Dop remvloeistofreservoir met vlotter

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2015 08:45 #147892 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Kijk, nuttige info, bedankt hoor!

Ik ga toch wat verder zoeken naar een alternatieve dop - met vlotter (suggesties nog steeds welkom), maar mocht ik er niet uitkomen, is het prettig om weten dat een goed (nieuw) alternatief bestaat!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29-01-2015 09:34 #147894 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Diverse oudere typen Golf en Jetta hebben ook een dop met ingebouwde vlotter, wellicht past dit ook .

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2015 12:00 #147899 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
In alle voorgaande vragen/reacties ging het om het ondoorzichtige remvloeistofreservoir van een enkelvoudig remsysteem.

Maar wat als je een dubbel systeem hebt ? daarbij is het reservoir al doorzichtig; weet iemand of hiervoor standaard doppen met vlotter bestaan ?


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2015 17:18 #147908 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Zo'n doorzichtig reservoir lijkt mij ook wel wat. Is dat eenvoudig op het bestaande reservoir draaien en de remvloeistof bijvullen tot het gewenste niveau?

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2015 18:25 #147909 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Joop van Putten" schreef:
Zo'n doorzichtig reservoir lijkt mij ook wel wat. Is dat eenvoudig op het bestaande reservoir draaien en de remvloeistof bijvullen tot het gewenste niveau?

Ja. Na montage wel controleren op lekkage.

@Rob: De dop met vlotter van Scandcar past niet zonder meer op het dubbele systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-01-2015 20:35 #147945 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Weet niet of hij past maar dit bedoelde ik :)

www.t3bus.nl/contents/nl/p1881.html

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2015 22:04 #147951 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Wat er bedoeld wordt is denk ik helder ;)

Maar : los van de vraag of de dop past (diameter/schroefdraad) neem ik aan dat ook de vlotterhoogte van belang is ?

Ik zou verwachten dat bij een bepaald model reservoir één specifieke dop hoort, en je dus niet een willekeurige dop (met vlotter+ contact), die toevallig past (qua diameter/schroefdraad) zo maar kunt plaatsen .....

M.a.w. een smal/hoog reservoir zal een andere vlotterhoogte vereisen dan een breed/laag reservoir .....

Of denk ik nu te ingewikkeld ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2015 23:25 #147954 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
De vlotterhoogte zal zeker van belang zijn, ofschoon de hoogtes van de diverse reservoirs nu ook weer niet spectaculair van elkaar zullen verschillen. En afhankelijk van het type vlotter is het misschien ook nog mogelijk om de hoogte daarvan iets aan te passen. Maar het lijkt me niet zo relevant, omdat het volgens mij vrijwel uitgesloten is dat je een passende dop met vlotter vindt die op het originele reservoir van het enkelvoudige systeem past. M.a.w. je ontkomt niet aan een opzetreservoir, hetzij van Scandcar, hetzij van de sloop.
Het vinden van een passende dop met vlotter voor het dubbele systeem zal overigens ook nog niet meevallen, lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2015 09:38 #147960 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Hallo Gert, dat klopt niet. Zoals ik in mijn beginpost stelde, was elders al op dit forum sprake dat de dop van een Audi 100 / 200 uit bepaalde bouwjaren één op één paste op het originele reservoir van een enkelvoudig systeem. Ik kan die post helaas niet meer vinden, maar ik had het wel genoteerd (compleet met onderdeelnummer!). Alleen: die dop wordt nieuw niet meer bij VAG geleverd en is evenmin tweedehands nog te vinden.

Dus: het is wel degelijk mogelijk dat doppen van andere merken exact passen. Als dat voor een bepaald model Audi het geval is, ben ik ervan overtuigd dat ook andere merken wel ergens eens een dop zullen hebben uitgebracht die toevallig past. Natuurlijk blijkt dit vaak enkel uit trial and error. Enne: bij een Eezibleed zitten toch ook slechts enkele maten van universele doppen, waarmee je het remsysteem van zowat een gans wagenpark kan ontluchten? Veel fabrikanten gebruiken gelijkende doppen. Nu enkel nog vinden welke voor de Amazon ook van toepassing kunnen zijn ;)

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2015 13:30 - 31-01-2015 16:27 #147967 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Ook dit zal niet direct zijn wat je zoekt, maar er bestaat ook nog een dop waarvan je de vlotter en het contact af kunt halen en overzetten op je eigen dop m.b.v. een tweecomponent epoxylijm. Maar ik betwijfel of dat mogelijk is bij een dop van het enkelvoudige systeem.
Voor een Audi vond ik wel een losse vlotter met contact op eBay ; Duralast heeft er zelfs verschillende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.