Rem achter links blijft hangen

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
21-05-2016 21:55 #160611 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem achter links blijft hangen
Ik heb hem met echte kruipolie ingespoten. Halve dag laten staan en lucht erop gezet, een stuk hout ertussen, bij benadering zoals het hulptool uit het handboek. Een zuiger kwam dus los, naar buiten. De andere vast, ook met een tang niet te bewegen. Ik zit te wachten op een revisie remklauw.
Teun, bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst op mijn gemak de rest bekijken om te inventariseren wat ik aan materiaal nodig heb. Op zich wel een interessante klus. Ik heb niet veel ervaring met remmen, wel met hydrauliek.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2016 00:11 #160619 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Rem achter links blijft hangen
Als de zuiger zich met een tang niet eens laat draaien wordt het lastig.
Ik heb ooit een remklauw (geen Volvo) gewoon eens voor het slapen gaan onder druk gezet. Het spul wel in een oude deken gewikkeld om de NASA niet op m'n dak te krijgen.
's Nachts wakker geworden van een brommende compressor maar de boel was wel los. (En mijn vrouw,......., ach laat maar)

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
23-05-2016 19:28 #160694 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem achter links blijft hangen
Teun,
Gouden tip, ik heb de zaak los. Zoals je tipte, lucht erop, en een tijd laten staan.
Koffie drinken zeg maar en toen hoorde ik de knal/plop.
De zuigers zien er niet eens slecht uit, naar de bussen zijn op sommige plekken roestig.
Hoeveel remvloeistof zit er in een dubbel remsysteem? Ik las ergens 0,5 liter maar dat lijkt me weinig?

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
23-05-2016 20:24 - 23-05-2016 20:26 #160697 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem achter links blijft hangen
Nog wat foto's






Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2016 20:10 #160720 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Rem achter links blijft hangen
Mooi dat ie eruit is! De zuigerwanden polijst ik altijd met "Sidol". Een goedje uit Duitsland dat oma voor het zilver nam. Ik zweer er in ieder geval bij.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
24-05-2016 22:41 #160727 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem achter links blijft hangen
Ik heb nog een vraag, mijn Volvo is een 1800E uit 1970, de eerste serie met versnellingsbak 410 en wat me opvalt is dat de zuigers van mijn remklauwen achter 38 mm doorsnee zijn. de voorrem zuigers zijn 36mm doorsnee. In de documentatie en bij de webshop kom ik alleen 36mm tegen. Is dit een vroege versie van de remklauw? Of bijvoorbeeld net als de versnellingsbak ook van een 164? De latere versies hebben allemaal 36mm. Is ook veel makkelijker mbt onerdelen.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
05-06-2016 20:00 #160969 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Rem achter links blijft hangen
Laatste update. Achter twee gereviseerde remklauwen. Twee maal een nieuwe leiding naar de klauwen omdat de wartels afbraken. Twee nieuwe slangen, deze waren oud en dicht gaan zitten. Voor nieuwe stofkappen en seals. De slangen waren vrij nieuw. De zaak met vrouwlief ontlucht en proefrit gemaakt.
Rest mij mijn mede clubleden te bedanken voor alle tips en stukjes uit het verleden. Het helpt als je buiten de technische documentatie etc. Ook gewoon ervaringen en tips kan terug lezen.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.