Verschil intrappen rempedaal

Lees meer
22-03-2020 11:47 #187551 door Chris Caenen
Verschil intrappen rempedaal is gemaakt door Chris Caenen
Gisteren heb ik bij mijn Amazon de achter remblokken, cilinder, remleiding, en verstelnok vervangen. Hierna heb ik ontlucht maar ik merk nu dat ik bij de eerste keer intrappen van het rempedaal ik dieper dan normaal intrap. Als ik daarna gelijk intrap is het wel goed.

Ik heb de handrem iets aangetrokken om te zien of de blokken niet goed afgesteld zijn maar dan blijf ik hetzelfde houden.

Kan het zijn dat er toch nog lucht in de leiding zit? Ik heb eerst rechts achter en daarna links achter ontlucht. Er zaten geen luchtbelletjes meer in de slang. Klopt het dat ik voor niet hoef te ontluchten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 12:02 #187553 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Het is trouwens een enkel systeem en de rembekrachtiger is vorig jaar vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 12:14 #187554 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Overigens als ik twee keer trap. En het pedaal lange tijd in hou. Dan blijft de druk hetzelfde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 13:47 - 22-03-2020 13:49 #187555 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Verschil intrappen rempedaal
Het is normaal, als je twee keer snel achter elkaar het rempedaal in trapt, je bij de tweede keer trappen het pedaal iets minder diep gaat.
Als je remt komen de remschoenen tegen de trommel. Als je de rem loslaat komen de schoenen weer langzaam in de ruststand. Als je, voordat de remschoenen weer in de ruststand zijn, het pedaal opnieuw intrapt hoef je dus minder ver het pedaal intrappen.

Nieuwe remschoenen moeten zich nog zetten in de remtrommel. Na een poosje nog een keertje opnieuw je remmen stellen, dan voelt het weer aan als vroeger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 13:53 #187556 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Het is wel zo dat bij de tweede keer trappen de auto harder afremt. Is dat ook normaal?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 19:55 #187560 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verschil intrappen rempedaal
Dan zou ik nog een keer ontluchten en daarna nog eens stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 20:07 #187561 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verschil intrappen rempedaal
Aanvulling .Ik zou ook aan de voorzijde nog eens ontluchten ,als het reservoir op enig moment tijdens het ontluchten geheel leeg is geweest.Er kan in dat geval ook aan de voorzijde lucht in het remsysteem zijn gekomen.Trap bij het ontluchten het pedaal niet verder in dan dat je dat normaal doet tijdens het remmen. Een hoofdremcilinder op leeftijd houdt er niet zo van als er verder wordt ingetrapt dan normaal. Dit kan het einde van een oude hoofdremcilinder betekenen. Dringend advies : ga bij de geringste twijfel aan het enkele remsysteem naar een deskundige en laat die er naar kijken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 20:15 #187562 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Verschil intrappen rempedaal
Hoeveel liter gaat er in totaal ongeveer in?

Wat is de volgorde van ontluchten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 23:47 #187565 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verschil intrappen rempedaal
Ik weet niet precies hoeveel remvloeistof er in gaat.Ik denk ,dat er minder dan een liter in zit,maar om te ontluchten heb je wel een tot twee liter nodig ,omdat wat er uit komt tijdens het ontluchten niet meer opnieuw gebruikt moet worden.
Een amazon met enkel remsysteem moet je beginnen met de plek die het verst van de hoofdremcilinder zit.Dus rechts achter,links achter,rechts voor ,links voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2020 16:02 #187568 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Verschil intrappen rempedaal
Ik heb net even zitten rekenen (en ik heb heel ruim gerekend) en dan kom ik op een inhoud uit van 0,5 liter. Ik denk dat 0.45 liter een reëlere waarde is.
Vorig jaar nog een systeem met nieuwe componenten opgebouwd, was dus echt helemaal leeg.
Ontlucht met een Eazybleed, heb toen in totaal slechts 3/4 liter verbruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.