Verschil intrappen rempedaal

Lees meer
23-03-2020 17:31 #187570 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
De voorremmen ontluchten is een goede tip. Dat heb ik niet gedaan terwijl ik toch redelijk wat dot4 heb moeten bijvullen. Zoals het pedaal nu voelt beginnen de achterremmen te werken als ik de pedaal 1/3de in duw en de voorremmen bij 2/3de.

Ik ga ook nog de handrem nakijken. Ik heb het idee dat deze nog wat strakker afgesteld mag worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2020 21:17 #187942 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Bij het ontluchten van de voorremmen zag ik dat aan beide zeiden één zuiger vast zit dus ik heb de remklauwen en remblokken vervangen. Daarna alle remmen ontlucht. Echter het probleem blijft. Is dan de remcilinder nog het enige wat overblijft? (Rembekrachtiger is vorig jaar vervangen.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2020 09:53 #187947 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Bij het rempedaal lekt de cilinder niet. Kan ik er dan vanuit gaan dat de cilinder niet kapot is?

Moet de rembekrachtiger ontlucht worden? Indien ja, hoe moet ik dit doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2020 18:20 #187953 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verschil intrappen rempedaal
Inwendige lekkage hoofdremcilinder ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2020 19:09 #187954 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Daar denk ik dus ook aan. Lekt de hoofdremcilinder in dat geval niet bij de rempedaal?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2020 22:47 #187957 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verschil intrappen rempedaal
Nee,de lekkage is inwendig.Er verdwijnt dan geen remvloeistof.Het pedaal zal bij stevig intrappen langzaam wegzakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2020 05:43 #187963 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Verschil intrappen rempedaal
Beste Chris, met de handrem aangetrokken mag je geen verschil hebben, is er wel verschil dan zit er lucht in het systeem.
Ontluchten doe je van achter naar voor beginnend met de remcilinder die het verst van de hoofdremcilinder zit.
Ontluchten kun je op twee manieren doen, met twee personen een pompen en de ander ontluchten of luchtdruk, 2bar op de hoodremcilinder zetten enn dan van achter naar voor ontluchten.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2020 22:28 #187971 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Vandaag de hoofdremcilinder vervangen en ontlucht met druk op het reservoir maar nog steeds het zelfde probleem. Alles is nu vervangen. Ik weet echt niet wat het nu nog kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2020 02:02 #187972 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Verschil intrappen rempedaal
Dag Chris, ik zou beginnen met de regeling van de handrem volledig te lossen, dan de achter remmen bij stellen met de regelnokken tot dat de remtrommels vast komen, daarna de regelnokken iets terug draaien tot je de remmen hoort slepen in de remtrommels. Daarna de handremkabel opnieuw bij stellen . Het zou ook kunnen zijn dat je de verkeerde rempompen achter gemonteerd hebt, er bestaan 2 soorten inwendige diameters van de pompen. De 2 verschillende diameters hebben te maken met rembekrachtiger, of zonder rembekrachtiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2020 08:42 #187973 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Dat met de handrem heb ik al gedaan. De diameter van de cilinder heb ik gecontroleerd toen ik deze deed monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.