Dop remvloeistofreservoir met vlotter

Lees meer
05-02-2015 01:44 #148123 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
IK heb een 66er amazone en heb er een opschroef reservoir op, ik vind het verdomd gemakkelijk dat ik in een oogopslag kan zien of het niveau van mijn remvloeistof nog goed is en gemakzucht dient de mens.
Ik check mijn niveau altijd voor dat ik ga rijden beter een keer te veel gechecked dan een keer niet of te laat, tevens bedien ik ook een keer het rempendaal voor ik ga rijden checken of ik nog remdruk heb.
Ook al zou ik er een verklikker in hebben zitten dan nog check ik het voor dat ik ga rijden een verklikker kan ook blijven hangen.
Met remmen kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
Vandaag ga ik b.v. mijn remvloeistof wisselen en zeker na zo'n wissel houd ik het niveau meer frequenter in de gaten ook checken na een rit je weet nooit wat die nieuwe vloeistof doet.
Ik ga n.l van DOT4 naar DOT3 heavy duty daar hier niet anders te krijgen is.

een gewaarschuwd mens teld voor twee.

m.vr.gr.

Johan Geers

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2015 10:39 #148124 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Haha, er blijkt inderdaad een spraakverwarring opgetreden, mijn schuld! Ik bedoelde met "(dop voor) het originele reservoir" inderdaad wat nu kennelijk een "opzetreservoir" blijkt te zijn. Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat dat (opzet)reservoir niet origineel was, excuus!

Het maakt kennelijk mijn zoektocht wel een stuk eenvoudiger. Dus het ding van Carbuilders zal vermoedelijk passen op het "opzetreservoir".

Ondertussen een foto gemaakt van het reservoir:



Aan de opschriften op de dop te zien is het van Duitse makelij. Herkomst verder onbekend.


...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2015 11:31 #148126 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
het doorschijnend remoliereservoir staat in de AM B18 manual en is dus wel origineel, het heeft part nr 672769, en staat ook in de VKO/VOD onderdelenlijst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2015 11:49 #148127 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Willy De Baere" schreef:
het doorschijnend remoliereservoir staat in de AM B18 manual en is dus wel origineel, het heeft part nr 672769, en staat ook in de VKO/VOD onderdelenlijst.

Waarschijnlijk kun je het beter een originele accessoire noemen (in het onderdelenboek staat het ook in een apart kadertje).
De Amazons met B18 werden er niet standaard mee geleverd, voorzover mij bekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2015 12:35 #148129 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
het is dan wel een verplicht "accessoire", niet alleen in Nl (zie bijdrage Niek de Boer), maar ook in Belgie vanaf een bepaalde
productie datum. Ik weet niet meer of het er bij mijn 1967 AM origineel op zat. Waarsch. niet, want kreeg in B, heel lang geleden, bij de kontrole de opm. dat remoliereservoir doorschijnend moest zijn. En in 1968 AM, ook al lang geleden overgenomen van 1ste eigenaar, zat het er zeker nog NIET op. Kan hier in B ook geweest zijn dat goed- of afkeuring wat van de keurder afhing? Bij PV544 was het originele remoliereservoir in elk geval wel doorschijnend.

Maar voor mij is het ook al ruim voldoende, in 1 oogopslag niveau van remolie in doorschijnend "opzet"-reservoir te zien zonder er nog wat extra op te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2015 20:13 #148183 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Ook mijn idee Willy, er zit zo de dubbele hoeveelheid remolie in het reservoir en je kunt het zien.....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2015 21:19 #148186 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
inderdaad een heel terechte en juiste opmerking Tom!, ik had zelf nog nooit zo ver gedacht: met een leeg doorschijnend "opzet"-reservoir, heb je nog steeds een grote kans dat het metalen reservoir nog jaren vol kan zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2015 21:22 #148187 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Dus nogmaals: voor € 21,40 (dat is inclusief verzendkosten van uit de UK) voegt u een groot stuk veiligheid aan uw prachtige auto toe.

"Schäfer Bremsteile" was een firma die, je raadt het nooit, remonderdelen maakte. Ook voor de agrarische sector.
Het werd ingelijfd, samen met Kugelfischer (van de injectiepompen) in het FAG-concern dat weer een onderdeel is van Conti/Teves.
Oftewel: hap zei de grote boze beer.
Schäfer remonderdelen worden bij mijn weten niet meer nieuw gemaakt.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2015 21:38 #148189 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
uiteraard ook akkoord met Teun's veiligheids bedenking, want remolie kan vlug verdwijnen.

Maar nog even voortdenkend op Tom's idee: ik verifieerde deze namiddag remolie niveau bij 945 Estate, waar op het enige,
doorschijnende, reservoir ook een verklikker systeempje zit.

En hier is dat inderdaad nodig en interessant, want zonder dit verklikker systeem kan een leeg reservoir een ramp betekenen, dus maar vlug wat DOT4 bijgevuld tot net onder niveau "MAX".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2015 22:14 #148190 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Teun van Popta" schreef:
Dus nogmaals: voor € 21,40 (dat is inclusief verzendkosten van uit de UK) voegt u een groot stuk veiligheid aan uw prachtige auto toe.

Teun

Dankje Teun!
In the pocket " Dop met remvloeistof niveau sensor voor Amazon gekocht "
Weet jij zo of hij past op het opzet reservoir wat de club aanbiedt?
Remvloeistof reservoir Ama/P1800 artikelnummer: 672769
Of zijn daar dan geen verschillen meer in?
Ben je wel weer nog weer 50 euro verder, maar dan heb je ook wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.