Remklep achter overbodig?

Lees meer
06-08-2017 22:20 #171049 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Remklep achter overbodig?
Nee. Dat moet je dus niet doen.
De begrenzer zit er niet voor niks.

Doe het goed of doe het niet.

Of je monteert een nieuwe slang met al dan niet een nieuwe drukbegrenzer.
Of . M.i. de eerste keuze . De configuratie van 65" .
Remdrukbegrenzer wegslopen . Nieuwe leiding met daarop een nieuwe slang en de juiste remcilinders van model 65".

Of je met de auto op vakantie kan met een verdroogde remslang laat ik aan de garage over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
06-08-2017 22:53 #171050 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Remklep achter overbodig?
Hallo Kosse,

Je schrijft eerder dat de test op de remmentestbank voldeed aan de eisen, kennelijk de APK veiligheidseisen. Voor, achterremmen incluis remkrachtverdeler werken goed en zijn veilig bevonden. kennelijk zit er een (droogte)scheurtje in de remslang. Normaal gesproken wordt de auto dan APK afgekeurd ivm de veiligheid. De keurmeester vond dit kennelijk niet onveilig/

Ik wil maar zeggen, niemand op het forum kan zeggen of dit wel of niet vervangen moet worden, alleen een erkende keurmeester of een bovag garage na visuele inspectie ivm de aansprakelijkheid.

Wij kunnen niet van een tekst bekijken of de slang gevaarlijk is; alleen persoonlijk zeg ik: na laten kijken en indien nodig vervangen!

En of er nou 20 of 22 mm cilinders inzitten, maakt kennelijk voor de veiligheidseisen niet zoveel uit. Zie de uitslag van de remmentestbank.

En ga genieten van die mooie auto!!!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2017 06:59 - 07-08-2017 07:14 #171052 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Remklep achter overbodig?
De remslang en begrenzer laat ik vervangen donderdag. Het zit mij niet lekker bij iets belangrijks als de remmen. Ook heb ik daarom 80671894 besteld. Zijn er verloop nippels te krijgen? Zoals hier terecht op gemerkt is de slang man-vrouw terwijl de aansluiting van het t-stuk en de remkracht verdeler beiden vrouw zijn. Ik had dus eigenlijk een slang man-man moeten bestellen maar deze is niet in de shop te krijgen.
Cor, mijn bestelling is vko 2017-02376. Deze zul je vandaag tegen komen. Mocht je een verloopnippel op andere remslang man-man hebben wil je die er dan bij doen?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 11:40 #171064 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remklep achter overbodig?
Een slang man-man bestaat wel,maar kan niet gebruikt worden als de plaatsen waarop deze bevestigd moet worden beide een niet te verdraaien vast punt zijn ,zoals de remdrukbegrenzer en het verdeelblokje op de achteras.Er moeten dan aan beide kanten vrouwjes aan met een leiding, zoals de slang bij de remklauw aan de voorzijde van een Amazon vanaf 1965 met een enkel remsysteem .Op twee vaste punten kan alleen een slang worden gemonteerd met aan de ene kant een mannetje en andere kant een vrouwtje.Zoals bij de originele slang 87695. Zoals ik al heb geschreven zit jouw begrenzer niet op de originele plaats. Let ook op de lengte van een niet originele slang.De slang mag niet strak komen te hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.