Dop remvloeistofreservoir met vlotter

Lees meer
31-01-2015 15:25 #147968 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Bovendien dient een auto met bouwjaar vanaf juli 1967 volgens de apk eisen te zijn voorzien van een doorzichtig remvloeistofreservoir.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2015 18:46 #148086 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Nog even om alle mensen te helpen die geen zin hebben in een "internet-search":

www.carbuildersolutions.com/uk/b ... -fly-leads

Ik heb dit gewoon maar eens uit nieuwsgierigheid besteld. Kosten: 16,20 Pond = € 21,40.
Gloednieuw, werkt perfect en past gewoon goed. Toch prettig om een waarschuwing te krijgen als jouw remvloeistofniveau wat al te laag wordt.
Het helpt alleen niet als de West-Bengaalse Cucoomarango in één keer de remleidingen doorbijt, maar dit diertje leeft in een ander sterrenstelsel.

Teun

Bijlage rem-04.jpeg niet gevonden



Bijlage rem-03.jpeg niet gevonden



Bijlage rem-02.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2015 19:47 #148087 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Teun van Popta" schreef:
Het helpt alleen niet als de West-Bengaalse Cucoomarango in één keer de remleidingen doorbijt

Het helpt ook niet als een Nederlande steenmarter de bedrading van die dop doorbijt, en die kans is minder klein, vrees ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
03-02-2015 20:24 #148089 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Volgens mij werd er vroeger geen visolie toegepast bij de fabricage van draadbomen :D

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2015 23:44 #148091 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Reinoud ter Braake" schreef:
Volgens mij werd er vroeger geen visolie toegepast bij de fabricage van draadbomen :D

Zou kunnen, maar de originele draadboom voorziet niet in een aansluiting van een remvloeistofreservoirdop met vlotter en contact voor een waarschuwingslampje. Dus dat wordt nieuwe bedrading naar die dop...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2015 08:57 #148093 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
@ Teun: dus die dop van Carbuilders past gewoon op het oude reservoir? Dat is dan precies wat ik zoek, bedankt! Ik kwam er ook al eens op uit, maar daarom weet je nog niet op welke reservoirs hij al dan niet past.

Ik heb overigens precies zo'n zelfde reservoir (en dus ook doorzichtig) onder de kap. Weet niet of het origineel is bij deze Amazon (1967), maar de vorige eigenaar heeft o.a. de remmen vernieuwd en er een rembekrachtiger opgezet, dus vermoedelijk is hij er dan opgekomen.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2015 11:01 #148094 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Saskia De Vos (GAST)" schreef:
@ Teun: dus die dop van Carbuilders past gewoon op het oude reservoir?

Nee, daar past hij dus niet op. Dat transparante opzet bolletje is niet origineel. Dat is er inderdaad later op gezet.

@Teun, sowieso wel een toffe webshop, daar ga ik denk ik ook het een en ander bestellen, ondermeer zo'n remvloeistof niveau sensor. Zo te zien allemaal niet duur daar (maar even doorklikken van "oh, dit is ook wel handig" loopt natuurlijk alsnog snel op).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2015 12:02 #148095 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Saskia De Vos (GAST)" schreef:
Ik heb overigens precies zo'n zelfde reservoir (en dus ook doorzichtig) onder de kap.

Dit ontaardt zo langzamerhand in een Babylonische spraakverwarring. Ik ben er steeds van uit gegaan dat je een dop met vlotter en contact zocht welke moest passen op het originele reservoir van het enkelvoudige systeem. Hieronder een afbeelding van dat originele reservoir (een integraal onderdeel van de hoofdremcilinder), waarvoor volgens mij niet zo’n dop verkrijgbaar is.



Nu schrijf je dat je eenzelfde reservoir hebt als Teun, dus een doorzichtig opzetreservoir.... Zo'n ding zit bovenop het originele reservoir van de hoofdremcilinder geschroefd (in plaats van de dop) en dat is nu juist wat ik je adviseerde, want voor zo'n opzetreservoir is er best wel een passende dop met vlotter verkrijgbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-02-2015 20:45 #148108 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Dat originele reservoir is dus echt opwaardering waard. Je ziet niks, het detecteert niks, en bovendien op een enkelvoudig systeem. Zo'n doorzichtig opbouw potje met contact deksel is een zeer zinvolle upgrade die elke amazon bezitter met het oude systeem zou moeten in huis halen! Setje van maken en aanbieden in het onderdelendepot :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2015 22:26 #148119 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter

"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Dat originele reservoir is dus echt opwaardering waard. Je ziet niks, het detecteert niks...

Tja, gemak dient de mens, maar motorolie zie je ook niet en zal je af en toe moeten peilen. Vindt iedereen een kleine moeite. Om dan ook even het dekseltje van het remvloeistofreservoir af te draaien om het niveau te checken, is zo mogelijk nog minder moeite (en voor sommigen misschien wel iets wat bij een klassieke auto hoort)...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.