan van Boheemen in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Beste,

Dank voor de respons. De auto had een tijd stilgestaan toen ik 'm onlangs kocht. Onderweg naar huis deed zich het verschijnsel al voor. Achtereenvolgens hoofdremcilinder en rembekrachtiger vernieuwd, echter zonder enige verbetering. De vacuumslang nog niet vervangen, maar ga ik morgen doen en er meteen een, nu niet aanwezige, terugslagklep tussen zetten.

Overigens werken de remmen prima met ontkoppelde bekrachtiger, wel hard trappen!

Morgen nader bericht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Adriaan van Boheemen
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-05-2020 20:41 #188470 door Adriaan van Boheemen
Beantwoord door Adriaan van Boheemen in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Als de slangvernieuwing/klep geen soelaas biedt, zal ik de suggesties van Fred opvolgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2020 21:07 #188471 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Welk merk rembekrachtiger?
Powertune misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2020 22:30 - 20-05-2020 22:31 #188522 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Heb ik ook ooit gehad met mijn vorige Amazon Combi, op de snelweg spontaan gaan remmen, het was de rembekrachtiger, de originele Girling. Kon ik toen nog vervangen, helaas allang niet meer mogelijk.

Ik heb de Girling van de huidige Combi zelf gereviseerd met een setje van de club, bij het uitelkaar halen kwam er een plens remolie uit.
Ik had daarvoor een lekke wielremcilinder gehad, dus had ik aangenomen dat daar de remolie bleef, ha, ha!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.