Wat nu nog??

Lees meer
28-04-2016 14:26 #159964 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wat nu nog??

"Erik Ciesluk" schreef:

1 van de 2 circuits (voor of achter) zal per definitie minder slag nodig hebben om 100% remkracht te geven.
Stel dat de achterremmen minder slag nodig hebben (ze staan immers keurig strak afgesteld, dus de remcilinders hoeven maar iets naar buiten om vol aan te grijpen). Als die cilinders maximaal naar buiten gedrukt zijn, kun je het pedaal niet verder indrukken, waardoor de remmen aan de voorkant niet (stevig) aan kunnen grijpen.

^like
Goed bedacht Erik, kan ik me ook wel indenken als oorzaak nu jij het zo zegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2016 14:45 #159965 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wat nu nog??
Ook ik ben van mening dat de enige goede manier is de boel naar origineel te bouwen, of enkel remsysteem of naar dubbel.. Remkrachtverdeling voor/achter is essentieel voor goed remmen. Zelfs als je denkt dat het goed remt kon je wel eens voor een verrassing komen te staan bij een extreme situatie...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2016 22:07 #159981 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wat nu nog??
Ja, de afstelling kon wel eens lastig zijn, bovendien is updaten naar een dubbel systeem echt een verbetering én veilig.
Die dubbele triangel is ook goed voor moeder en dochter.....
Nordicar heeft een interessante aanbieding voor de voorremmen met schijven

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2016 21:20 #160041 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Wat nu nog??
Nogmaals, bedankt voor het meedenken heren.

Nadat ik wat gereden heb, en de remmen waarschijnlijk wat hebben kunnen "zetten", heb ik de achterremmen weer opnieuw afgesteld. Ik kon ze weer strakker stellen.
Daarna remde de auto goed.

Ik ben naar een garagebedrijf gereden met een remmentestbank en heb de auto daar op de bank gezet.
Hoewel ik nog niet zeer onder de indruk ben van de remmen zijn deze wel goed bevonden door het garagebedrijf. Het probleem is dus opgelost door het opnieuw stellen van de achterremmen. Wellicht dat de auto nog beter gaat remmen als ik er meer mee ga rijden.

Misschien in de toekomst nog eens een ombouw naar gescheiden remsysteem, maar voorlopig hou ik het hierbij.

Dank jullie wel..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2016 02:50 #160046 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Wat nu nog??
Dus Serton, in mijn post van 3 april had ik gelijk.
Je moet ze ook weer stellen als je merkt dat je handrem in een hogere stand pas remt.
Waarschijnlijk komen de diameters van de trommels niet 100% overeen met de schoenen.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.