Remklep achter overbodig?

Lees meer
04-08-2017 21:02 - 04-08-2017 22:10 #170988 door Remon Kosse
Remklep achter overbodig? is gemaakt door Remon Kosse
Van de Amazon uit 1962 is de eemslang tussen de remklep en achteras binnenkort toe aan vervanging. Echter zit deze aan de remklep vast. Stel dat deze niet los wil ofdat de remklep vervangen dient te worden, waar kan ik dan zo'n remklep vinden? Op internet gekeken maar nergens te vinden (nr40 =672969-3).
Hoe is het anders op te lossen? Iemand nog tips om de remslang los te krijgen?
Moet de remklep ook ontlucht worden? Alle raad is welkom.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
04-08-2017 23:48 #170993 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Remklep achter overbodig?
Hallo heer Kosse,

bedoeld onderdeel wordt ook wel remdrukverdeler genoemd en zorgt ervoor dat de achterremmen niet (te) snel blokkeren; is niet op elke uitvoering van de amazone standaard gemonteerd. Ook niet op mijn P1800 uit 1964.

Dit onderdeel is nieuw verkrijgbaar bij de Webshob van uw vereniging onder nummer 80671894, Dus geen zorgen over de verkrijgbaarheid.

vr. gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 08:48 - 05-08-2017 08:49 #170996 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Remklep achter overbodig?
Cor,

Bij Nordicar heb ik destijds de remdrukbegrenzer besteld (zie bijlage). Het onderdeel nummer is het zelfde als wat jij op geeft alleen ziet het onderdeel er anders uit. Kan ik die van Nordicar gebruiken of is het totaal iets anders?
Kan het onderdeel van de vereniging shop in de bestaande steun en leidingen of dient er wat aangepast te worden?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 10:56 #170999 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Remklep achter overbodig?
Heren,
Bij mijn weten komt de remdrukbegrenzer pas ter sprake bij het enkele remsysteem met "remdrukbekrachtiger"en schijfremmen voor. Schijfremmen voor werden op de amazon volgens mij pas toegepast vanaf 1963. De rembekrachtiger ook pas later, dit verhoogde de druk in het systeem en daardoor werd het noodzakelijk (tecnisch) om de trommelremmen achter te begrenzen en de remdrukbegrenzer toe te passen.Het zou kunnen dat op eerdere USA uitvoeringen dit ook als gedaan werd, maar die hadden al vrij vroeg een gescheiden systeem.mvg fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 14:02 #171007 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remklep achter overbodig?
De getoonde foto laat naar mijn mening iets zien ,dat niet origineel is.

In de eerste plaats had een Amazon volgens mij in 1962 geen remdrukbegrenzer.

Bovendien zit deze remdrukbegrenzer op verkeerde plaats. Men heeft zelf een steuntje gemaakt (links) en het originele steuntje (rechts) gebruikt waarop de remleiding normaal gesproken overgaat in de remslang.

Origineel zat een remdrukbegrenzer op de dwarsbalk ,ongeveer 30 centimeter naar voren .Wanneer hij daar heeft gezeten,kun je dat zien aan twee gaatjes die aan de binnenzijde van de balk van een aangelaste moer zijn voorzien.
Een Amazon uit bv 1965 had deze gaatjes nog niet,dus ook geen remdrukbegrenzer. In de USA hadden Amazons met bouwjaar 1967 een voor en achter gescheiden systeem.

Op bijvoorbeeld een combi van 1965 zat wel een remdrukbegrenzer. Deze had ook origineel een rembekrachtiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 16:51 #171012 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Remklep achter overbodig?

Niek de Boer schreef : In de eerste plaats had een Amazon volgens mij in 1962 geen remdrukbegrenzer.

Dat is juist. Zoals in het onderdelenboek (Amazon B18) is te zien, werd pas vanaf augustus 1965 een remdrukbegrenzer gemonteerd met onderdeelnr 671894. Tegenwoordig zijn alleen universele exemplaren verkrijgbaar, welke bruikbaar zijn, maar er iets anders uit kunnen zien.
In het onderhavige geval betreft het een later gemonteerd exemplaar op een afwijkende plek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 19:42 #171016 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Remklep achter overbodig?
Ben het helemaal met de twee laatste berichtgevers eens
prettig weekeind
fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 19:55 #171017 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Remklep achter overbodig?
bedankt voor jullie reacties.

Op mijn Amazon heeft de vorige eigenaar voorop schijfremmen gemonteerd (achter is trommel rem).
Stel dat de remklep slecht is, welke moet er in dat geval met een enkel systeem tussen?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 20:23 #171019 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Remklep achter overbodig?

R. Kosse schreef : Stel dat de remklep slecht is, welke moet er in dat geval met een enkel systeem tussen?

Zie het bericht van Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 22:17 #171022 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Remklep achter overbodig?
Om de schroef koppeling van de remslang los te krijgen, is het dan handig om de koppeling met diesel of iets anders in te spuiten of gaat dit normaal gesproken makkelijk los?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.