Verschil intrappen rempedaal

Lees meer
19-04-2020 12:46 - 19-04-2020 12:53 #187976 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verschil intrappen rempedaal
Kun je duidelijke foto’s plaatsen, die laten zien hoe de achterremmen aan beide kanten zijn gemonteerd ? Dus met de remtrommels eraf. Wat is het onderdeelnummer van de nieuwe wielremcilinders?
Er zijn overigens een tijdje rembekrachtigers in de handel geweest , waar problemen mee waren. Kijk hiervoor onder de zoekfunctie.Kun je aangeven, wat je beweegreden was, de achterremmen te vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • S. Livens - v.d. Bult (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
19-04-2020 18:05 #187979 door S. Livens - v.d. Bult (GAST)
Beantwoord door S. Livens - v.d. Bult (GAST) in topic Verschil intrappen rempedaal
Rembekrachtiger kan je testen
Trap het rempedaal in en start de motor
Je moet dan de pedaal voelen zakken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2020 22:25 - 19-04-2020 22:26 #187986 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Verschil intrappen rempedaal
Chris, ik denk dat als hij het voor de hele exercitie goed deed en nu niet er toch wat lucht in het systeem kan zitten.

Wat ideeën:

Wat Han schrijft, van Achter/ onderaf ontluchten met een easybleed ( of cheapybleed, zoek naar eens op het forum) en remvloeistof terugpompen naar de hoofdremcilinder werkt goed.

Kun je het evt. niet bij een garagist laten checken? Alles vervangen is ook al zowat..

Wat ik zelf wel al een paar keer gemerkt heb, door de jaren heen, dat als de achterrem cilinders vastzitten het pedaal hoger aangrijpt en harder voelt. Maar uiteraard doen dan de achterremmen niet mee.. kan dat het zijn? Dat hij nu anders aanvoelt?

Als laatste:
Bij mijn combi heb ik al weer een tijd geleden de boel achter vervangen en nadien hetzelfde als wat jij beschrijft. Remt echter prima. Na 1000km de voering nagesteld en dat hielp wat.

Nou, geen pasklare oplossing maar ik wens je succes, en gezondheid ( in Hongarije zat je toch?)
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2020 01:14 #187988 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Verschil intrappen rempedaal
Haal je rembekrachtiger er eens even tussenuit, sluit de leiding rechtstreeks op de hoofdremcilinder aan en kijk dan of dat je nog verschil heb.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.