geen druk opbouw,ook geen lek

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-03-2012 14:42 #112108 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Schakelaar zit (nog ) muur vast,even goed ingespoten en morgen nog eens proberen.
Hoe zit het eingelijk met de remdrukbegrenzers onder de auto, spelen die ook nog een rol in dit ontluchtings gebeuren??

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2012 16:18 #112111 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Remdrukbegrenzers: spelen normaal geen rol bij het ontluchten. Zitten hooguit vast zodat ze niet meer begrenzen (of lekken).
Als het schakelaartje erg vast zit en het hele blokje dreigt weg te buigen bij het proberen los te draaien: een passende steeksleutel om het blokje heen steken en het op die manier tegen houden (eventueel blokje losschroeven van de auto zodat je wat meer plaats hebt, remleidingen vast laten zitten!). Brandt het lampje als je het stekkertje erop steekt?

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-03-2012 23:06 #112126 door Ineke Hekman (GAST)
Ga morgen inderdaad met een extra sleutel voor het blokje kijken of ik de schroef los krijg! gelukkig is dit nu eens een onderdeel waar je goed bij kunt!

Het lampje blijft branden stekker er op of er af,....beetje vreemd, daarom vroeg ik ook of er een mogelijkheid is om dit lampje ergens anders op het circuit aan te sluiten ? Het heeft voorheen niet gebrand, en de stekker heeft er bij mijn weten nooit aangezeten in de 8 jaar dat ik de auto heb. ( wel eens afgevraagd waar ie voor was,... maar ach alles werkte :roll: ) kan het zijn dat ik de handrem iets te vast heb gedraaid aan de trommel en dat ie daardoor brand?? Ik heb de achter rem namelijk nog niet afgesteld, alleen maar vervangen , omdat ik door de oude heen trok!
Affin Rudi bedankt voor je snelle reactie,....daar kan ik weer verder mee.! :D

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-03-2012 12:33 #112134 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Het lampje heeft twee functies, 1 als de handrem aangetrokken is brand het lampje, 2 als er een remcircuit uitvalt gaat het lampje branden.
Ik begrijp dat bij jouw het lampje altijd brand, dit kan ook weer twee oorzaken hebben, 1 de schakelaar onder de handrem is defect of een aansluiting maakt massa, 2 er is ontlucht met de sensor, welke in het verdeelblokje onder de motorkap zit, er nog in, deze moet er altijd uitgedraaid worden bij het ontluchten.
Met de afstelling van de (trommel) remmen heeft het wel of niet branden van het lampje niets te maken. Blijft het lampje branden als het draadje van de sensor er af is en de handrem er af is, dan moet je het zoeken in de schakelaar van de handrem, of in de bedrading van de sensor en de handremschakelaar naar he lampje toe misschien maakt de draad ergens massa.

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-03-2012 17:47 #112143 door Ineke Hekman (GAST)
Oke, het werkt nu allemaal. Heb de sensor losgehaald en alles ziet er volgens mij goed uit. Geen olie uit het blokje, controle lampje gaat branden, en na verwijderen en een keer flink remmen en terug zetten is het lampje uit!
Schakelaar van de handrem ingespoten en ook deze werkt nu goed op het dashbord.

Ga morgen eens even kijken of ik zo'n druksysteem kan maken met de compressor, heb hierover een artiekel gevonden op deze site onder documentatie. (ideaal,....intressant om eens door te kijken!,...... wist ik helemaal niet)
Nou wordt vervolgd,...

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-03-2012 19:59 #112147 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Dat maakt een hoop duidelijk, als er verschil in remdruk ontstaat tussen de twee systemen verschuift het palletje eronder, dan maakt hij contact en gaat de lamp aan om te signaleren dat er een drukverschil is.
Door de sensor (met het plastic pieletje eraan) even los te draaien EN EEN PAAR KEER OP DE REMMEN TRAPPEN, egaliseert de druk tussen de systemen en schuift het palletje weer naar het midden, dan sebsor erop draaien en klaar is Kees

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-03-2012 07:44 #112159 door Ineke Hekman (GAST)
Hoop dat ik vandaag meer succes heb ja! Ik wil de auto op "bokken" zetten, zodat ik makkelijker bij de nippels kan. Heb hier voor mooie balken, maar wat is eingelijk de beste plaats ??

Verder,....hoe vul ik de remklauwen het beste? van boven af door de ontluchtingsnippel te verwijderen?

Is het handig om iets remvet op nippels en de aansluiting van de olieleiding te smeren?

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2012 11:42 #112164 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Ineke, Je hebt het over remklauwen vullen, wat bedoel daar mee ??
Een gescheiden remsysteem moet ontlucht worden in een bepaalde volgorde, maar als ik je verhaal zo lees dan lijkt het mij verstandig om iemand in de arm te nemen om je te helpen de remmen weer in orde te krijgen. Je kunt dan over de schouder meekijken en er veel van leren.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2012 13:33 #112165 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic geen druk opbouw,ook geen lek
Als je in de Regio Arnhem woont, ben je welkom bij de SBKA zie www.logicas.nl/sbka/
Naast expertise ook alle remdelen op voorraad

Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-03-2012 21:07 #112181 door Ineke Hekman (GAST)
Het is allemaal gelukt vandaag, (met 1 tegenvaller de achterste gereviseerde klauw lekt aan de buitenste cilinder, ik krijg hier een andere voor)
@ Kees, soms lopen de dingen zo als ze lopen,....het ene moment rij je rond, en denk je ik hoor een vreemd geluid,.... en van het één kwam het ander,...rijden naar iemand was geen optie meer,...alles is vervangen en dank zij jullie hulp allemaal goed gekomen. Ik weet nu hoe het in elkaar zit, en dat was mee kijkend over een schouder toch anders geweest. Affin ik heb niet voor het eerst een sleutel in de hand,....en heb er volvo V44 leden bij gehad.
Ik ben mij terdege bewust van het belang van goed werkende remmen.
Af en toe stel ik mischien "domme"vragen, waar ik eingelijk het antwoord wel op weet, dat levert ook wel eens verassende antwoorden van mogelijkheden die ik niet ken!
@ Ed ik stuur je een mail, ziet er supper uit en kende het niet!
Bedankt voor jullie snelle reactie's en uitgebreide antwoorden. Ik laat nog weten hoe het verder gaat!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD