Remlichtschakelaar vervangen
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Dank voor de waarschuwing want een en ander is prima verlopen.
Bij het indraaien van de nieuwe schakelaar ben ik ervan uitgegaan dat de draad conisch is en dat hij dus niet vaster dan vast gedraaid moet worden. Wel stevig doordraaien en vastzetten, maar niet tot het absolute eind. Ik ben bang dat de boel dat stukdraait. Heb ik dat goed ingeschat?
De remlichten branden nu beduidend eerder en ik zie geen lekkage onder de verbinding.
Uiteindelijk een makkelijker oplossing dan een stift aanbrengen bij het rempedaal, lijkt me.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marcel van Soest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 172
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Niks meer aan doen.
Ik wist ook van het risico maar toch ging het bij mij mis en scheurde een remleiding (zie blogpost )
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Dat is wel nodig.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Het monteren van een mechanische remlichtschakelaar is absoluut niet moeilijk en zeker te prefereren boven het hydraulische exemplaar. De remlichten gaan dan net even iets eerder branden, hetgeen je recente aanrijdingsschade wellicht had kunnen beperken of zelfs voorkomen! Bv. hier verkrijgbaar als je een kant en klaar exemplaar wilt."Joop van Putten" schreef:
Uiteindelijk een makkelijker oplossing dan een stift aanbrengen bij het rempedaal, lijkt me.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Die schakelaar kan ik op die enigszins onoverzichtelijke website niet vinden. Als iemand nog een idee heeft voor een pedaalgestuurde remlichtschakelaar dan hou ik me aanbevolen.Bv. hier verkrijgbaar als je een kant en klaar exemplaar wilt.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Walstra
- Offline
- Senior lid
Een alternatief, inclusief onderdeelnummers, is eens als reactie gegeven op een vraag van mij over de remlichtschakelaar.
Zie Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter? voor de "betere" mechanische remlichtschakelaar als alternatief. Wellicht dat je er iets mee kunt.
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Twee vragen. is er een foto beschikbaar van de plek waar de schakelaar gemonteerd moet worden en hoe?
Kan ik straffeloos de twee draadjes die nu aan de drukschakelaar zitten op de nieuwe schakelaar zetten?
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
op foto1 zie je de plaats waar de steun nr 672973 voor de mechanische
remschakelaar nr 679364 bevestigd wordt:
op plaats 1 wordt, binnen in de wagen en naast rempedaal, de steun door
een 1/4"UNC x 13mm bout nr 955512 + 6mm ring vast gemaakt,
op plaats 2 is (na verwijdering van de gummi plug) een 10mm opening waarin de
10mm nok van de steun past (zie ook foto3),
op foto2 is geillustreerd hoe beide schakelaars, de hydraulische en
de mechanische, in parallel naast mekaar kunnen geschakeld worden.
Wordt de hydraulische niet meer gebruikt, dan kunnen de beide
draden inderdaad gewoon met de mechanische schakelaar verbonden
worden,
foto3 tenslotte toont een originele steun en een nagemaakte, samen
met enkele diameters.
Om de mechanische remschakelaar op de steun te monteren, is nog een
moer nr 942914 en een "tandveerring" nr 940143 nodig, beide zijn in
VKO te krijgen en kosten 0.6Euro.
Bijlage steunmechschvooram.jpg niet gevonden
Bijlage remschhydrenmechinparallel.jpg niet gevonden
Bijlage bevestigingsteunmechsch.jpg niet gevonden
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.