Remlichten

Lees meer
24-10-2016 22:14 #164447 door Hans van der Horst
Remlichten is gemaakt door Hans van der Horst
Mijn remlichten, van mijn amazone combi, lichten pas op als ik hard mijn rempedaal intrap.
Ik kan dat zien aan het oplichten van mijn 3e remlicht.
Ik heb kort geleden mijn remlicht schakelaar vervangen en dit weekend mijn remmen nog een keer ontlucht, wat nu nog te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2016 22:24 #164449 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Remlichten
Remlichtschakelaar van de Amazon (enkel remsysteem) reageert op de remdruk. Als je hard moet trappen dan is de remlichtschakelaar de boosdoener.
Tja, soms gaan nieuwe onderdelen wel eens (vrij snel) kapot.
Alternatief is de mechanische remlichtschakelaar van de late Amazon met gescheiden remsysteem. Deze werkt op het rempedaal. Je heb dan wel een speciaal beugeltje nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2016 22:52 #164451 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Remlichten
Zoek ff op remlicht of remlicht schakelaar dan zul je daar wat oplossingen vinden. Ik en vele anderen hebben een mechanische rem schakelaar gebruikt die bij minimaal intrappen van het rempedaal werkt. Dus ff de draadjes van je hydraulische schakelaar verlengen en naar binnen brengen. Dan een remlicht schakelaar van een fiat 850 pakken (die had ik nog liggen nl) ff een beugel maken en klaar. Voordeel van de fiat remschakelaar is dat je de hele schakelaar zo kan verdraaien en borgen dat hij optimaal werkt.

Heb er een foto van maar zit nu op de ipod en dat is ff lastiger knippen en plakken vanuit photobucket. Maar zoek ff op het forum hij staat al vaker in een topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2016 00:11 #164453 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Remlichten
Hans ik heb van de zomer hetzelfde gehad en kan je ook aanraden om een schakelaar van een late amazon te monteren. Beugeltje kun je redelijk eenvoudig maken. Nr is volgens mij 3544691, voordeel is ook dat je remlichten direct oplichten, met dat je het pedaal iets intrapt. Veel veiliger! Evt kan ik ook wel een foto plaatsen,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2016 08:40 #164455 door Hans van der Horst
Beantwoord door Hans van der Horst in topic Remlichten
Hoi Hans Wassink,

Kan je een foto sturen?

Groet Hans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2016 10:46 - 25-10-2016 10:49 #164457 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Remlichten
Ik heb het opgelost door het gebruik van een remlichtschakelaar van de fiat 850. Een speciaal beugeltje bij het rempedaal en doorgeboord in het schutboard. Door een en ander door te verbinden werkt de drukschakelaar ook nog.
Zie mijn topic: Klik \
Wel even alles lezen

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2016 11:22 - 25-10-2016 11:22 #164459 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Remlichten
Ik heb deze schakelaar besteld:
groothandel-nemeco.nl/winkel/remlicht-sc...-002-395-p-3266.html

Als ik hem binnen heb eens kijken of deze ook te monteren is op de manier van René.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-10-2016 20:16 #164463 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Remlichten
Deze is bedoeld voor slechts 1 remlampje, en gaat geheid weer heel snel stuk. :unsure:
Of je moet er een relais tussen hangen welke je schakelt met dit "Chinese" schakelaartje

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2016 11:27 #164475 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Remlichten
Ik vrees ook dat hier sprake is van verkeerde zuinigheid. De schakelaar van Fiat of van Volkswagen is bedoeld voor waar je hem voor nodig hebt.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2016 13:20 #164477 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Remlichten
Schakelaar ziet er goed uit en kan vast ook voldoende ampere aan. Is alleen een trekschakelaar ... :ohmy:

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.