geen druk opbouw,ook geen lek

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2012 11:50 #112192 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Tof dat het je gelukt is, ik zeg altijd dat je sleutelen alleen leert door het te doen en jij bewijst dat weer eens. (Al kun je sommige dingen beter eerst eens onder leiding van iemand met ervaring doen.)
Ik wens je veel succes en vooral veel plezier, want het geeft veel voldoening als het gelukt is!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-04-2012 11:17 #112690 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Nog even de goede afloop,..... Na een andere gereviseerde achterklauw, krijg ik geen olie meer in de klauw,...slang losgehaald en deze zit helemaal verstopt ( opgezwollen) vervangen en het werkt! 2e probleem doet zich echter voor,....alles is te ontluchten behalve de laatste nippel van de linkervoorklauw,....pfffffff wat balen zeg! alle slangen los,....wel olie! remklauw verwijderd en door geblazen,....de binnenste ondernippel lukt echter niet. Geen lucht door te krijgen,....waarschijnlijk een vuiltje in gekomen,....voorzichtig met een dun draadje proberen de verstopping weg te krijgen en gelukkig eindelijk lukt het! Alles weer ontlucht, en voorzichtig getest. Het werkt allemaal, geen olie verlies geen lekkage.
Ik heb alle schijven heb vernieuwd, en heb ergens gelezen dat deze "Ingeremd" moeten worden, kan het alleen nergens weer vinden. Nu rij ik korte afstanden en geen snel weg,....maar ben wel benieuwd of er nog bepaalde dingen zijn waar je aan moet denken.

Volgende maand vernieuw ik ook de voorslangen,...het is inderdaad wel handig om als je één maal begint meteen alles te vernieuwen heb ik al wel gemerkt, ben nu onnodig veel verzendkosten kwijt.

Het geluid wat mij er toe bracht alles eens los te halen, blijkt overigens van de bovenste draagarm te komen,.....Ik begrijp nog steeds niet dat er met de remmen zoals ze waren uberhaupt nog te remmen viel,....zo'n gescheiden systeem werkt dus echt wel supper goed!!
Bedankt nog voor jullie hulp!

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2012 13:24 #112775 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Beste Tom, ik ontlucht op de volgende manier een remsysteem onafhankelijk of het nu geschijden is of niet, Ik gebruik een oud oliespuitje, vul het op met remolie en met een slangetje vanuit de ontluchtingnippel druk ik zo de remolie richting de hoofdremcilinder.
Doe dit vanuit elk wiel zo, kijk wel uit dat je oliereservoir niet overloopt.
Heb je er in een keer alle lucht uit en je kunt het alleen doen heb je geen tweede persoon nodig.

sucses

Johan Geers

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD